مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته بازیگری در مجارستان

رشته بازیگری در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

تاریخچه رشته بازیگری در مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای نسبتا کم مساحت جهان در دل قاره اروپا بوده و بوداپست، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر آن، مرکز هنر و فرهنگ آن نام دارد. علاوه بر مجارها که درصد عمده مردم این کشور را تشکیل داده اند، قوم کولی ها بخش قابل توجهی از جمعیت شهرهای مجارستان را شامل شده و پر واضح است که آداب و سنت آنان نیز نقش پررنگی را در شکل گیری انواع هنر در کشور مجارستان ایفا کرده است. فرهنگ کنونی مردم مجارستان برآمده از اصلاحات صورت گرفته پس از بیرون آمدن از استعمار دولت عثمانی بوده و پس از آن در سال 1989 دولت این کشور به طور رسمی استقلال خود را اعلام نمود. با توجه به تعداد بیکاران کنونی حاضر در مجارستان و نرخ بسیار پایین بیکاری در این کشور می توان اظهار داشت بازیگران و هنرمندان مجارستان با چنین معضلی مواجه نخواهند بود.

موسیقی و سوارکاری از جذاب ترین سرگرمی ها برای مردم مجارستان به حساب می آیند و بازیگری در جایگاه بعدی موضوعات پرمخاطب میان جوانان این کشور قرار دارد. شهر دبرسن با برخورداری از موزه ها و سالن های تئاتر و سینمای فراوان نظیر تئاتر چوکونایی از جمله مراکز اصلی تمرکز هنرمندان و طرفداران بازیگری در مجارستان می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در رشته بازیگری با توجه به خاستگاه این هنر، علاوه بر تلاش و تمرین فراوان نیازمند هوش، خلاقیت و استعدادهای گوناگونی نیز می باشد. از جمله آن ها می توان به مدیریت انرژی، آشنایی با تئوریهای فیلمسازی، درک زبانی و نوشتاری و فن سخنوری اشاره کرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مجارستان

هنرهای گرافیکی، اصول تئوری و فنون عملی سه رکن اصلی آموزش در دانشگاه های هنر مجارستان می باشد؛ دستیابی به مدرک کارشناسی ارشد در زمینه های هنری مجارستان چون بازیگری نیازمند زمان 5 سال بوده و سایر رشته ها چون عکاسی، مجسمه سازی، نقاشی و فیلمبرداری نیز طی 10 دوره ارائه می گردند. از مشهورترین دانشگاه های هنر مجارستان می توان به دانشگاه متروپولیتن شهر بوداپست اشاره کرد که به آموزش بیش از 9000 دانشجو در مقاطع مختلف پرداخته و همچنین بر ایجاد فضای رقابتی میان دانشجویان تمرکز دارد. دانشگاه معتبر Eötvös Loránd از مشهورترین مراکز ارائه دهنده دوره های بازیگری در مجارستان محسوب می گردد که با عنوان ELTE نیز شناخته شده و تمامی زیرگروه های بازیگری و سایر هنرهای نمایشی را به زبان انگلیسی آموزش می دهد. شایان ذکر است که هر دو دانشگاه های مذکور در بین 1000 مرکز آموزش عالی برتر دنیا قرار دارند.


تحصیل در مجارستان مقرون به صرفه تر از شمار قابل توجهی از کشورهای اروپایی بوده و طبق برآوردهای صورت گرفته شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های هنر این کشور 2000€ الی 3000€ (یورو) به ازای هر سال می باشد. در ادامه شماری از برترین دانشگاه ها و مدارس بازیگری مجارستان را به فراخور شهر محل قرارگیری هر یک از آن ها معرفی نموده ایم:

نام مرکز ارائه دهنده رشته بازیگری شهر
DramaWorks English language theatre School بوداپست
University of Theatre and Film Arts
بوداپست
Hungarian University of Fine Arts
بوداپست
Budapest Film Academy
بوداپست
University of Szeged, Bolyai Institute
زگد

دروس و گرایشات رشته بازیگری در مجارستان

شهرت، سابقه و میزان تجربه کاری اصلی ترین فاکتورهای اثرگذار بر میزان درآمد بازیگران در کشورهای مختلف هستند؛ پیرو همین امر علاوه بر بازیگری، رشته ها و گرایشات دیگری نیز همچون فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و ادبیات نمایشی نیز دارای شرایط مشابهی بوده و این اصل برای آن ها صادق می باشد. روش تحقیق، مبانی صحنه آرایی، آشنایی با فرهنگ ها و انواع هنرهای تجسمی، شیوه های نمایش و تحلیل بازیگری از جمله دروس اصلی این رشته به حساب می آیند. متوسط دستمزد بازیگران مجارستانی 370000HUF (فورینت مجارستان) در سال 2021 اعلام شده و باید اظهار داشت این رقم در قیاس با حداقل حقوق موجود در این کشور که 130000HUF (فورینت مجارستان) برآورد شده است دارای جایگاه مطلوبی می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: