مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چرا تحصیل در روسیه؟

چرا تحصیل در روسیه؟

ما ضمانت میکنیم که حداقل یک دانشگاه آماده پذیرش شماست. 

تحصیل شامل هزینه های پنهان نیست و از مبلغی که به طور رسمی توسط دانشگاه تعیین شده است، تجاوز نمیکند. دانشگاه های همکار به متقاضیانی که درخواست خود را در روسیه ارسال میکنند، تخفیف میدهند. 

چرا روسیه

طبق گزارش موسسه آمار یونسکو، روسیه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه ششم را در جهان دارد. سالانه حدود 250000 دانشجو از کشورهای دیگر به روسیه می آیند. 

ثبت نام بدون آزمون 

اگر هنوز نمیتوانید روسی صحبت کنید، باید با دوره ی آمادگی را بگذرانید. این دوره اولین قدم برای کسب یک مدرک معتبر است. در این دوره روسی را یاد میگیرید و مطالعه ی دروس رشته خودتان را شروع میکنید.مثلا اگر میخواهید پزشک شوید، در دوره مقدماتی به شما زبان روسی، زیست شناسی و شیمی آموزش داده میشود. برای تحصیل در این دوره نیازی به گذراندن هیچ امتحانی نیست.  

اسکان در خوابگاه دانشگاه 

داشگاه های روسیه به دانشجویان خارجی خوابگاه میدهند. هزینه ی اقامت از 10 تا 80 دلار در ماه متغیر است. 

حقوق خوب بعد از فارغ التحصیلی

آمار های سرویس جست و جوی کار SuperJob  نشان میدهند که فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه میتوانند در پنج سال اول پس از فارغ التحصیلی، ماهانه 900 تا 2000 دلار حقوق در روسیه دریافت کنند. (در حالی که متوسط هزینه های زندگی برای روس های در حال کار 400 تا 500 دلار در ماه است). 




آموزش با کیفیت با قیمت مناسب 

دانشجویان خارجی برای تحصیل در روسیه 5 تا 7 برابر  کمتر از اروپا یا آمریکا هزینه میپردازند. اما با این وجود کیفیت آموزش در روسیه در سطح بین المللی است – دانشگاه های روسیه به طور منظم در رتبه بندی معتبر QS World Ranking  در بین 100 و 500 دانشگاه برتر دنیا قرار میگیرند و تعداد دانشگاه های رتبه بندی شده ی روسیه هر سال در حال افزایش است. 

فرصتهای شغلی در حین تحصیل 

دانشجویان خارجی از سال 2020 میتوانند به طور قانونی و بدون مجوز خاصی در روسیه کار کنند. چیزی که اهمیت دارد این است که کار با تحصیلتان تداخلی نداشته باشد. 

مدارک تحصیلی در خارج از کشور

مدرک اخذ شده در روسیه در سطح بین المللی بسیار ارزشمند است. اگر میخواهید به کشور دیگری نقل مکان کنید یا پس از فارغ التحصیلی به کشور خودتان برگردید، مدرک روسی در استخدام یا ادامه تحصیل برایتان مفید خواهد بود. با پیوستن روسیه به Bologna Process ، فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه میتوانند به راحتی در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه های اروپایی ثبت نام کنند. 

هزینه ی زندگی و تحصیل در روسیه به طور متوسط چقدر است؟

1300- 3000  دلار؛ 

 هزینه ی سالانه دوره های کارشناسی در روسیه:

1500-4000  دلار؛

هزینه ی سالانه دوره های کارشناسی ارشد در روسیه:

1700-4000  دلار؛ 

هزینه ی سالانه دوره های دکترا و پزشکی در روسیه:

250-450 دلار؛ 

میانگین بودجه ی ماهانه یک دانشجوی بین المللی در روسیه. هزینه ی اقامت در خوابگاه دانشگاه و حمل و نقل حدود 50 تا 100 دلار است، در حالی که بقیه صرف غذا و اوقات فراغت میشود. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: