مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی تحصیل و بورس تحصیل در مجارستان

هزینه ی تحصیل و بورس تحصیل در مجارستان

شهریه در دانشگاه های دولتی مجارستان

در مقایسه با سایر مناطق اروپای غربی، هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه تر هستند. هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه و نوع دوره تحصیلی برای دانشجویان بین المللی متفاوت است. غالباً پزشکی و دندانپزشکی جزو گزینه های گران قیمت اند که شهریه آنها بین 12000 تا 16000 یورو است، درحالی که سایر دوره های کوتاه تخصصی می توانند تا 5000 یورو نیز کاهش یابند.

شهریه دانشگاه های خصوصی مجارستان

دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری دریافت می کنند. با این وجود توصیه می کنیم صفحه رسمی دانشگاه را بررسی کنید تا بفهمید چقدر باید پرداخت کنید. علاوه بر پرداخت شهریه، دانشجویان دانشگاه های مجارستان باید هزینه درخواست، امتحان و ثبت نام را نیز بپردازند که هر کدام بین 100 تا 150 یورو است. به خاطر داشته باشید که هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی آزاد هستند که تصمیم بگیرند آیا شهریه یکسانی از شهروندان اتحادیه اوپا و غیر اتحادیه اروپا دریافت کنند یا خیر.




بورسیه های تحصیل در مجارستان

تعدادی بورسیه برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند در نظر گرفته شده است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید هزینه های تحصیل خود را با درخواست برای یکی از بورسیه های تحصیلی موجود کاهش دهید: 

  • بورسیه Stipendium Hungaricum بخشی از 'سیاست گشایش جهانی' دولت مجارستان است. این بورسیه بر اساس توافقنامه های همکاری آموزشی دو جانبه موثر بین وزارت ظرفیت های انسانی مجارستان و وزارت همکاری آموزش عالی است.
  • بورسیه Erasmus + برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش ، پرورش، جوانان و ورزش است. هدف آن بهره مند کردن شهروندان اروپایی از آموزش، مهارت و خلاقیت مورد نیازشان در جامعه دانش بنیان است.
  • بورسیه های تحصیلی دوجانبه دولتی (Bilateral State Scholarships)  بر اساس قراردادهای همکاری علمی و آموزشی که توسط دولت های دو کشور امضا شده است. 
  • بورسیه (CEEPUS = Central European Exchange Program for University) تبادل اروپای مرکزی برای مطالعات دانشگاهی است که هدف این بورسیه افزایش فرصت های مطالعاتی در خارج از کشور برای دانشجویان و معلمان اروپای مرکزی و جنوب شرقی است. با توجه به مطالعات در مجارستان این بورسیه فرصتی خوب برای تقویت روابط حرفه ای و شخصی بین دانشمندان اروپای مرکزی است.  این بورسیه انواع مختلفی از جمله فرصت های مطالعاتی دانشجویی ( کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، فرصت های مطالعاتی دانشجویی کوتاه مدت (کارشناسی، دانشجوی کارشناسی ارشد که درحال حاضر روی پایان نامه و دکتری خود کار می کنند) و فرصت های مطالعاتی معلمان دارد.

شهریه تحصیل در مجارستان

در مقایسه با سایر مناطق اروپایی هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه و دوره تحصیلی انتخاب شده متفاوت است اما در زیر یک خط فکری مناسبی برای  شروع مطالعات بیشتر و دیدن قسمت های بیشتر به شما داده می شود. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق درمورد شهریه ها به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. اکثر موسسات هزینه شهریه را قبل از ثبت نام می گیرند.

گزینه هایی برای تامین وکمک هزینه های مالی در مجارستان

کسانی که می خواهند کمک هزینه های مالی به عنوان دانشجو دریافت کنند می توانند از وام های دانشجویی با نرخ سود مطلوب از مراکز وام دانشجویی مجارستان استفاده کنند. برای درخواست دادن به دانشگاه های مجارستان سن شما باید زیر 40 سال باشد و باید حتما کارت اقامت دائم یا کارت مهاجرت داشته باشید که برای کمک به بازپرداخت وام، طرح بازپرداخت مبتنی بردرآمد مورد استفاده قرار می گیرد و به این معنی است که مقدار پولی که یک دانشجو باید پس دهد و زمان باز پرداخت آن بستگی به درآمد دانشجو دارد. یکی دیگر از گزینه های کمک های مالی تحصیلات دانشگاهی گرفتن شغل دانشجویی از طریق آژانس های کاریابی دانشجویی است. طبق قوانین مجارستان، یک دانشجو می تواند شغل تمام وقت (8ساعت) یا کار پاره وقت (4 تا 6 ساعت) داشته باشد، اما قرارداد های بورسیه ممکن است شرایطی که تحت آن دانشجو می تواند کار کند را تغییر دهد. حداقل دستمزد برای کار غیرماهرانه به مدت 8 ساعت در روز حدود 430 یورو است درحالی که حقوق مشاغل ماهر 560 یورو است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: