مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در کره جنوبی برای دانشجویان ارشد

زندگی در کره جنوبی برای دانشجویان ارشد

کره‌جنوبی با ارائه‌ی ترکیبی از فرهنگ پویای آسیایی با زیرساخت‌های فن‌آوری‌های برتر جهان، کشوری جذاب است که در آن به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد می‌توانید زندگی و تحصیل کنید. فرصت‌های یادگیری یک زبان آسیایی و حمل و نقل مناسب به چین و ژاپن نیز کره‌جنوبی را به مکان مناسبی برای ارتقای رزومه‌ی خود در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل ساخته است. این مقاله، مقدمه‌ای بر فرهنگ و آداب و رسوم کره‌جنوبی و همچنین اطلاعات خاصی است که باید برای ورود و زندگی به این کشور به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد بدانید.

فرهنگ، اوقات فراغت و زندگی روزانه برای دانشجویان کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی

به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی، معمولاً حدود دو سال تحصیل خواهید کرد. بنابراین، زمان زیادی برای استفاده از هر آن‌چیزی خواهید داشت که در این کشور وجود دارد. وجود یک سیستم حمل و نقل عالی در کره‌جنوبی به این معناست که صرف‌نظر از مکان قرارگیری دانشگاه‌تان، می‌توانید از جاذبه‌های متنوعی همچون سواحل آتشفشانی جزیره‌ی ججو، مکان‌‌های میراث فرهنگی یونسکو مانند مقبره‌های سلطنتی چوسون یا پیست‌های مختلف اسکی در مناطق کوهستانی این کشور دیدن کنید. زندگی روزانه در شهرهای بزرگی همچون سئول نیز با وجود اینترنت پُرسرعت، معماری بدیع و زندگی شبانه، سرزنده و پُر جنب و جوش است.

آداب و رسوم کره‌جنوبی

با وجود مدرن شدن و بین‌المللی‌سازی سریع، کره‌جنوبی همچنان به آداب و رسوم سنتی خود اهمیت می‌دهد. بسیاری از این آداب و رسوم، پایه و اساس جشنواره‌ها و جشن‌هایی است که ارزش دارد در طول اقامت خود در این کشور از آن‌ها بازدید کنید. آداب و رسوم معاشرت در کره‌جنوبی مهم است و احترام به سن و سال در فرهنگ این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در سر و کله زدن با اساتید، سرپرستان یا حتی دانشجویان در دانشگاه برای‌تان مهم خواهد بود. جز زمانی‌که خلاف آن ذکر شده باشد، باید با استفاده از عنوان اعطاء شده توسط رتبه‌ی دانشگاهی، افراد را مورد خطاب قرار دهید و از استفاده از نام‌های کوچک خودداری کنید. دست دادن، کاری خوب است و سنتی شناخته شده بین مردان محسوب می‌شود. زنان غالباً با تکان دادن سر سلام می‌دهند، اما غیرکُره‌ای‌ها ممکن است با مردان کُره‌ای دست بدهند. شما باید به حریم شخصی افراد توجه داشته باشید و از تماس فیزیکی ناخواسته خارج از تعامل با دوستان و خانواده‌ی خود خودداری کنید. اگر به‌دنبال جلب توجه دیگران از راه دور هستید، این کار را با اشاره به کف دست خود انجام دهید و از اشاره کردن به طرف مقابل خود با انگشت اشاره خودداری کنید.

ورزش و تفریح در کره‌جنوبی

کره‌جنوبی میزبان سنتی هنرهای رزمی گوناگون از جمله تکواندوست. ورزش‌های غربی نیز به‌خوبی در این کشور جا اُفتاده‌اند و تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی دارای موفقیت‌های بین‌المللی بسیاری است. با داشتن نوآوری‌های تکنولوژیک، کره‌جنوبی در خط مقدم توسعه‌ی ورزش‌های الکترونیک قرار دارد و بازی‌های ویدئویی همچون Starcraft، به یک ورزش ملی در این کشور تبدیل شده‌اند. اگر در یکی از کشورهایی زندگی می‌کنید که آهنگ‌هایی همچون 'Gangnam Style' در صدر جدول موسیقی‌ها قرار گرفته‌اند، احتمالاً از موفقیت بین‌المللی هنرمندان کره‌جنوبی مطلع هستید. کره‌جنوبی به مکان مناسبی برای توسعه‌ی بیشتر K-Pop یا تفریحات متعدد دیگر تبدیل شده است!




غذا در کره جنوبی

حتی با دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، برای لذت بردن از طیف وسیعی از غذاهای کُره‌ای مشکل خواهید داشت. در حالیکه برخی از غذاهایی که با آن‌ها در این کشور روبرو می‌شوید، همچون دیگر غذاهای آشنای شرق آسیا هستند، بسیاری از غذاها برای‌تان آشنا نخواهند بود و این فرصت را خواهید داشت که همه‌ی آن‌ها را در یک سرویس غذاخوری سنتی در کره‌جنوبی تجربه کنید. وعده‌های غذایی در کره‌جنوبی همزمان سرو می‌شوند و به‌جای غذاهای جداگانه، با تمرکز بر غذاهای برنجی همراه با دور بشقابی‌های گسترده به فرد تحویل داده می‌شوند. اگر حضور آخر شبی در کتابخانه یا آزمایشگاه، شما را از آشپزخانه دور می‌کند، نگران نباشید! کره‌جنوبی سنت غذاهای آماده‌ی خود را که به yasik مشهور است، حفظ کرده و این امر ناشی از فروش غذا توسط دستفروشان خیابانی بود، اما اکنون عمدتاً از طریق رستوران‌هایی با منوهای گوناگون عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید اشتهای خود را افزایش دهید، وب‌سایت رسمی گردشگری کره‌جنوبی، اطلاعات بیشتری در مورد غذاهای کُره‌ای و yasik دارد. رستوران‌ها و غذاهای غربی نیز در این کشور عرضه می‌شوند. بنابراین، شما می‌توانید با هر سلیقه‌ای، گزینه‌های زیادی را برای خوردن انتخاب کنید.

هزینه‌ی اقامت و زندگی برای دانشجویان کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی

اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها در کره‌جنوبی معمولاً ارزان‌‌ترین گزینه‌ی در دسترس شما به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی خواهد بود. دولت کره‌جنوبی هزینه‌ی زندگی در خوابگاه‌ها را بین 320000 تا 1500000 وون (تقریباً معادل 300 تا 1400 دلار آمریکا) در هر ترم برآورد می‌کند که بسته به تعداد افرادی که در خوابگاه زندگی می‌کنند و ارائه‌ی خدماتی همچون پذیرایی متفاوت است.

زندگی در اقامتگاه‌های خصوصی می‌تواند بسیار متفاوت باشد- در برخی مناطق، اجاره‌بها به 320،000 وون در ماه می‌رسد، اما در جاهای دیگر ممکن است تا 20،000،000 وون (18،000 دلار آمریکا) در هر ترم با ودیعه‌ی شخصی قابل‌توجهی که برخی از صاحبخانه‌ها طلب می‌کنند، پرداخت کنید. یکی از انواع جایگزین مسکن خصوصی، hasukjip است که نوعی پانسیون می‌باشد. این مسکن می‌تواند در ماه بین 320،000 تا 530،000 وون (300-500 دلار آمریکا) هزینه داشته باشد، اما قیمت و امکانات آن بسیار متغیّر است. دانشگاه شما می‌تواند اطلاعات و مشاوره‌های لازم را در مورد چگونگی اقامت‌تان و همچنین هزینه‌ها و کیفیت hasukjip و سایر گزینه‌های خصوصی را در اختیار شما قرار دهد. شما باید زودتر با آن‌ها تماس بگیرید، چون ممکن است به تائیدیه‌ی محل اقامت خود نیاز داشته باشید که نشان می‌دهد از امکانات مالی کافی و مناسبی برای حمایت از خود در طول تحصیل برخوردار هستید.

هزینه‌های عمومی زندگی

زندگی در اکثر بخش‌های کره‌جنوبی نسبتاً ارزان است، اگرچه قیمت‌ها در سئول می‌تواند به میزان قابل‌توجهی بالاتر از سایر مناطق باشد. اکثر دانشگاه‌ها در پردیس دانشگاهی خود، امکانات ارزانی ارائه می‌دهند و یک وعده‌ی غذایی می‌تواند تا 2600 وون (2.50 دلار آمریکا) هزینه داشته باشد. در کل، هزینه‌ی غذاهای محلی در کره‌جنوبی کمتر از غذاهای رستوران‌های غربی است، اما هر دو نوع غذا ارزان هستند. اگر غالباً از غذاهای دانشگاهی استفاده کنید، دولت کره‌جنوبی هزینه‌ی غذا را تقریباً 320،000 وون (300 دلار آمریکا) در ماه برآورد می‌کند. دسترسی به خدمات اینترنت پُرسرعت کره‌جنوبی معمولاً ماهانه حدود 32000 وون (30 دلار آمریکا) هزینه دارد.

کار حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی

پس از ثبت‌نام برای یک ترم (شش ماهه)، واجد شرایط کار پاره‌وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) خواهید بود. درخواست‌های استخدام در مشاغل باید با توصیه‌نامه‌ای از طرف دانشگاه شما و ارائه‌ی ویزای دانشجویی همراه شود. برای مشاوره در مورد فرصت‌های شغلی و اسناد مورد نیاز، باید با موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید.

سایر اطلاعات مفید برای تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی

البته زندگی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی بسیار فراتر از یافتن محل اقامت، تامین هزینه‌های زندگی و مطالعه‌ی فرهنگ و تفریحات محلی این کشور است. همچنین چند نکته‌ی عملی دیگر نیز وجود دارد که قبل از شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کره‌جنوبی، باید برای تحقق آن‌ها اقدام کنید.

بانک در کره جنوبی

کارت‌های اعتباری بین‌المللی توسط اکثر دستگاه‌های خودپرداز در کره‌جنوبی پذیرفته می‌شود، اما افتتاح حساب بانکی در کره‌جنوبی، معمولاً رایگان است. برای انجام این کار، باید گذرنامه‌ی خود را به‌همراه مدارک اقامت‌تان ارائه دهید.

سفر و حمل و نقل در کره جنوبی

کره‌جنوبی دارای چندین فرودگاه بین‌المللی است که سفر به مقاصدی از سراسر جهان را فراهم می‌کند. سفرهای داخلی از خدمات راه‌آهن سریع‌السیر و همچنین طیف وسیعی از مسیرهای اتوبوس، مترو و کشتی با قیمت مناسب بهره‌مند می‌شود.

خدمات و بیمه‌ی درمانی در کره جنوبی

ثبت‌نام در یک شرکت ملی بیمه‌ی درمانی در کره‌جنوبی برای همه‌ی ساکنان از جمله دانشجویان خارجی الزامی است. شما باید مدارکی ارائه دهید که اقامت، ویزا و وضعیت دانشجویی‌تان را تائید کند. بیمه به شما این امکان را می‌دهد که در تمام بیمارستان‌های کره‌جنوبی تحت درمان پزشکی قرار بگیرید و هزینه‌ی آن حدود 21000 وون (20 دلار آمریکا در ماه) است، هرچند بسته به وضعیت شغلی، ممکن است قیمت آن متفاوت باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: