مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در روسیه

تحصیل رایگان در روسیه

طبق گزارش موسسه آمار یونسکو، روسیه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه ششم را در جهان دارد. سالانه حدود 250000 دانشجو از کشورهای دیگر به روسیه می آیند. اگر هنوز نمیتوانید روسی صحبت کنید، باید با دوره ی آمادگی را بگذرانید. این دوره اولین قدم برای کسب یک مدرک معتبر است. در این دوره روسی را یاد میگیرید و مطالعه ی دروس رشته خودتان را شروع میکنید. مثلا اگر میخواهید پزشک شوید، در دوره مقدماتی به شما زبان روسی، زیست شناسی و شیمی آموزش داده میشود. برای تحصیل در این دوره نیازی به گذراندن هیچ امتحانی نیست.  

آمار های سرویس جست و جوی کار SuperJob  نشان میدهند که فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه میتوانند در پنج سال اول پس از فارغ التحصیلی، ماهانه 900 تا 2000 دلار حقوق در روسیه دریافت کنند. (در حالی که متوسط هزینه های زندگی برای روس های در حال کار 400 تا 500 دلار در ماه است). 

روسیه از معتبرترین دانشگاه های جهان برخوردار بوده و اکثرا مورد تایید وزارت علوم ایران میباشد. به همین علت دانشجویان از تحصیل رایگان در روسیه استقبال میکنند. به صورتی که در سال 2016، 15000 کمک هزینه تحصیلی از سمت دولت به دانشجویان داده می شود. 

دانشگاه های برتر روسیه در سال 2022

علاوه بر رتبه‌ بندی جهانی، وجود دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در روسیه و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه، از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت تحصیل دراین کشور به‌ شمار می‌رود. در سال 2021، تعداد 97 دانشگاه روسیه مورد تایید وزارت علوم ایران و 9 دانشگاه آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفت. تحصیل در روسیه به هردو زبان انگلیسی و روسی امکان‌ پذیر است و برای تحصیل به زبان روسی اثبات دانش زبان روسی مورد نیاز است و در غیر این‌ صورت باید در دوره پادفک شرکت نمود.

معرفی ارزان ترین دانشگاه های روسیه

برخی از مهم ترین و ارزان ترین دانشگاه های روسیه عبارتند از:

  • دانشگاه فدرال کازان: یک موسسه آموزش عالی دولتی و فدرال می باشد که در شهر کازان روسیه واقع شده است. تاریخچه این دانشگاه به اوایل قرن 19 می رسد و به این دلیل که به واسطه فعالیت فارغ التحصیلان و کارکنان پرآوازه خود محل تولد شیمی آلی و نظریه رزونانس اسپین الکترون می باشد شهرت زیادی دارد. در حال حاضر، 50000 دانشجو دارد. دانشجویان خارجی این دانشگاه که به زبان روسی مسلط نیستند لازم است یک دوره آموزش 1 ساله زبان روسی را بگذرانند، اگرچه آموزش انگلیسی نیز در مقاطع مختلف ارائه می شود.
  • دانشگاه ایتمو (دانشگاه ملی تحقیقاتی سن پترزبورگ): ایتمو مخفف فناوری اطلاعات، مکانیک و اپتیک است. دانشگاه ایتمو، یک دانشگاه دولتی بزرگ است که در شهر سن پترزبورگ قرار دارد. این دانشگاه دارای بیش از 15000 دانشجو می باشد که بیش از 1100 نفر آن ها از خارج از روسیه آمده اند.
  • دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک: این دانشگاه در شهر کالینینگراد قرار دارد و در سال 1967 تاسیس شده است. دارای 12 دانشکده است و در حال حاضر، بیش از 1300 دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند. اکثر دانشجوهای آن در رشته های علوم انسانی، اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم طبیعی تحصیل می کنند.
  • دانشگاه رودن (دانشگاه دوستی ملل روسیه): این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در پایتخت روسیه، مسکو، قرار دارد. در سال 1960 تاسیس شده است و هدف اصلی آن ارائه یک آموزش عالی جامع و همه جانبه به دانشجویان، به ویژه دانشجویان کشورهای جهان سوم، بود. هم اکنون، رودین 21000 نفر جمعیت دانشجویی دارد.




شرایط تحصیل رایگان در روسیه

دوره تحصیلی کارشناسی در کشور روسیه یک دوره 4 ساله می باشد که در این دوره تحصیل رایگان در روسیه امکان پذیر نیست. به دانشجویان این دوره تحصیلی مجوز 10 ساعت کار در مدت هفته را می دهند که دانشجویان در ازای هر ساعت کار 8 تا 10 $ (دلار) دریافت می کنند و با درآمد حاصله می توانند هزینه های زندگی در روسیه را تامین می کند.

دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های روسیه به مدت یک سال و نیم تا دو سال زمان لازم است که با توجه به زبان تحصیل در این دوره تحصیلی که به 2 زبان انگلیسی و روسی می باشد هزینه تحصیل دانشجو متغییر می باشد. به صورتی که هزینه تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد به زبان روسی تدریس داده می شود و هزینه هر یک سال تحصیلی تقریبا 2000 تا 5000 $ (دلار) می باشد. اگر دانشجویان بخواهند دوره کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ادامه بدهند باید هزینه 800 تا 1000 $ (دلار) بیشتر پرداخت کنند. به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد مجوز 20 ساعت کار در مدت یک هفته را می دهند که دانشجویان هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

تحصیل رایگان در روسیه در مقطع دکتری

در این دوره با بورسیه تحصیلی دانشجویان می توانند به صورت رایگان ادامه تحصیل بدهند. این دوره 2 تا 4 سال می باشد که اگر دانشجو نتواند بورسیه تحصیلی دریافت کند باید 2000 تا 5000 $ (دلار) در سال را شهریه تحصیل بدهد. دانشجویان این دوره مجوز 30 ساعت کار در مدت یک هفته را دارند تا هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

بورسیه تحصیلی در روسیه

این کشور به دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه های این کشور بورسیه تحصیلی می دهند. به صورتی که دانشجویان این دوره می توانند به دو روش به تحصیلات خود ادامه دهند. در روش اول دانشجو به صورت بورسیه تحصیل به تحصیل خود ادامه دهند. در روش دوم تمامی هزینه های تحصیل و زندگی را دانشجو باید بدهد. با توجه به این که دانشجو در دوره دکترا 2000 $ در ماه حقوق دریافت کنند. اگر دانشجو بورسیه شود تمام هزینه های زندگی و تحصیل خود به صورت رایگان می باشد. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در زمینه اقامت از طریق تحصیل در روسیه، اقامت از طریق خرید ملک در روسیه، اقامت از طریق سرمایه گذاری در روسیه، اقامت از طریق کار در روسیه، تحصیل رایگان در روسیه، معرفی بهترین دانشگاه های روسیه و ….. به شما سروران عالی قدر مشاوره تلفنی و حضوری به صورت تخصصی ارائه می کنند.




مزایای تحصیل رایگان در روسیه

وقتی که دانشگاه ثبت نام شما را در ماه ژوییه تایید کند می توانید به زندگی جدید خود در این کشور فکر کنید. تعداد زیادی از بورسیه تحصیلی در این کشور به دانشجویان بین المللی اعطا می شود و با هزینه تحصیل و اقامت دانشجویی که در ماه تقریبا 20 $ (دلار) می باشد. 15000 بورسیه تحصیلی در این کشور به دانشجویان داده می شود. تحصیل در این کشور در پایتخت آن یکی از بهترین گزینه های تحصیل در این کشور می باشد. شرایط خاص و ویژه ای که برای علاقه مندانی که مدرک دیپلم تجربی را دارند در حال حاضر پزشک عمومی نیستند و تحت این شرایط اشخاص متقاضی تحصیل در این رشته ها می توانند به آسانی در بهترین دانشگاه های مسکو تحصیل خود را شروع می کنند.

تحصیل در این کشور به دلیل های زیادی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته شده یکی از دلیل های این است که دانشجویان در بهترین دانشگاه های این کشور و شهر مسکو می توانند ادامه تحصیل بدهند. هزینه های تحصیل در روسیه نسبت به کشور های دیگر مقرون به صرفه می باشد. این کشور از نظر مسافت با کشور ایران فاصله زیادی ندارد و ایرانیانی که تمایل دارند در یک کشور ارزان ادامه تحصیل بدهند بهترین گزینه برای ادامه تحصیل می باشد.

ثبت نام جهت تحصیل رایگان در روسیه

ابتدا شما باید فرم درخواست بدهید و سپس در وب سایت های دانشگاه ثبت نام انجام دهید. بعد از ثبت نام شما می توانید انگیزه نامه ای برای دانشگاه ارسال کنید و در مورد تحصیل خود و مهارت های شخصی خود را بنویسید و برای دانشگاه ارسال کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: