مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برای گرفتن پذیرش از کره جنوبی آماده شوید

برای گرفتن پذیرش از کره جنوبی آماده شوید

نکاتی برای پذیرش در کره جنوبی

بدست آوردن همه‌ی اطلاعات لازم در مورد پذیرش در یک موسسه‌ی آموزشی از جمله شرایط مورد نیاز، مراحل درخواست، اسناد مورد نیاز و هزینه‌ها‌ی ضروری برای یک برنامه‌ی تحصیلی موفق در کره‌جنوبی مهم است. متقاضی باید جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تحصیل در کره‌جنوبی را به روش‌های گوناگون بدست آورد (برای مثال، متقاضی می‌تواند مقالات آنلاین دانشگاه‌های مورد نظر خود را سرچ کند، به موارد تبلیغاتی موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود و گزارش‌های سایر دانشجویان خارجی در انجمن‌های آنلاین و ... مراجعه کند). دانشگاه‌ها و کالج‌های کُره‌جنوبی، برنامه‌های تحصیلی گوناگونی را با طول دوره‌‌های مختلف ارائه می‌دهند. بنابراین، جمع‌آوری اطلاعات خاص در مورد برنامه‌ی تحصیلی مورد نظرتان بسیار مهم است. دوره‌ی پذیرش برای ترم بهار بین سپتامبر تا نوامبر و برای ترم پاییز بین ماه مه تا ژوئن رخ می‌دهد. دوره‌ی دقیق ارائه‌ی درخواست ممکن است در زمان‌های مختلف بسته به دانشگاه شروع شود. بنابراین، مهم است که برنامه‌ها و مهلت ارائه‌ی درخواست‌‌ها را از قبل بررسی کنید.

شرایط پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در کره جنوبی

شرایط پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در کره جنوبی

مقطع شرایط پذیرش طول دوره
Ph.D.
متقاضی که مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده است
حداقل 2 سال
کارشناسی ارشد متقاضی که مقطع کارشناسی را گذرانده است حداقل 2 سال
کارشناسی متقاضی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کشور زادگاه خود به‌پایان رسانده است (مجموعاً 12 سال)
چهار تا شش سال
کاردانی متقاضی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کشور زادگاه خود به‌پایان رسانده است (مجموعاً 12 سال)
دو تا سه سال
دوره‌ی زبان متقاضی که تحصیلات متوسطه یا بیشتر را گذرانده است  یک تا دو سال
تبادل دانشجو هر فردی که در یک دانشگاه شریک ثبت‌نام کرده است
یک ترم تا یکسال

کوتاه‌مدت
تحصیل با بودجه‌ی خود

تحصیل در یک دانشگاه کره‌جنوبی در یک برنامه‌ی تبادل دانشجو با دانشگاه محل سکونت و/یا دانشجوی در حال مرخصی یا فارغ‌التحصیل از دانشگاه محل سکونت
یک ترم تا یکسال

تحصیل در حین تعطیلات برای خارجی‌ها دانشجویان خارجی شرکت‌کننده در برنامه‌های تحصیلی مرتبط با زبان کُره‌ای یا تحصیل در تعطیلات تابستانی یا زمستانی
دو تا سه ماه

دانش‌آموزان کشورهایی که دارای سیستم مدرسه‌ای کمتر از 12 سال هستند، باید مدارک مستندی را برای اثبات اتمام تحصیل کامل خود از دبستان تا دبیرستان به رئیس دانشگاهی که قصد ثبت‌نام در آن را دارند، ارائه دهند.




TOPIK: آزمون تسلط به زبان کُره‌ای

دولت کره‌جنوبی از دانشجویان خارجی خود، سطح خاصی از زبان انگلیسی یا کُره‌ای را طلب می‌کند، چون داشتن تسلط اولیه به زبان انگلیسی یا کُره‌ای برای داشتن یک اقامت راحت در کره‌جنوبی نیاز است.

دانشجویان خارجی ملزم به ارائه‌ی نمرات آزمون تسلط خود به زبان کُره‌ای (TOPIK) برای درخواست پذیرش در یک دوره‌ی تحصیلی در کُره‌جنوبی هستند. آزمون TOPIK جهت تحصیل به زبان کُره‌ای برای متقاضیان خارجی است که زبان مادری‌شان کُره‌ای نیست و توانایی صحبت کردن فرد به زبان کُره‌ای را ارزیابی می‌کند.

اگر دانشجوی خارجی مایل به تحصیل در کره‌جنوبی برای یک دوره‌ی تحصیلی هستید، لازم است TOPIK سطح 3 یا بالاتر را همراه با اسناد پذیرش به کالج یا دانشگاه مربوطه ارسال کنید و برای فارغ‌التحصیلی، به سطح TOPIK 4 یا بالاتر برسید. با این حال، اگر دانشجوی خارجی مایل به استفاده از دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی هستید، باید نمره‌ی تافل خود را ارائه دهید و برای فارغ التحصیلی، نیازی به کسب نمرات TOPIK یا رسیدن به سطح TOPIK 4 یا بالاتر ندارید.

برای دانشجویان مایل به تحصیل در دوره‌ی تبادل دانشجو، دانشجویان دعوت شده از سوی دولت کره‌جنوبی، دانشجویان خارجی با پشتیبانی دولت، دانشجویان زبان کُره‌ای، متقاضیان تربیت‌بدنی و هنر، ممکن است نمرات این آزمون کاهش یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً از کالج یا دانشگاه خود بپرسید.

آزمون TOPIK، 6 بار در سال (در ماه‌های ژانویه، آوریل، مه، جولای، اکتبر و نوامبر) برگزار می‌شود و برنامه‌ی سالانه‌ی آزمون، در ابتدای هر سال در وب‌سایت TOPIK اعلام می‌شود. سطوح آزمون به I و II تقسیم می‌شود: سطح مبتدی TOPIK I (سطوح 1 و 2) و سطح پیشرفته‌ی TOPIK II (سطوح 3، 4، 5 و 6). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون، لطفاً به وب‌سایت TOPIK مراجعه کنید.

مراحل پذیرش از کره جنوبی

مدارک مورد نیاز پذیرش از کره جنوبی

  • درخواست (تائید) صدور ویزا
  • کپی گواهی ثبت تجاری (یا گواهی شماره‌ی خاص) موسسه‌ی آموزشی مربوطه
  • نامه‌ی استاندارد پذیرش
  • اسنادی که روابط خانوادگی شما را اثبات می‌کند
  • اسنادی که آخرین سطح تحصیلات شما را اثبات می‌کند
  • اسنادی که توانایی مالی شما را اثبات می‌کند
  • مدارک مورد نیاز و مهلت درخواست برای هر دانشگاه متفاوت است. برای کسب جزئیات بیشتر، به صفحه‌ی اصلی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.
  • اطلاعات مربوط به سایر دانشگاه‌ها و رشته‌ها را نیز می‌توانید در www.studyinkorea.go.kr پیدا کنید.
  • بسته به سند (معمولاً گواهینامه‌ای که نشان‌دهنده‌ی بالاترین سطح تحصیلات شما می‌باشد)، برخی از موسسات آموزشی ممکن است نیاز به احراز هویت از طریق ترجمه یا تائید رسمی داشته باشند.

دوره‌ی درخواست تحصیل در کره جنوبی

برای ترم بهار، درخواست‌ها در ماه‌های پیشین سپتامبر-نوامبر پذیرفته می‌شوند. برای ترم پاییز، درخواست‌‌ها در دوره‌ی مه-ژوئن پذیرفته می‌شوند. بسیاری از درخواست‌های دانشگاهی را می‌توان در اینترنت یافت و تکمیل کرد. دو نوع پذیرش در مقطع کارشناسی در کره‌جنوبی وجود دارد: (1) ورود عادی نیاز به اتمام تحصیلات دبیرستان دارد و (2) انتقال بین دانشگاه‌ها نیاز به گذراندن تعداد خاصی واحد از مدرسه‌ی منتقل‌کننده یا اتمام تحصیلات کارشناسی دارد.

روش‌های درخواست تحصیل در کره جنوبی

اگرچه اکثر دانشگاه‌ها از مدارک و نمرات برای تعیین سطح شایستگی دانشجو برای ورود استفاده می‌کنند، برخی از دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند مصاحبه کنند یا متقاضیان را ملزم می‌کنند که در آزمون‌های خاصی شرکت کنند.

مراحل درخواست ویزا کره جنوبی

هرکسی که می‌خواهد در کره‌جنوبی تحصیل کند، باید از سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی در کشور محل اقامت خود، ویزای دانشجویی دریافت کند. ویزا را فقط می‌توان پس از تهیه‌ی تمام مدارک مورد نیاز برای ورود به کره‌جنوبی از جمله گواهی پذیرش دریافت کرد. نوع ویزای مورد نیاز با توجه به نوع دوره‌ی تحصیلی (آموزش زبان کُره‌ای، دوره‌های تحصیلی عادی، تحقیق یا تبادل دانشجو) متفاوت است. دانش‌آموزان خارجی که قصد ثبت‌نام در دیگر دوره‌‌های تحصیلی (همچون تحصیل در زبان کُره‌ای یا تحصیل در یک زبان خارجی دیگر) را دارند، باید ویزای D-4 دریافت کنند. برای دریافت ویزای دانشجویی، متقاضی (تحصیل در یک موسسه‌ی آموزشی حرفه‌ای، دوره‌ی تحقیقاتی یا دوره‌ی تبادل دانشجو، به ویزای D-2 نیاز دارد) و افرادی که زبان کُره‌ای را در مدرسه‌ی زبان دانشگاه می‌خوانند، به ویزای D-4 نیاز دارند.




گواهی تائید صدور ویزا

گواهی تشخیص صدور ویزا چیست؟

با درخواست تائید صدور ویزا توسط یک متقاضی ویزای خارجی یا یک شهروند کُره‌ای که می‌خواهد یک خارجی را دعوت کند، وزیر دادگستری یا رئیس اداره‌ی مهاجرت (یا رئیس شعبه‌ی محلی Sejongno/Ulsan/Donghae) می‌تواند یک بررسی اولیه در مورد این موضوع انجام دهد. پس از بررسی و در صورت ضرورت، آن‌ها می‌توانند قبل از صدور ویزای حقیقی توسط رئیس کنسولگری خارج از کشور، گواهی تائید صدور ویزا (یا شماره‌ی تائید صدور ویزا) صادر کنند.

روش

  • یک خارجی که قصد ورود به کره‌جنوبی را دارد یا یک کُره‌ای که قصد دارد از یک خارجی دعوت کند، می‌تواند با همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا، برای اخذ گواهی تائید صدور ویزا، به اداره‌ی مهاجرت (یا شعبه‌ی آن در Sejongno/Ulsan/Donghae) مراجعه کند.
  • گواهی تائید صدور ویزا (یا شماره‌ی تائید صدور ویزا) را برای شخصی که قصد ورود به کره‌جنوبی دارد، ارسال کنید.
  • با دریافت گواهی تائید صدور ویزا (یا شماره‌ی تائید صدور ویزا)، فرد می‌تواند با ارائه‌ی آن به کنسولگری کره‌جنوبی، ویزای کره‌جنوبی دریافت کند.
  • گواهی تائید صدور ویزا به‌مدت 3 ماه معتبر است و فقط برای صدور ویزا می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

افراد واجد شرایط تائید صدور ویزا- اتباع کشورهایی که فاقد روابط دیپلماتیک با کره‌جنوبی هستند یا کشورهای خاصی همچون کوبا، سوریه، کوزوو، مقدونیه).

کسانی که واجد شرایط تائید صدور ویزا نیستند

افراد دیپلماتیک (A-1)، مقام‌های دولت‌های خارجی (A-2)، افراد درگیر در توافقنامه‌های بین‌المللی (A-3)، افراد معاف از ویزا (B-1)، توریست‌ها/افراد درگیر در ترانزیت (B-2)، افراد مقیم (F-2)، کره‌ای‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند (F-4)، اقامت دائم (F-5)، مهاجرت از طریق ازدواج (F-6)، تعطیلات کاری (H-1).

ویزای دانشجویی (D-2)

متقاضیان واجد شرایط

تحصیل و تحقیق در موسسات آموزشی و دانشگاهی (کالج یا بالاتر)

- فردی که مایل به تحصیل، تحقیق یا ثبت‌نام در یک دوره‌‌ی تحصیلی تمام‌وقت (برای مثال، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) در موسسات دانشگاهی و آکادمیکی است که تحت قانون آموزش عالی یا قانون ویژه (Special Act) ایجاد شده‌اند.

حداکثر مدت اقامت: تا 2 سال

مرکز پذیرش درخواست

شما باید به نمایندگی دیپلماتیک کره‌جنوبی در کشور خود یا کشوری که آخرین موسسه‌ی آموزشی شما در آن قرار دارد، درخواست پذیرش دهید.




مدارک مورد نیاز ویزا کره جنوبی

اسناد شایع

1- فُرم درخواست ویزا (فُرم شماره‌ی 17)، کپی گذرنامه، 1 قطعه عکس در اندازه‌ی گذرنامه (که در 6 ماه گذشته گرفته شده است).

2- فتوکپی گواهی ثبت تجاری (یا گواهی شماره‌ی خاص) موسسه‌ی آموزشی مربوطه

3- نامه‌ی پذیرش استاندارد (صادر شده توسط رئیس دانشگاه)

4- مدارکی که روابط خانوادگی شما را اثبات می‌کند

5- مدرکی دال بر اثبات بالاترین سطح تحصیلات شما

- به‌عنوان یک قاعده، دانش‌‌آموزان باید اصل تمام مدارک را برای اثبات بالاترین سطح تحصیلات خود ارائه دهند. با این حال، یک کپی از دیپلم یا مدارک دیگر نیز پذیرفته می‌شود، اگر یک مسئول مربوطه تائید صحت آن را امضاء کند. هنگام ارائه‌ی مدرک تحصیلی تحت شرایط بالا، فقط مدارکی که دوره‌ی اعتبار آن‌ها گذشته نباشد، به‌رسمیت شناخته می‌شوند. این مدت اعتبار معمولاً 30 روز است، اما تمدید آن امکان‌پذیر است.

- شهروندان 21 کشور زیر و همچنین دانشجویانی که از دانشگاه‌های کشورهای بحران‌زده مدرک خود را دریافت کرده‌اند، هنگام ارائه‌ی مدرک بالاترین سطح تحصیلات خود، باید یکی از گزینه‌هایA ، B یا C زیر را انتخاب کنند (برای چین، فقط C موجود است).

این 21 کشور از این قرار هستند: غنا، نیجریه، نپال، میانمار، بنگلادش، ویتنام، مغولستان، سریلانکا، ازبکستان، اوکراین، ایران، مصر، هند، اندونزی، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تایلند، پاکستان، پرو و فیلیپین.

کشورهای دارای مدیریت بحرانی: گینه، مالی، اتیوپی، اوگاندا و کامرون.

A) یک کپی تائید شده از دیپلم

B) یک کپی از دیپلم که توسط کنسولگری کره‌جنوبی در کشور صادرکننده‌ی آن تائید شده یا یک کپی از دیپلم که توسط نمایندگی دیپلماتیک کشور شما در کره‌جنوبی تائید شده باشد.

C) برای چین، مدرک مجازی همچون دیپلم صادر شده توسط مرکز تائید گواهینامه/دیپلم که توسط وزارت آموزش چین اداره می‌شود (محدود به افرادی که در چین مدرک گرفته‌اند)

فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌های فنی که مدارک معتبری همچون دیپلم صادر نمی‌کنند، باید یکی از موارد زیر را ارائه دهند:

i) تائید فارغ‌التحصیلی توسط مدرسه (باید توسط دفتر آموزش استانی و نمایندگی دیپلماتیک کره‌جنوبی در چین تائید شود) یا

ii) گواهی فارغ‌التحصیلی که توسط اداره‌ی آموزش استانی صادر شده است (باید توسط نمایندگی دیپلماتیک کره‌جنوبی در چین تائید شود)

در مورد افرادی که از دانشگاه کره‌جنوبی دیپلم گرفته‌اند، دیپلم‌هایی که تائیدیه‌ی رسمی دریافت نکرده‌اند پذیرفته می‌شوند

- برای افرادی که جزو 21 کشور فوق‌الذکر نیستند، در موارد مشکوک به جعل، به تشخیص مدیر اداره‌ی مهاجرت (یا مدیر شعبه‌ی محلی)، اسناد مربوط به موارد A تا C (مشخص شده در بالا) ممکن است درخواست شود.

6- اثبات توانایی مالی

- بودجه‌ی کافی برای حمایت از خود برای یک سال هزینه‌های تحصیل و زندگی

21 کشور

چین، فیلیپین، اندونزی، بنگلادش، ویتنام، مغولستان، تایلند، پاکستان، سریلانکا، هند، میانمار، نپال، ایران، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین، نیجریه، غنا، مصر، پرو (مجموعاً: 21 کشور)

* لطفاً نام انگلیسی خود را در نسخه‌ی کُره‌ای ذکر کرده و کپی گذرنامه‌ی خود را ضمیمه کنید.

برای اقامت راحت در کره‌جنوبی در طول دوره‌ی تحصیل خود، توصیه می‌کنیم هزینه‌ی حمل و نقل، وسایل و کتاب‌های آموزشی، هزینه‌ی خوابگاه و هزینه‌های مختلف را در نظر بگیرید.

برنامه های تحصیلی کره جنوبی
نوع برنامه مدارک مورد نیاز
کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا

اسناد اثبات‌کننده‌ی سطح نهایی آموزش
اسناد اثبات‌کننده‌ی توانایی مالی شما برای حمایت از خود (هزینه‌ی تحصیل و زندگی برای یک سال)

برنامه‌ی تحقیقاتی خاص

اسنادی که نشان‌دهنده‌ی بالاترین سطح تحصیلات شماست (باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر باشید)
اثبات توانایی مالی خود (برای مثال، صورت‌حساب بانکی، تائید مقرری تحقیقات)
اسناد و مدارک اثبات‌کننده‌ی برنامه‌ی تحقیقاتی خاص (برای مثال، تائید وضعیت دانشجوی تحقیقاتی که توسط رئیس دانشگاه صادر می‌شود)

تبادل دانشجو

از ارسال مدارکی که نشان‌دهنده‌ی بالاترین سطح تحصیلات شماست، معاف می‌باشد (با این حال، افراد باید مدرکی دال بر تسلط خود به زبان ارائه دهند).
اثبات توانایی مالی (با این فرض که هزینه‌ی تحصیل در کشور زادگاه‌تان پرداخت شود)
توصیه‌نامه از رئیس دانشگاهی که در کشور خود در آن تحصیل می‌کنید
اسنادی دال بر وضعیت شما به‌عنوان یک دانشجوی خارجی (برای مثال، دعوت‌نامه‌ی رسمی از دانشگاه یا موافقت‌نامه‌ی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها)
اسنادی که تائید می‌کند شما حداقل یک ترم را در دانشگاه محل سکونت خود گذرانده‌اید (یعنی مدرک ثبت‌نام صادره از دانشگاه مبدا)

سرباز خارجی دارای وظیفه
کارآموز دعوت شده توسط وزارت دفاع ملی

مدرکی دال بر روابط خانوادگی- نیاز نیست
مدرکی که بالاترین سطح تحصیلات شما را نشان می‌دهد- نیاز نیست
مدرکی دال بر توانایی مالی خود- نیاز نیست
دعوت‌نامه‌ی صادر شده توسط وزارت دفاع ملی
اسناد دیگر مورد نیاز ممکن است به‌صورت موردی درخواست شود

رئیس نمایندگی کره‌جنوبی ممکن است برای بررسی هدف اقامت شما، واقعی بودن دعوتنامه و شرایط دعوت‌کننده و دعوت‌شونده، در صورت نیاز، مدارک بیشتری از شما طلب کند.

کارآموز عمومی (D-4) در کره جنوبی

گستره‌ی فعالیت‌ها

در صورت تحقیق، تحصیل یا آموزش در یک سازمان آموزشی، مرکز تحقیقات دانشگاهی، شرکت‌های خصوصی و گروه‌های دیگری که زیرگروه D-2 قرار نمی‌گیرند، واجد شرایط درخواست دادن هستید.

برای مثال، شما جزو موارد زیر هستید:

- فردی که زبان کُره‌ای را در مرکز زبان وابسته به دانشگاه یاد می‌گیرد

- فردی که در یک سازمان آموزشی یا یک مرکز تحقیقاتی دانشگاهی تحصیل می‌کند که زیرگروه D-2 نیست

- شخصی که در یک موسسه یا مرکز آموزش دولتی/خصوصی، مهارت‌ها/تکنیک‌ها را یاد می‌گیرد

- فردی که در آموزش شغلی قرار دارد، تحقیق می‌کند یا کارآموز یک شرکت سرمایه‌گذاری خارجی است.

مدت زمان اقامت: 2 سال (برای کارآموز زبان کُره‌ای، حداکثر 6 ماه است)

محل درخواست

متقاضیان باید در یک نمایندگی دیپلماتیک کره‌جنوبی در کشور محل اقامت خود یا در نمایندگی دیپلماتیک کره‌جنوبی در کشوری که در آن، بالاترین سطح تحصیلات خود را گذرانده‌اند، درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز:

مدارک مورد نیاز برای کارآموز زبان کُره‌ای (D-4-1) از این قرار است:

درخواست تائید صدور ویزا (فُرم شماره‌ی 21)، یک کپی از گذرنامه، یک عکس در اندازه‌ی استاندارد و پرداخت هزینه‌ها

یک کپی از ثبت تجاری موسسه‌ی آموزشی یا یک کپی از کارت با شماره‌ی خاص

نامه‌ی پذیرش استاندارد (صادر شده توسط رئیس دانشگاه)

* شما می‌توانید نامه را با تائیدیه‌ی اطلاعات FIMS جایگزین کنید یا اگر دانشجوی بورسیه‌ی تحصیلی هستید که توسط موسسه‌ی ملی آموزش بین‌المللی دعوت شده است، می‌توانید کارت دعوت صادر شده توسط رئیس موسسه را جایگزین نامه‌ی پذیرش کنید.

گواهی ثبت‌نام یا مدرکی دال بر بالاترین سطح تحصیلی

- به‌عنوان یک قاعده، افراد باید نسخه اصلی همه‌ی اسناد مورد نیاز را ارائه دهند. در صورت لزوم، کُپی امضا شده از اسناد توسط مقام مربوطه در مدرسه را می‌توان ارائه داد.

اثبات توانایی مالی (معادل 10000 دلار آمریکا)

به‌عنوان یک قاعده، افراد باید مدارک اصلی را برای اثبات توانایی مالی خود (صورت‌حساب بانکی، دفترچه‌ی بانکی، مدرکی دال بر گرفتن بورسیه، سابقه‌ی معاملات بانکی) ارائه دهند. در صورت لزوم، می‌توان یک نسخه با امضای مقام مربوطه ارائه کرد (فقط صورت‌حساب‌‌های بانکی 30 روز گذشته معتبر تلقی می‌شود).

افرادی که قصد دارند در یک دوره‌ی آموزش زبان یک دانشگاه شرکت کنند، همانطور که توسط سیستم بین‌المللی تضمین کیفیت آموزش مشخص شده، باید مدرکی دال بر توانایی خود در پرداخت هزینه‌های تحصیل ارائه دهند

هنگام ارائه‌ی صورت‌حساب بانکی والدین خود، مدارک مربوط به روابط خانوادگی نیز باید ارائه شود.

- استاندارد ارزشیابی اثبات توانایی مالی، هزینه‌ی تحصیل و زندگی، برای یک سال (یا در صورت تحصیل زبان کُره‌ای، برای شش ماه) است.

هزینه‌ی تحصیل در کره‌جنوبی

دانشجویان باید قبل از انتخاب دانشگاه موردنظر خود برای تحصیل، هزینه‌های تحصیل را در نظر بگیرند. معمولاً شهریه‌ی دانشگاه‌های ملی (دولتی) کمتر از دانشگاه‌های خصوصی است. از آنجایی‌که ممکن است هزینه‌های تحصیل بسته به هر کالج یا دانشگاه متفاوت باشد، باید هزینه‌های تحصیل کالج یا دانشگاهی را که می‌خواهید به آن وارد شوید، از قبل بررسی کنید.

هزینه‌ی تحصیل در کره‌جنوبی

دوره‌ی تحصیلی رشته‌ی تحصیلی شهریه (به دلار آمریکا، در هر ترم)
کاردانی
علوم انسانی

علوم


هنر و ورزش


مهندسی


پزشکی

1500-6200

1800-6300


1700-7300


1700-6200


-

کارشناسی 
علوم انسانی

علوم


هنر و ورزش


مهندسی


پزشکی

1600-7400

1800-8400


1900-8500


1800-8300


4300-10800

کارشناسی ارشد غلوم انسانی

علوم


هنر و ورزش


مهندسی


پزشکی

11000-13300

1500-8600


1500-6400


1600-20900


2300-10600

هزینه درخواست 60-150
-

هزینه‌ی درخواست از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر متفاوت است. بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی، بورسیه‌ی تحصیلی اختصاص می‌دهند.

برای اقامت راحت در کره‌جنوبی در طول دوره‌ی تحصیل خود، توصیه می‌کنیم هزینه‌ی حمل و نقل، وسایل و کتاب‌های آموزشی، خوابگاه و هزینه‌های گوناگون را در نظر بگیرید.

هزینه زندگی در کره جنوبی
نوع هزینه‌ی تخمینی (دلار آمریکا)
کلاس زبان کُره‌ای
10 هفته- 1300 تا 1600 دلار، 3 هفته: 800 دلار
خوابگاه

حدود 420 تا 1550 دلار در هر ترم
هزینه‌ی خوابگاه بسته به ظرفیت نوع اتاق و وعده‌های غذایی متفاوت است.

غذا

حدود 300 تا 400 دلار در ماه
هزینه‌ی یک وعده‌ی غذایی در کافه‌تریای مدرسه، حدود 3.2 دلار است

کرایه‌خانه (خارج از موسسه‌ی آموزشی)
300 دلار در ماه (به‌همراه ودیعه‌‌ی 3000 تا 5000 دلار)
موسسات شبانه‌روزی 300 تا 500 دلار در ماه
بیمه‌ی درمانی
20 دلار در ماه
حمل و نقل

اتوبوس: 1 تا 1.2 دلار
مترو: 1.1 تا 2.5 دلار

اینترنت 20 دلار در ماه

هزینه‌های دیگر به‌شدت به این بستگی دارد که موسسه‌ی آموزشی شما در یک کلان‌شهر قرار گرفته یا در حومه‌ی آن. بنابراین، بررسی محل دقیق قرارگیری موسسه‌ی آموزشی‌تان از قبل توصیه می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: