مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه دولتی مسکو روسیه

دانشگاه دولتی مسکو روسیه

در کشور روسیه دانشگاه ها به دو صورت دولتی و خصوصی ارائه می شوند که در سال 1755 دانشگاه دولتی مسکو در روسیه تاسیس شده است. حدودا 7000 دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. حدودا 40.000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. دانشگاه دولتی مسکو به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر این کشور محسوب می شود و در شهر مهم مسکو (بالای تپه ای به نام تپه گنجشک) که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود قرار گرفته است.

تاریخچه دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه دولتی مسکو به عنوان دانشگاهی با معماری خاص و دیدنی و با عظمت ترین موسسه آموزشی در دنیا شناخته می شود. در ابتدا و در تاریخ 26 / آوریل / 1755 میلادی با تلاش میخائیل واسیلویچ لومونسف، در ساختمان نسبتا بزرگی در میدان سرخ مسکو ساخته شد. در دانشگاه دولتی مسکو 5000 متخصص دوره تجدید نظر خود را در این دانشگاه می گذرانند. در این دانشگاه حدودا 5000 محقق مشغول انجام کارهای تحقیقاتی می باشند، بیشتر از 6000 استاد در این دانشگاه مشغول به تدریس دروس می باشند.

این دانشگاه اولین دانشگاه تاسیس شده در مسکو بوده است. یکی از 7 آسمان خراش در دنیا ساختمان اصلی این دانشگاه می باشد که در معماری این دانشگاه از معماری های گوتیک و باروک الهام گرفته شده است. در رتبه بندی QS این دانشگاه برای سیزدهمین سال به عنوان بهترین دانشگاه در روسیه انتخاب شده است. در سال 2019 و طی بررسی های موسسه تایمز در رابطه با بهترین دانشگاه های جهان این دانشگاه توانست رتبه یازدهم را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که طی رتبه بندی های انجام شده توسط QS در سال 2019 این دانشگاه در بین دانشگاه های روسیه جایگاه اول را به خود اختصاص داد و در بین تمامی دانشگاه های دنیا توانست در جایگاه نوزدهم قرار گیرد.

ساختار دانشگاه دولتی مسکو

حدودا 6000 سخنران و پروفسور در این دانشگاه و موسسه تحقیقاتی دانشگاه مشغول به انجام کار می باشند. هر ساله حدودا 4000 دانشجو خارجی و بین المللی در این دانشگاه پذیرش می شوند. پردیس دانشگاه دولتی مسکو یک سیستم بسیار پیچیده می باشد، مساحت این پردیس دانشگاهی یک میلیون متر مکعب بوده و 1000 ساختمان و سازه در آن ساخته شده است. در پردیس دانشگاهی 8 خوابگاه ساخته شده است و حدودا 12000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند. در این دانشگاه یک کتابخانه بسیار مهم وجود دارد. در کتابخانه حدودا 9 میلیون نسخه کتاب وجود دارد که از این تعداد 2 میلیون نسخه به زبان های خارجی می باشد. طبق بررسی ها میانگین مطالعه کنندگان این دانشگاه 5000 نفر می باشد که سالیانه 5 میلیون کتاب مطالعه می کنند.


آموزش در دانشگاه دولتی مسکو

در دانشگاه دولتی مسکو 128 رشته تحصیلی ارائه می شود. در مقطع کارشناسی ارشد 168 برنامه در حوزه های مختلفی ارائه می شود و در زمینه علوم انسانی 18 شاخه تحصیلی وجود دارد. سند تحصیلی در دوره تحصیلی متوسطه، برای افرادی که در خواست دوره کارشناسی یا برنامه های تخصصی دارند و یا آموزش های دوره متوسطه و رکورد تحصیلی در رابطه با تحصیلات عالی ناتمام و یا دیپلم در رابطه با تحصیلات تکمیلی 4 ساله بدون دریافت مدرک لیسانس دارند اعطاء می شود. متقاضیان برای دریافت این مدرک باید مدارکی را ارائه نمایند که در ذیل به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه اسناد آموزشی و رونوشت رسمی از آنها که در کشور متقاضی صادر شده است؛
  • فتوکپی از شناسنامه؛
  • ارائه سند رسمی آموزشی که به زبان روسی ترجمه شده باشد؛
  • افرادی که برای برنامه زبان در مقطع پیش دانشگاهی درخواستی ندارند ارائه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی الزامی نمی باشد؛
  • ارائه فیش پرداختی هزینه یک ترم تحصیلی و یا یک سال تحصیلی الزامی می باشد؛

مزایای تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه

افرادی که برای تحصیل دانشگاه های کشور روسیه را انتخاب می کنند از مزایایی بهره مند می شوند که این مزایا عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه هایی که سطح آموزشی و علمی بالایی دارند و از تجهیزات بهره مند هستند؛
  • در دانشگاه های روسیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از رشته های تحصیلی امکان پذیر می باشد؛
  • مدارک تحصیلی برخی از دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم کشور ایران می باشد؛
  • مدارک دانشگاه ها و موسسات آموزشی ایران مورد تایید کشور روسیه است؛
  • مدارک دانشگاهی روسیه در دنیا از اعتبار بین المللی برخوردار است؛
  • در دانشگاه های این کشور تعداد زیادی دانشجوی ایرانی مشغول به ادامه تحصیل می باشند؛
  • اخذ ویزای تحصیلی از کشور روسیه نسبت به سایر کشورها آسان تر می باشد؛

زبان تدریس در دانشگاه های دولتی روسیه

در دانشگاه های کشور روسیه بیشتر دروس تحصیلی به زبان روسی تدریس می شود، برخی از رشته های تحصیلی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود. همچنین باید گفت که در برخی از رشته های تخصصی مثل رشته داروسازی، رشته پزشکی و دندان پزشکی دروس به زبان فرانسوی نیز ارائه می شود. اگر فردی به زبان روسی تسلط نداشته باشد و قصد داشته باشد به زبان روسی مشغول به تحصیل شود می بایست پیش از ورود به دانشگاه به مدت 7 تا 10 ما در دوره های زبان شرکت نماید و پس از تسلط به این زبان وارد دانشگاه شود و سال تحصیلی خود را آغاز نماید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: