مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در مدارس مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

تحصیل در مدارس مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان، تابع قوانین این کشور است. به‌طوری که افراد از سن 3 تا 6 سالگی در دوره پیش دبستانی و از سن 6 تا 16 سالگی در مدارس مجارستان و به‌صورت کاملا اجباری مشغول به تحصیل می‌شوند. آموزش در دوره ابتدایی به مدت 8 سال و در مقطع متوسطه به مدت 4 سال به‌ طول می‌انجامد. دروس مقطع ابتدایی شامل آموزش زبان، ریاضیات، هنر، موسیقی، مطالعات محیطی، ادبیات، زیست‌ شناسی، جغرافیا، تاریخ، شیمی و فیزیک است. دوره متوسطه در مجارستان به دوره Gimnazium معروف است. این مقطع تحصیلی برای ورود به دانشگاه‌های مجارستان برنامه‌ریزی شده‌است. تسلط به زبان انگلیسی در کشور مجارستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ازاین‌ رو، سیستم آموزشی مجارستان هفته‌ای 20 ساعت برای دانش‌آموزان، کلاس‌های زبان ارائه می‌دهد.

مدارس بین‌المللی که در کشور مجارستان فعالیت می‌کنند، امکان تحصیل برای دانش‌آموزان غیربومی و خارجی را فراهم کرده‌اند. ازجمله مدارس مهم کشور مجارستان عبارتند از

  • مدرسه بین‌المللی بوداپست (International School of Budapest)؛
  • مدرسه اروپایی اتریش-مجارستان (The Austrian-Hungarian European School)؛
  • مدرسه فرانسوی بوداپست گوستاو ایفل (Gustave Eiffel French School of Budapest)؛
  • مدرسه بین المللی سک بوداپست (Sek Budapest International School؛

زبان تحصیل در مدارس مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان به زبان مجاری امکان‌پذیر است و در میان دروس آموزش داده شده یک یا دو زبان خارجی مانند انگلیسی، آلمانی و یا فرانسوی نیز ارائه می‌گردد. از طرف دیگر، مدارس آمریکایی و انگلیسی در مجارستان از گزینه‌های بسیار عالی برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور هستند.

تحصیل در مجارستان در مقطع دبیرستان

تحصیل در دبیرستان‌های کشور مجارستان، دارای سطح 2 و سطح 3 است که معادل نظام آموزشی ایران در مقطع دبیرستان است. این مقطع سنین 16 تا 18 سال را شامل می‌گردد. تعداد مدارس دو زبانه کشور مجارستان در مقطع دبیرستان بیشتر از مقطع ابتدایی است. در این نوع مدارس، نیمی از دروس به زبان مجاری و نیمی از دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانش‌آموزان امتحانات نهایی خود را می‌بایست به زبان مجاری ارائه بدهند. مدارس و دبیرستان‌های مجارستان، بیشتر مناسب افرادی هستند که در کشور مجارستان اقامت دارند.

تحصیل در هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای مجارستان

این دوره برای دانش‌ آموزان از سنین 9 الی 12 سال است ولی دانش‌آموزان سنین 14 تا 18 سال نیز به‌صورت اختیاری می‌توانند این دوره را بگذرانند. علاوه‌بر دبیرستان‌ها، هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای با دوره‌های 4 ساله (معادل 3 سال طول دوره متوسطه و یک سال پیش‌ دانشگاهی) و هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای با دوره‌های 2 تا 4 ساله پذیرای دانش‌آموزان می‌باشند. برخی از این هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای، صرفا ویژه دانش‌آموزانی است که توانایی تکمیل دوره تحصیلی خود در مقاطع پایین‌تر را نداشته و یا با مشکلات خاصی در برخی از دروس پایه مواجه‌اند. مدارک مدارس بین المللی شهر بوداپست مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران می‌باشند.


مدارس ایرانی در مجارستان

دو مدرسه ایرانی در شهر بوداپست مجارستان واقع شده‌اند که در ادامه به چگونگی ثبت‌ نام وشرایط تحصیل در این مدارس خواهیم پرداخت:

دبستان ابتدایی سفارت ایران در بوداپست

یک دبستان ابتدایی با 3 اتاق در سفارت ایران در شهر بوداپست وجود دارد که برای آن دسته از زوج‌های ایرانی که در مجارستان شاغل و یا مشغول به تحصیل هستند، این امکان را فراهم می‌کند تا فرزندان خود را برای تحصیل در مقطع دبستان ثبت‌ نام کنند.

هزینه تحصیل در این مدرسه طبق تعرفه ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ایران معادل 1000 الی 2000 دلار است. نحوه تدریس و برگزاری امتحانات آخر هر سال در این مدرسه، تحت‌نظر وزارت آموزش و پرورش ایران است.مدرک اخذ شده از این مدرسه، مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران است. دانش‌آموزان بعد از اتمام دوره تحصیلی خود در این دبستان، موظف به تایید مدرک خود در وزارت آموزش و پرورش کشور مجارستان هستند تا بتوانند در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز در مجارستان تحصیل نمایند.

با پذیرش در دبستان ابتدایی سفارت ایران در بوداپست، اداره مهاجرت مجارستان به دانش‌آموزان ویزای تحصیلی ارائه نمی‌دهد. دانش‌آموزان برای تحصیل در مقاطع بالاتر می‌توانند به مدارس بین‌ المللی انگلیسی زبان در بوداپست مراجعه و ثبت‌ نام کنند.

مدرسه خوارزمی بوداپست

مدرسه خوارزمی جمهوری اسلامی ایران در بوداپست، در کلیه مقاطع تحصیلی در مجارستان، مطابق با نظام آموزشی ایران و به‌صورت حضوری و غیرحضوری ثبت‌ نام می‌کند. این مدرسه دارای یک مجموعه مجهز در دو طبقه با 5 کلاس درس و یک سوئیت مجزا، حیاط و باغ بزرگ است. شهریه مدرسه سفارت ایران درمجارستان طبق تعرفه آموزش و پرورش ایران هرساله مشخص می‌گردد. کارکنان سفارت جمهوری اسلامی و ایرانیان مقیم در کشور مجارستان می‌توانند فرزندان خود را برای تحصیل در این مدرسه ثبت نام نمایند. نحوه تدریس و امتحانات آخر سال مدرسه زیر نظر وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌پذیرد و مدرک اخذ شده نیز مورد تایید این وزارت خانه و آموزش و پرورش کشور مجارستان نیز است.

مدارس بین‌المللی در مجارستان

از جمله مدارس مشهور بین‌المللی که در شهر بوداپست مجارستان واقع شده‌اند، می‌توان به سه مدرسه زیر اشاره کرد:

 مدرسه بین‌المللی آمریکایی در بوداپست (American International School of Budapest)

این مدرسه بین‌المللی به صورت شبانه‌ روزی و در کلیه مقاطع به دانش‌آموزان خدمات تحصیلی ارائه می‌کند. دانش‌آموزان قبل از ثبت‌ نام می‌بایست در آزمون زبان انگلیسی و آزمون تعیین سطح این مدرسه شرکت کنند تا مقطع تحصیلی آن‌ها مشخص شود. این مدرسه با فضای آموزشی بسیار بزرگ و امکانات تحصیلی بالا، یک محیط آموزشی باکیفیت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. داشتن خوابگاه شبانه‌روزی مجهز از دیگر مزایای این مدرسه است. هزینه تحصیل در این مدرسه، بسته به مقع تحصیلی مورد نظر معادل 12600 تا 24700 دلار به‌ صورت سالیانه است.

مدرسه بین‌ المللی انگلیسی در بوداپست (the british international school Budapest)

این مدرسه بین‌المللی در بوداپست واقع شده‌ و دارای امکانات آموزشی بالا و خوابگاه کامل برای دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان می‌بایست قبل از ثبت‌نام در آزمون زبان و تعیین سطح علمی خود در این مدرسه شرکت نمایند. شهریه بسته به مقطع تحصیلی از 3682000 تا 7001000 فورینت مجارستان (از 12451 تا 23675 دلار) به‌ صورت سالانه متفاوت است. ثبت‌نام حداقل به مدت 2 سال پیاپی از دیگر شروط تحصیل در این مدرسه است و دانش‌آموزانی را که صرفا جهت ثبت‌ نام در سال آخر دبیرستان اقدام می‌کنند را نمی‌پذیرد.

مدرسه بین‌ المللی بی‌ام‌ای مجارستان (BME international School)

این مدرسه بین‌ المللی وابسته به دانشگاه فنی مهندسی بوداپست است و در نزدیکی همین دانشگاه واقع شده‌است. هزینه تحصیل  در این مدرسه سالیانه معادل 5000 دلار است. این مدرسه دارای امکانات خوابگاهی نبوده و دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدرسه باید خود خانه اجاره کنند.

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی

امتحان ورودی در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های مجارستان، شامل دانشجویانی می‌گردد که عضو اتحادیه اروپا نیستند. طول دوره کارشناسی در دانشگاه‌های مجارستان 3 الی 4 سال است. رشته‌هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و دوره‌های مدیریت در دانشگاه‌های بین المللی، از جمله رشته‌های پرطرفدار در مقطع کارشناسی در دانشگاهای مجارستان هستند. داشتن مهارت زبان انگلیسی (حد مجاز تعیین شده در آزمون آیلتس یا آزمون تافل) از دیگر شروط برای تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی در مجارستان است.

تحصیل پزشکی در مجارستان

پزشکی در مجارستان، یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است که سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جهت تحصیل در این رشته پردرآمد، روانه مجارستان می‌کند. از آن‌ جایی که دانشگاه‌های مجارستان به استانداردهای جهانی نزدیک هستند، اخذ مدرک پزشکی از سوی دانشگاه‌های این کشور به منزله داشتن مدرکی معتبر و قابل قبول در سراسر اتحادیه اروپا است.

تحصیل دندان‌ پزشکی در مجارستان

تحصیل دندان‌ پزشکی در مجارستان، یک دوره تحصیلی 5 ساله است که شامل 2 قسمت علوم پایه و علوم بالینی است. متقاضیان تحصیل در این رشته می‌بایست آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها را با موفقیت پشت‌ سر گذاشته و هم‌چنین دوره یک سال پیش‌پزشکی را که توسط کالج‌ها و موسسات مختلف ارائه می‌گردد، سپری نمایند. دانشجویان رشته دندان‌پزشکی مجارستان، 3 سال اول را در دانشگاه علوم‌ پایه آموزش می‌بینند و در سال آخر می‌بایست در کنفرانس‌های بالینی و فعالیت‌های خارج از دانشگاه مانند فعالیت‌های بیمارستانی مشغول گردند. درنهایت در آزمون‌هایی که از سوی دانشگاه به دانشجو ارائه می‌گردد شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کنند تا موفق به اخذ مدرک دکترای دندان‌ پزشکی شوند.

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل کیفیت بالای موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور، طرفداران زیادی دارد. سیستم آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان از سیستم بولونیا پیروی می‌کند. این بدین معناست که مدارک اعطا شده از سوی دانشگاه‌های مجارستان، مورد‌تایید تمام دانشگاه‌های جهان است. اکثر دانشگاه‌های مجارستان دوره کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. زمان ثبت‌نام برای رشته‌های کارشناسی ارشد 15 فوریه تا 15 نوامبر است. متقاضی برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد لازم است مفطع کارشناسی خود را حداقل طی مدت 3 سال گذارانده باشد. مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش؛ 
  • اسکن گذرنامه؛
  • توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی؛
  • سوابق شغلی و رزومه کاری؛
  • گواهی مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات به صورت ترجمه شده؛
  • گواهی مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 5.5-6.5 یا تافل 70-90)؛


تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری

تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است. بدون ارائه مدرک زبان، ادامه تحصیل در این مقطع به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. رشته‌هایی مانند هنر، اقتصاد، کشاورزی و مهندسی به صورت تخصصی و پیشرفته ارائه می‌گردند. دولت مجارستان برای دانشجویان مقطع دکتری، کمک‌هزینه یا بورسیه‌های تحصیلی در نظر می‌گیرد. دوره دکتری به مدت سه تا چهار سال ودر برخی رشته‌ها تا 5 سال به طول می‌انجامد.

گذراندن مقطع دکتری نیاز به راهنما دارد بنابراین دانشجو باید قبل از ورود به دانشگاه راهنمای خود را تعیین کند. در طول مقطع دکتری و پس از گذاراندن 2 سال تحصیلی، یک امتحان شفاهی از سوی دانشگاه در حال تحصیل دانشجو جهت ارزیابی کلی و دانش عمومی‌اش برگزار می‌‌گردد. مدرک دکتری زمانی صادر می‌گردد که آخرین ارزیابی یعنی بررسی پایان‌نامه و دفاع از آن توسط دانشجو انجام پذیرد و مورد تایید استاد راهنما و شورای ارزیابی دانشگاه باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان، شامل 2 مرحله زیر است:

  • یک برنامه جامع آموزشی یک تا دو ساله که شامل تدریس، آزمایش و سمینار است. این مرحله شامل 120 واحد درسی است.
  • دوره‌ای دو تا سه‌ ساله، که فرآیند آن شامل پروژه تحقیقاتی دانشجو است که پروژه اصلی مقطع دکتری محسوب می‌گردد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش مجارستان در مقطع دکتری

  • ارائه مدارک ترجمه شده کارشناسی ارشد به همراه ریزنمرات؛
  • ارائه انگیزه نامه شامل دلایل و علائق دانشجو برای تحصیل در مقطع دکتری؛
  • توصیه نامه کاری یا آکادمیک؛
  • ارائه مقالات علمی و پژوهشی؛
  • مدرک زبان مببنی بر تسلط دانشجو در زبان تحصیل دوره مورد نظر؛

تحصیل دوره‌های زبان در مجارستان

با وجود اینکه کشور مجارستان، جزو کشورهای حوزه شنگن است، اما پروسه اخذ ویزای مجارستان، نسبت به سایر کشورهای اروپایی آسان‌تر است. از این رو، این کشور می‌تواند پلی برای رسیدن به سایر کشورها باشد. تحصیل در کالج‌ها و دوره‌های زبان کشور مجارستان این روزها طرفداران بسیاری دارد. نکته مهم این است که کالج‌های زبان در مجارستان، از نظر وزارت علوم این کشور و وزارت علوم و تحقیقات ایران معتبر هستند. دو نوع از دوره‌های زبان در مجارستان، جزو پرمخاطب‌ترین دوره‌ها به شمار می‌آیند که شامل دوره‌های زبان آلمانی و انگلیسی در این کشور هستند.

ددلاین‌ها و زمان پذیرش در دانشگاه‌های مجارستان

 سال تحصیلی در مجارستان، از سپتامبر شروع و تا ژوئن ادامه دارد و در جولای و آگوست تمامی مراکز تحصیلی تعطیل هستند. ددلاین دور اول پذیرش برای کلاس هایی که در ماه فوریه برگزار می شوند، ماه نوامبر و ددلاین دور دوم پذیرش برای کلاس‌هایی که در ماه سپتامبر برگزار می شوند، ماه فوریه است.

بطور معمول ددلاین پذیرش در دانشگاه های برتر مجارستان مانند دانشگاه سگد، دانشگاه پچ و … بسته به دانشگاه مورد نظر از 15 ماه مه تا 15 ماه جولای است.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در دانشگاه‌های مجارستان

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان، بسته به نوع دانشگاه شما که خصوصی یا دولتی است متفاوت است. در ادامه به هزینه‌های تحصیل در هر کدام از این نوع دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی مجارستان

در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، هزینه‌های تحصیل در مجارستان بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی مجارستان، بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی، متفاوت است. عمدتا پزشکی و دندانپزشکی از جمله گزینه‌های گران‌قیمت هستند که شهریه آن‌ها بین 6000 یورو تا 8000 یورو در سال است. در حالی که شهریه سایر برنامه‌های دانشگاهی می‌تواند به 5000 الی 7000 یورو برسد.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی مجارستان

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که دانشگاه‌های خصوصی شهریه بیشتری را نسبت به دانشگاهای دولتی دریافت کنند. با این وجود، بهتر است قبل ازاقدام به تحصیل، ابتدا صفحه رسمی وبسایت دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید تا متوجه شوید که باید چه میزانی شهریه در دانشگاه مذکور پرداخت کنید. دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی مجارستان، علاوه‌بر پرداخت شهریه، ملزم به پرداخت هزینه درخواست، هزینه امتحان و هزینه ثبت‌ نام نیز هستند که هر کدام بین 100 یورو الی 150 یورو است.

تحصیل در مجارستان و استفاده از بورسیه تحصیلی

تعدادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که تحصیل در مجارستان را انتخاب می‌کنند، ارائه می‌شود. به‌ عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما می‌توانید با درخواست یکی از بورس‌های تحصیلی موجود در مجارستان، هزینه‌های خود را کاهش دهید. دو مورد از این بورسیه‌ها عبارتند از:

بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum: این بورسیه برای متقاضیان تعدادی از کشورهای غیراروپایی قابل اقدام است. هر سال در حدود بیش از 5 هزار دانشجو برای این بورسیه درخواست می‌دهند. این بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای سال 2020 و 2021 ارائه می‌گردد.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه متروپولیتن: این بورسیه از طرف در دانشگاه متروپولیتن بوداپست برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می گردد. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان می توانند تا 50 درصد هزینه‌های تحصیل خود را با این بورسیه پوشش دهند.

هزینه‌های عمومی زندگی در مجارستان

هزینه‌های زندگی در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. هزینه‌ها به طور طبیعی در شهرهای بزرگ مانند بوداپست به مراتب بیشتر است. دانشجویان در مجارستان می‌توانند تقریباً با 750 یورو در ماه زندگی کنند، که نه فقط برای اجاره بلکه برای حمل و نقل عمومی، بیمه درمانی، خرید کتب درسی و چند شب اقامت در شهر نیز کافی است.

هزینه‌های مسکن دانشجویی و شرایط خوابگاه‌ها در مجارستان

یافتن مکان مناسب و امن برای اقامت، بخش مهمی از تجربه تحصیل در خارج از کشور است. وقتی صحبت از مسکن دانشجویی در مجارستان است، شماچندین گزینه پیش‌روی خود دارید. اکثر دانشگاه های مجارستان خوابگاه دارند که معمولاً ارزانترین و مناسب‌ترین گزینه برای اقامت است. شرایط مطلوب و مقرون به صرفه بودن این خوابگاه‌ها، موجب بالا رفتن تقاضای اقامت تحصیلی از سوی دانشجویان بین‌المللی شده است. به‌همین دلیل شاید شانس اجاره چنین مکان مناسبی کمی دشوار به نظر آید.

یکی دیگر از گزینه‌های مسکن دانشجویی در مجارستان، اجاره آپارتمان فردی یا مشترک است. شما همچنین می‌توانید از اجاره فرعی دریک آپارتمان هم بهره‌مند شوید، به این معنی که یک اتاق واحد را در آپارتمان شخص دیگری اجاره کنید! اجاره آپارتمان‌های خصوصی حدود 200 یورو الی 400 یورو است که به شهر محل اقامت شما بستگی دارد. بوداپست گران‌ترین شهر مجارستان است. معمولا دانشگاه محل تحصیل، به دانشجویان جهت یافتن مسکن دانشجویی مناسب کمک می‌کند. آگهی اجاره اکثر آپارتمان‌ها نیز در روزنامه‌ها ذکر شده اند. داشتن دوستی که به زبان مجاری صحبت می‌کند، می‌تواند کمک خوبی برای یافتن مکانی مناسب برای شما باشد.

کار حین تحصیل در مجارستان

دانشجویانی که در کشور مجارستان تحصیل می‌کنند، می‌توانند برای تامین بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی به کار دانشجویی مشغول شوند. دانشجویان بین‌المللی که قصد یافتن شغل دارند حتماً باید ویزای تحصیلی در اختیار داشته باشند و همچنین مجوز کار از اداره مهاجرت مجارستان را دریافت کنند.

برای انجام یک کار دانشجویی در کشور مجارستان نیاز به قرارداد کتبی میان دانشجو و کارفرما است. ساعات کار مجاز برای کار دانشجویی در کشور مجارستان با توجه به مقطع تحصیلی انتخاب می‌گردد. به طور متوسط، دانشجویان بین‌المللی مجاز هستند 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوند؛ به شرطی که بتوانند به درس‌های خود نیز بپردازند. بهترین موقعیت‌های کاری در این کشور برای کار دانشجویی، کافه، رستوران، مراکز گردشگری، مراکز خرید، کالج‌های آموزشی و غیره است. با توجه به محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل و سایر موارد، شما می‌توانید درمجارستان با 24 ساعت کار در هفته متوسط دستمزد دانشجویی 630-640 فورینت (2 یورو) و در بوداپست (پایتخت) بالغ‌ بر 740-750 فورینت مجاری ماهیانه کسب درآمد کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: