مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرآیند تحصیل در روسیه

فرآیند تحصیل در روسیه

شرایط ورود به دانشگاه های روسیه بسته به دانشگاه و رشته ی تحصیلی مورد درخواست شما، نمرات قبلی، نتایج آزمون ورودی و مصاحبه ی تان مختلف هستند. 

پنج مرحله ی درخواست برای دانشگاه های روسیه

  • انتخاب رشته یا دانشگاهتان؛
  • اطلاع از منابع مالی و فرصت های بورسیه ی مناسب تان؛
  • آماده کردن مجموعه ی مدارک تان ، مخصوص دانشگاه و رشته ای که برایش درخواست میدهید؛
  • مورد گزینش هایی مثل آزمون ، مصاحبه یا رقابت های علمی قرار گرفتن؛
  • دریافت دعوتنامه برای تحصیل در یکی از دانشگاه های روسیه و ارسال درخواست برای ویزای دانشجویی؛




دوره های کارشناسی

از آنجایی که در دانشگاه های روسیه بسیاری از رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان روسی تدریس میشوند، احتمالا اول باید زبان یاد بگیرید و بعد مدرک زبانتان را ارائه دهید، این کار احتمالا باید از طریق آزمون ورودی سراسری روسیه (EGE) انجام شود.

آیا زبان روسی را دست و پا شکسته حرف میزنید یا اصلا آن را بلد نیستید؟ نگران نباشید. بعضی از دانشگاه های روسیه دوره های یک ساله ی آماده سازی را ارائه میکنند. این دوره ها به افراد تازه وارد این امکان را میدهند تا از طریق دوره هایی درمورد زبان، فرهنگ، و سبک زندگی روسی خود را کاملا در جامعه ی روسیه ادغام کنند. 

آزمون های ورودی در روسیه در تعیین این موضوع که آیا دانشجو در دانشگاه منتخب خود پذیرش میشود یا نه، نقش بسزایی دارند. آزمون ورودی سراسری روسیه (EGE)، مانندSAT  مورد استفاده در ایالات متحده ی آمریکا، یک آزمون استاندارد است که برای پذیرش دانشگاه در سراسر کشور استفاده میشود. داوطلبان برای مورد بررسی قرار گرفتن در دانشگاه های برتر، باید بالاترین نمرات (EGE) را کسب کنند و همین موضوع باعث میشود که پذیرش در این دانشگاه ها سخت شود. 

همچنین همه مدارک موردنیاز مثل درخواستتان برای پذیرش، شناسنامه، مدارک تحصیلی قبلی، گواهی پزشکی و عکس های گذرنامه، همگی باید با کپی های رسمی که به روسی ترجمه شده اند، ارائه شوند. 

اگر دو تابعیتی هستید، میتوانید با استفاده از گذرنامه ی غیر روسی تان و به عنوان یک دانشجوی خارجی درخواست بدهید. 

دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد

اگر برای مقاطع عالی (کارشناسی ارشد علوم انسانی، کارشناسی ارشد رشته های فنی و دکترای علوم انسانی و علوم) درخواست میدهید، باید مدرکی دال بر داشتن مدارک قبلی مانند مدرک کارشناسی یا تخصص در همان رشته یا رشته ای کاملا مشابه ارائه دهید. این شرایط به خصوص در مقایسه با ایالات متحده ی آمریکا و بریتانیا بسیار سخت هستند. برخلاف دوره ی کارشناسی، تعداد زیادی از دوره های پس از آن به زبان انگلیسی ارائه میشوند.

به خاطر داشته باشید که این دانشگاه ها درخواست های زیادی را در طول سال دریافت میکنند، بنابراین هوشمندانه عمل کنید و اسناد و مدارک موردنیاز را قبل از اتمام مهلت مقرر ارسال کنید تا از هرگونه تاخیر ناگوار پیشگیری شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: