مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سطوح تحصیلات تکمیلی در روسیه

سطوح تحصیلات تکمیلی در روسیه

سیستم آموزش عالی مدرن روسیه بر اساس توافق بولونیاست و شامل سطوح مختلف تحصیلی همچون دوره‌ی کارشناسی، دوره‌ی تخصص، کارشناسی ارشد، دکترا و کارآموزی بالینی و ... می‌شود.

تحصیل کارشناسی در روسیه

این یک دوره‌ی کامل آموزش عالی است. افرادی که تحصیلاتی معادل تحصیلات متوسطه یا تحصیلات حرفه‌ای عمومی روسیه را گذرانده‌ باشند، می‌توانند در دوره‌ی کارشناسی ثبت‌نام کنند. این دوره‌ی 4 ساله، آموزش عمومی در رشته‌های پایه‌ای است. در پایان دوره، دانشجویان از پایان‌ نامه‌ی خود دفاع می‌کنند. در صورت موفقیت، به آن‌ها مدرک کارشناسی (BA یا BSc) داده می‌شود. این مدرک، حق کار در یک شاخه‌ی حرفه‌ای یا ادامه‌ی تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد را به فرد می‌دهد.

تحصیل تخصص در روسیه

برخلاف مقطع کارشناسی، دوره‌های تخصصی بیشتر بر روی کارهای عملی در یک حوزه‌ی مشخص تمرکز می‌کنند. این دوره‌ها برای افرادی برگزار می‌شود که دارای تحصیلاتی معادل آموزش متوسطه‌ی عمومی یا متوسطه‌ی حرفه‌ای در روسیه هستند. این دوره برای 5 سال طراحی شده است. بر اساس نتایج امتحانات و دفاع از پایان‌نامه، دانشجویان گواهی درجه‌ی تخصصی که صلاحیت فرد را مشخص می‌سازد دریافت می‌کنند (برای مثال، 'ستاره‌شناس'، 'معلم'، 'متخصص امنیت اطلاعات' و غیره). فارغ‌التحصیلان می‌توانند در صنعت کار کنند یا تحصیلات خود را در یک دوره‌ی کارشناسی ارشد ادامه دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

این دوره امکان پیدا کردن تخصص در رشته‌‌ی انتخابی دانشجو را فراهم می‌سازد. متقاضیان دارای مدرک کارشناسی یا مدرک دوره‌ی تخصص می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ارشد نیز ثبت‌ نام کنند. دانشجویان به‌ مدت دو سال به طور خاص برای کارهای تحقیقاتی آموزش می‌بینند. پس از دفاع از پایان‌ نامه، مدرک کارشناسی ارشد به دانشجو داده می‌شود.

فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد می‌توانند در صنعت کار کنند یا تحصیلات خود را در یک دوره‌ی بالاتر ادامه دهند.




بالاترین آموزش حرفه‌ای در روسیه

دوره‌ی تحصیلات تکمیلی، نوعی دوره‌ی آموزشی برای دانشگاهیان است که فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا فارغ‌التحصیلان دوره‌ی تخصصی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌ نام کنند. این دوره شامل مطالعه، آموزش، تجربه‌ی عملی و تحقیقات است. دانشجویان دوره‌ی تحصیلات تکمیلی، یک شاخه‌‌ی تحقیقاتی و موضوع تحقیق برای پایان‌ نامه‌ی خود انتخاب می‌کنند.

 تحصیل تمام‌وقت در این مقطع حداقل 3 سال طول می‌کشد، در حالیکه تحصیل پاره‌وقت حداقل 4 سال طول می‌کشد. به فارغ‌ التحصیل گواهی‌نامه با صلاحیت مربوطه ('همکار تحقیق'، 'همکار تدریس تحقیقاتی') اعطاء می‌شود. بسته به نتیجه‌ی دفاع از پایان‌نامه، مدرک کارشناسی علوم به دانشجو اعطاء می‌شود که نخستین مدرکی است که وضعیت دانشجو را تائید می‌کند. داوطلبان این دوره می‌توانند در دوره‌ی دکترای خود (دوره‌ی دوم برای تائید وضعیت‌ شان) ادامه تحصیل دهند و گواهی‌ نامه‌ای دریافت کنند که پس از دفاع موفق از پایان‌ نامه‌ی دکترا، به آن‌ها اعطاء می‌شود.

یک دوره‌ی نظامی تحصیلات تکمیلی، معادل یک دوره‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه است. با این حال، این دوره فقط به وزارت امور داخلی روسیه و وزارت دفاع مربوط است.

رزیدنتی پزشکی، آخرین مرحله‌ی آموزش در تعدادی از رشته‌های پزشکی (یا داروسازی) است. افرادی که دارای مدرک پزشکی (یا داروسازی) بالا هستند، می‌توانند در رزیدنتی پزشکی ثبت‌ نام کنند. این دوره 2 سال طول می‌کشد و ترکیبی از مطالعه‌ی عمیق در مبانی علوم پزشکی با تجربه‌ی عملی در موسسات پزشکی است که در آن، دانشجویان مهارت‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای لازم را در خود ایجاد می‌کنند و توسعه می‌دهند. این دوره با یک آزمون صلاحیت سه مرحله‌ای به‌ پایان می‌رسد. به فارغ‌ التحصیلان، گواهی رزیدنتی پزشکی و تخصص داده می‌شود و آن‌ها را قادر می‌سازد تا در موسسات پزشکی کار کنند.

دستیاری، نوعی از آموزش پرسنل ماهریست که در هنر فعالیت می‌کنند. فارغ‌التحصیلان دوره‌های تخصصی یا کارشناسی ارشد در این حوزه می‌توانند در زمینه‌ی دستیاری آموزش ببینند. این دوره تا 2 سال به‌ طول می‌انجامد و از برنامه‌ی درسی تحت نظر مربی و سرپرست آن دپارتمان دانشگاه پیروی می‌کند. بسته به تخصص، کار فارغ‌التحصیل می‌تواند اجرا، کنسرت، نمایش، نمایشگاه یا فیلم باشد. دوره‌ی دستیاری با اعطای گواهینامه به‌پایان می‌رسد.

آموزش عالی دوم در روسیه

قوانین روسیه به روس‌ها فقط یک آموزش عالی رایگان (در سطوح 1، 2 یا 3) اعطاء می‌کند، در حالیکه برای تحصیلات بعدی، افراد باید همیشه هزینه بپردازند. شهروندان خارجی که از دانشگاه خارج از فدراسیون روسیه فارغ‌ التحصیل شده‌اند، می‌توانند در دوره‌ی دوم آموزش عالی هم به‌ شکل پولی و هم به‌شکل دولتی ثبت‌ نام کنند (مشروط به اتمام موفقیت‌ آمیز فرایند گزینش). این می‌تواند به‌ عنوان بخشی از مقطع کارشناسی (حداکثر 4 سال)، تخصص (حداکثر 6 سال) یا کارشناسی ارشد (حداقل 2 سال) انجام شود. فرایند گزینش بر اساس امتحانات ورودی انجام می‌شود. پس از فارغ‌ التحصیلی، گواهی تائید صلاحیت به فرد اعطاء می‌شود.

نوع دورهدوره کارشناسیدوره تخصصدوره کارشناسی ارشد
شرایط ورودآموزش متوسطه عمومی یا معادل آنآموزش متوسطه عمومی یا معادل آندوره کارشناسی ارشد - دوره تخصص
طول مدت تحصیل (تمام وقت)4 سالحداقل 5 سال2 سال
صلاحیت (دوره)BA،BSCمتخصصMSC،MA
نوع تحصیلآموزش عمومی پایه در یک رشته خاص بدون تخصصتمرکز بر کار عملی در رشته ی انتخابیبررسی عمیق و جزئی جنبه های نظری با تمرکز بر تحقیقات
فرم ارزیابی شرایط نهاییامتحانات بررسی شرایط متقاضی،آمادگی ودفاع از تز کارشناسیامتحانات بررسی شرایط متقاضی و دفاع از پایان نامه (پروژه)امتحانات بررسی شرایط و دفاع از پایان نامه ی کارشتاسی ارشد
تحصیلات بیشتر دوره کارشناسی ارشددوره کارشناسی ارشد یا سایر دوره های کارشناسی ارشددوره های کارشناسی
استخدامفرصت های شغلی به صلاحیت آموزش عالی نیاز دارد


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: