مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی کره جنوبی

ویزای تحصیلی کره جنوبی

آیا می‌خواهید در کره‌جنوبی به دانشگاه بروید؟ در این مقاله، گام به گام به این بحث خواهیم پرداخت که برای تحصیل در کره‌جنوبی، به چه ویزایی نیاز دارید و چگونه می‌توانید برای اخذ ویزای دانشجویی، به کره‌جنوبی درخواست پذیرش دهید.

تصمیم بگیرید که به کدام ویزا کره جنوبی نیاز دارید

ویزای درخواستی شما به ملیّت‌تان و مدت زمان حضورتان در کره‌جنوبی بستگی دارد. ویزاهای گوناگونی برای افراد مایل به تحصیل در کره‌جنوبی وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

شرکت در یک دوره‌ی کوتاه‌مدت بدون اخذ ویزا- حداکثر 90 روز برای اکثر ملیّت‌ها

شهروندان اتحادیه‌ی اروپا (به‌استثنای قبرس و پرتغال)، آمریکا، استرالیا و بسیاری از ملیّت‌های دیگر می‌توانند حداکثر 90 روز به‌عنوان توریست بدون اخذ ویزا به کره‌جنوبی سفر کنند. کانادایی‌ها می‌توانند 180 روز و پرتغالی‌ها و روس‌ها می‌توانند 60 روز در این کشور بمانند. اتباع برخی کشورها به 30 روز محدود شده‌اند و اتباع برخی کشورها نمی‌توانند بدون اخذ ویزا به کره‌جنوبی سفر کنند.

شما می‌توانید بدون اخذ ویزا و در مهلت مجاز خود، در یک دوره‌‌ی کوتاه‌مدت در کره‌جنوبی شرکت کنید. برای مثال، می‌توانید دوره‌ی زبان کُره‌ای را در Lexis Korea یا یک دوره‌ی تابستانی را در دانشگاه بگذرانید. اگر زمان لازم برای درخواست ویزای دانشجویی به کره‌جنوبی را در اختیار ندارید، این امکان وجود دارد که بدون اخذ ویزا وارد کره‌جنوبی شوید و پس از ورود و قبل از تمام شدن مدت زمان معافیت ویزای‌تان، شرایط‌تان را به ویزای دانشجویی تغییر دهید. لطفاً قبل از استفاده از این راه‌حل، با موسسه‌ی آموزشی خود مشورت کنید. در صورت امکان، بهتر است قبل از رفتن به کره‌جنوبی، درخواست ویزای دانشجویی دهید.

هنگام سفر بدون ویزا و در زمان ورود، در گذرنامه‌ی خود، مُهری دریافت خواهید کرد و نیازی به درخواست ویزای بازگشت به خانه ندارید. لطفاً توجه داشته باشید که باید نشان دهید که کره‌جنوبی را در بازه‌ی زمانی مجاز ترک خواهید کرد. نیازی به داشتن بلیط بازگشت به خانه ندارید. می‌توانید بلیط کشور دیگری را نشان دهید و باید ثابت کنید که به‌موقع کره‌جنوبی را ترک می‌کنید. خطوط هوایی معمولاً هنگام چک کردن بلیط‌ها، به این موضوع توجه نشان می‌دهند و بدون بلیط بازگشت، ممکن است از سوار شدن شما به پروازشان به‌سمت کره‌جنوبی جلوگیری کنند.

اگر نیاز دارید بیش از 90 روز در کره‌جنوبی بمانید و نمی‌توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید (برای مثال، اگر در یک دوره‌ی زبان در مدرسه‌ای حضور دارید که نمی‌تواند از ویزای دانشجویی شما حمایت کند)، می‌توانید موقتاً کره‌جنوبی را ترک کرده و دوباره بازگردید تا اقامت خود را با 90 روز دیگر تمدید کنید. برای مثال: شما کره‌جنوبی را در روز 88 معافیت از ویزای خود ترک می‌کنید تا در آخر هفته به توکیو سفر کنید. هنگام بازگشت به کره‌جنوبی، مُهر 90 روز دیگر را در گذرنامه‌ی خود دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که فقط یکبار می‌توانید این کار را انجام دهید. این یک راه گریز است و چیزی نیست که مقامات کره‌جنوبی توصیه کنند. لطفاً قبل از انجام این کار، با موسسه‌ی آموزشی خود مشورت کنید تا ببینید توصیه‌ی آن‌ها چیست.




ویزای دانشجویی کره جنوبی برای کل دوره‌ی تحصیل شما معتبر است

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در دانشگاهی در کره‌جنوبی تحصیل کنید، باید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید. برای ارائه‌ی درخواست خود، نیاز به یک گواهی پذیرش از دانشگاهی در کره‌جنوبی دارید. برای بدست آوردن این گواهی، معمولاً باید هزینه‌ی حداقل 2 ترم 10 هفته‌ای را پرداخت کنید. دانشگاه‌های کره‌جنوبی 4 ترم 10 هفته‌ای در هر سال تحصیلی برگزار می‌کنند. ویزای دانشجویی، D-visa نامیده می‌شود. با ویزای دانشجویی، می‌توانید برای حق کار نیمه‌وقت پس از 6 ماه تحصیل در کره‌جنوبی، درخواست دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با دانشگاه خود مشورت کنید.

ویزای تعطیلات کاری- تحصیل یا کار برای یک سال در کره‌جنوبی

یک گزینه‌ی دیگر برای کسانی که می‌خواهند مدت زمان بیشتری در کره‌جنوبی بمانند، ویزای تعطیلات کاری (ویزای H-1) است. این ویزا برای یک سال معتبر است. فقط در صورتی می‌توانید این ویزا را دریافت کنید که بین 18 تا 30 سال سن داشته باشید. در ویزای تعطیلات کاری، شما حق کار و تحصیل در موسسات خصوصی همچون آموزشگاه‌های زبان را دارید. طبق آخرین اطلاعات ما، کره‌جنوبی با استرالیا، اتریش، بلژیک، شیلی، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ژاپن، هنگ‌کنگ، مجارستان، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، هلند، نیوزلند، لهستان، پرتغال، اسپانیا، سوئد، تایوان، انگلستان و آمریکا، توافقنامه‌ی ویزای تعطیلات کاری امضاء کرده است.

ویزای خانوادگی- بهترین ویزا برای افرادی که تابعیت کره‌ای دارند

اگر قبلاً تابعیت کُره‌ای داشته‌اید یا والدین یا پدربزرگ یا مادربزرگ شما دارای تابعیت کُره‌ای بوده‌اند، می‌توانید برای اخذ ویزای F-4 اقدام کنید که فقط برای افراد دارای تابعیت کُره‌ای مجاز است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد که بدون محدودیت، به‌مدت دو سال در کره‌جنوبی کار و تحصیل کنید. سپس این فرصت را دارید که ویزای خود را تمدید کنید. در مراحل بعد، ما عمدتاً روی ویزای دانشجویی تمرکز می‌کنیم، زیرا این همان چیزی است که اکثر دانشجویان برای آن اقدام می‌کنند.

برای اخذ پذیرش از یک موسسه‌ی آموزشی در کُره‌جنوبی اقدام کنید

قبل از درخواست ویزای دانشجویی، باید در یک دانشگاه کره‌جنوبی پذیرفته شوید. دانشگاه‌ها اغلب دارای پنجره‌های درخواست خاصی هستند. برای ارائه‌ی درخواست پذیرش، معمولاً به موارد زیر نیاز دارید:

  • فُرم درخواست موسسه‌ی آموزشی
  • یک کپی از پاسپورت‌تان
  • دیپلم دبیرستان شما به زبان انگلیسی
  • سندی دال بر اینکه می‌توانید از پس هزینه‌های تحصیل خود در کره‌جنوبی بربیایید (معمولاً حداقل 10000 دلار)
  • انگیزه‌نامه

مدارک ویزای خود را آماده کنید (اگر برای دانشگاه درخواست پذیرش داده‌اید)

پس از پذیرفته شدن در یک برنامه‌ی تحصیلی در دانشگاه مورد نظرتان، زمان پرداخت شهریه و دریافت بیمه‌ی تحصیلی فرا می‌رسد. پس از پرداخت هزینه‌ها، دانشگاه گواهی پذیرش را برای شما ارسال می‌کند. پس از دریافت این سند، می‌توانید برای دریافت ویزای دانشجویی در سفارت کره‌جنوبی در کشور خود اقدام کنید. اگر می‌خواهید با ویزای دانشجویی وارد کره‌جنوبی شوید، توصیه می‌کنیم هزینه‌ی تحصیل خود را حداکثر 2 ماه قبل از شروع دوره پرداخت کنید. این کار به شما زمان کافی برای دریافت مدارک پذیرش و درخواست ویزا می‌دهد. اگر قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی خود، زمان کافی برای دریافت ویزای دانشجویی ندارید، به‌عنوان آخرین راه‌حل، می‌توانید بدون دریافت ویزا به کره‌جنوبی سفر کرده و در خود این کشور، شرایط‌تان را به وضعیت ویزای دانشجویی تغییر دهید، همانطور که در مورد 1 در بالا توضیح داده شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، قبل از خروج از کشورتان، با موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید.

در سفارت کره‌جنوبی ‌در کشور خود، درخواست ویزا دهید

برای دریافت ویزا، باید به سفارت کره‌جنوبی در کشور خود، درخواست دهید. اگر در مورد درخواست اخذ ویزا سوال دارید، با سفارت یا موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید. در زیر اسناد و مدارکی را که معمولاً هنگام درخواست ویزای دانشجویی یا ویزای تعطیلات کاری در سفارت از شما خواسته می‌شود، مشاهده خواهید کرد. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است این اطلاعات در سفارتخانه‌ها و کشورهای گوناگون متفاوت باشد. بنابراین، برای کسب جزئیات بیشتر، دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت سفارت کره‌جنوبی در کشور خود را بررسی کنید.




مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی کره جنوبی

  • اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.
  • اسناد ویزا از CoA دانشگاه کره‌جنوبی یا تائیدیه‌ی صدور ویزا (باید بخش 2 و 3.5 را پُر کنید).
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا

در دوران شیوع بیماری کرونا، شما باید یک فُرم گزارش وضعیت سلامت و یک فرم رضایت از قرنطینه را پُر کرده و یک آزمایش کووید را (قبل از ورود به کره‌جنوبی) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود تماس بگیرید.

  • 1 عکس گذرنامه (برای دانشجویان دارای تائیدیه‌ی صدور ویزا، این عکس نیاز نیست)
  • یک فُرم پُرشده‌ی درخواست ویزا (برای نسخه‌ی به‌روز شده، به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید).

برخی از سفارتخانه‌ها ممکن است همچنین مدارکی دال بر داشتن منابع مالی و دیپلم دبیرستان را از شما طلب کنند. بنابراین، همیشه به سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی مراجعه کنید. در صورت شرکت در برنامه‌ی تبادل دانشجو، ممکن است به مدارک بیشتری نیاز باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تعطیلات کاری

  • اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.
  • درخواست پُر شده‌ی ویزا (به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید)
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • 1 عکس گذرنامه
  • مدرکی دال بر اینکه به حداقل 12000 دلار دسترسی دارید
  • بلیط برگشت ظرف یک سال
  • اثبات بیمه بودن شما در مدت اقامت‌تان در کره‌جنوبی
  • شرح یک صفحه، به زبان انگلیسی، از آنچه شما در کره‌جنوبی انجام خواهید داد
  • گواهی سلامتی که توسط پزشک شما پُر شده است

همه‌ی مدارک باید به زبان انگلیسی یا کُره‌ای باشد. فراموش نکنید که با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود، مدارک مورد نیازتان را بررسی کنید.

ویزای خود را دریافت کنید

در سوئد، معمولاً پس از دریافت درخواست ویزا از سوی سفارت، حدوداً دو هفته طول می‌کشد تا ویزای خود را دریافت کنید. زمان انتظار در کشورهای دیگر ممکن است کمی متفاوت باشد. اگر زمان کم دارید، با سفارت کره‌جنوبی تماس بگیرید تا ببینید آیا آن‌ها می‌توانند در دریافت ویزا، سریع‌تر به شما کمک کنند. شما باید ویزای خود را شخصاً در سفارت کره‌جنوبی دریافت کنید، مگر اینکه از آژانس ویزا استفاده کنید که این کار را برای شما انجام می‌دهد. ویزای دانشجویی معمولاً 3 ماه پس از صدور، برای ورود به کره‌جنوبی معتبر است و شما می‌توانید 7 ماه قبل از تمدید ویزا، در کره‌جنوبی بمانید. اگر دوره‌ی طولانی‌تری را در دانشگاه بگذرانید، موسسه‌ی آموزشی شما می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. لطفاً توجه داشته باشید که این داده‌ها در کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در نتیجه، شرایط اخذ ویزای دانشجویی و مدت اعتبار ویزا را دوباره بررسی کنید.

کارت پرواز کره جنوبی

در دوران شیوع ویروس کرونا، شما باید دو هفته قبل از شروع دوره‌ی خود، برای قرنطینه به کره‌جنوبی وارد شوید. شما همچنین باید آزمایش منفی کووید (تست PCR) در اختیار داشته باشید که نتیجه‌ی آن، به زبان انگلیسی یا کُره‌ای نوشته شده و 72 ساعت پس از پرواز به کره‌جنوبی انجام شده باشد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، به وب‌سایت سفارت کره‌جنوبی در کشور خود مراجعه کنید. اگر قبل از دریافت ویزا، پرواز خود را رزرو کرده‌اید، مطمئن شوید که زمان کافی برای این کارها در اختیار دارید. در غیر این‌صورت، می‌توانید بلیط خود را به‌محض صدور ویزا رزرو کنید، اما ممکن است قیمت‌ها بالاتر باشد. فراموش نکنید که برای تحصیل در کره‌جنوبی، به یک بیمه‌ی دانشجویی خوب نیاز دارید. هنگام ورود به کره‌جنوبی، از شما خواسته می‌شود که کارت فرود را پُر کنید. اگر بدون ویزا سفر می‌کنید، باید Tour را بررسی کنید. اگر با ویزای دانشجویی وارد می‌شوید، باید Study را بررسی کنید.

ثبت‌نام اتباع خارجی و تمدید احتمالی ویزا کره جنوبی

اتباع خارجی دارای ویزا که مدت حضورشان در کره‌جنوبی بیش از 90 روز طول می‌کشد، باید برای دریافت کارت ثبت‌نام اتباع خارجی، به اداره‌ی مهاجرت کره‌جنوبی درخواست دهند. برای جلوگیری از جریمه شدن، در 90 روز اول حضور خود در این کشور، درخواست‌تان را ارائه دهید. اگر با معافیت از ویزا به کره‌جنوبی سفر کرده‌اید، تا زمانی‌که ویزای دانشجویی دریافت نکردید، نمی‌توانید برای ثبت‌نام اتباع خارجی اقدام کنید. کارت اتباع خارجی شما به‌عنوان کارت شناسایی شما در کُره‌جنوبی استفاده می‌شود. طبق گفته‌ی سفارت کُره‌جنوبی، کارت اتباع خارجی همراه با ویزای یکبار ورود می‌تواند به‌عنوان ویزای چند بار ورود عمل کند. اگر دوره‌ی تحصیل خود را در کره‌جنوبی تمدید کنید یا اگر نتوانستید قبل از سفر به کره‌جنوبی، ویزای دانشجویی را برای کل اقامت خود در این کشور دریافت کنید، می‌توانید ویزای دانشجویی‌تان را در خود کره‌جنوبی درخواست دهید یا تمدید کنید. ابتدا، هزینه‌ی ترم‌های باقیمانده را به موسسه‌ی آموزشی‌تان می‌پردازید و سپس می‌توانید برای تمدید ویزا، به اداره‌ی مهاجرت بروید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر در این مورد، به دانشگاه خود مراجعه کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: