مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه

دوره تحصیل داروسازی در روسیه، نحوه ی درمان بیماری ها در شرایط مختلف حرفه ای را به دانشجویان آموزش میدهد. همچنین ممکن است دانشجویان این فرصت را پیدا کنند که در طول دوره ی کارورزی، در کنار پزشکان، پرستاران یا کارکنان داروسازی، آموزش ببینند. دوره ی کارورزی ممکن است شامل کار در آزمایشگاه و شبیه سازی بیمارستان باشد.      

چرا تحصیل داروسازی در روسیه خوب است؟

داروسازی دومین شغل خوش نام و اعتبار بعد از پزشکی است. یک متخصص در رشته ی داروسازی، تاثیر هر دارو را به طور دقیق میداند و تولید یک دارو را هم بلد است. تحصیل داروسازی در روسیه ، در بین دانشجویان خارجی بسیار محبوب است چون روسیه تنوع زیادی از دوره های آموزشی داروسازی را در بهترین دانشگاه های دولتی ارائه میکند. تحصیل در رشته ی داروسازی در دانشگاه های روسی کاملا مقرون به صرفه است زیرا هزینه های تحصیل در آن در مقایسه با دیگر کشورها بسیار کمتر است. 

مدت زمان دوره ی کارشناسی داروسازی (B-Pharma) در روسیه 

طول دوره ی داروسازی بسته به هر دانشگاه عموما 4.5 تا 5 سال است. یک دانشجوی خارجی میتواند بلافاصله پس از اتمام امتحانات 10+2 برای تحصیل داروسازی در روسیه اقدام کند. 

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل داروسازی 

نکته ی مثبت تحصیل داروسازی در دانشگاه های روسیه این است که هر دانشجو به دانش کامل نظری و عملی در این رشته دست می یابد. دانشگاه هایی مثل سچینوا مسکو بر بخش عملی تمرکز دارد تا داروسازان بتوانند به فعالیت های مستقلشان بپردازند.

از طرف دیگر، دوره ی داروسازی در دانشگاه فدرال کازان عمدتا بر وضعیت انتشار دارو متمرکز است.  

داروسازی در داتشگاه های روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی ( بسته به دانشگاه ) تدریس میشود. 

تقریبا تمام دانشگاه های این کشور دولتی هستند و توسط سازمان جهانی بهداشت، یونسکو، MCI و MCC به رسمیت شناخته شده اند.




روش تدریس دندان پزشکی در روسیه

داروسازی در روسیه به صورت ترمی آموزش داده میشود که هر ترم با امتحانات یا ارائه ی پروژه به اتمام میرسد. تحصیلات این رشته شامل ارائه ها (30 درصد از کل برنامه ی تحصیلی) و سمینارها / جلسات عملی است که از روش های اصلی تدریس هستند و 70 درصد از کل برنامه ی تحصیلی را تشکیل میدهند. هردوره شامل ارائه ها، سمینارها، کارآزمایشگاهی، کارگروهی، فعالیت های مبتنی بر تمرین و تکالیف میشود. برنامه ی درسی که از نمونه ی سیستم های بدن به عنوان زمینه ای یکپارچه برای آموزش  استفاده میکند، طراحی شده تا موانع بین رشته ها را بردارد و به دانشجویان در یادگیری موثرتر کمک کند. تدریس یکپارچه است و قرار گیری دانشجویان در معرض علوم پایه و کاربردی و کارهای حرفه ای در زمینه ی مداوای بیمار را تسهیل میبخشد. این امر با تمرکز روزافزون بر یادگیری عملی، شبیه سازی داخلی و تجربه ی کارهای جانبی، پشتیبانی میشود. 

برنامه ی درسی متشکل از 4 گروه از رشته هاست : علوم انسانی و اجتماعی و اقتصادی، علوم طبیعی، علوم پزشکی، رشته های حرفه ای و تخصصی.

فارغ التحصیلان این دوره میتواند با گذراندن دوره ی کارآموزی ( مقدماتی یکساله ) در رشته های زیر، تخصص اولیه را کسب کنند: مدیریت و اقتصاد دارو، فناوری دارویی، شیمی دارویی، داروپردازی یا در دوره مشابه یا پیوسته ی کارشناسی ارشد 

حوزه ی فعالیت حرفه ای فارغ التحصیلان 

شامل فعالیت های اداری و تولیدی موثر است : در موسسات و شرکت های دارویی، مراکز کنترل کیفیت داروها (آزمایشگاه های کنترل و بررسی) ، آزمایشگاه های سم شناسی و بیوشیمیایی،  پروژه های دارویی، موسسات تحقیقاتی و غیره. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: