ارز دیجیتال BNB چیست؟

ارز دیجیتال BNB چیست؟

BNB، سکه‌ی داخلی زنجیره‌ی بایننس (Binance) و زنجیره‌ی هوشمند بایننس است که اکوسیستم بایننس را تامین می‌کند و دارای چندین مورد استفاده است:

  • پرداخت هزینه‌های تجارت در صرافی بایننس؛
  • پرداخت هزینه‌های تجارت در Binance DEX (مبادله‌ی غیرمتمرکز)؛
  • پرداخت هزینه‌های معاملات در زنجیره‌ی بایننس؛
  • پرداخت هزینه‌های معاملات در زنجیره‌ی هوشمند بایننس؛
  • پرداخت هزینه‌ی خرید کالا و ارائه‌ی خدمات هم برای خریدهای آنلاین و هم برای خریدهای فروشگاهی (مثلاً با استفاده از Binance Card یا Binance Pay)؛
  • رزرو هتل‌ها، پروازها و … در Travala.com.
  • توکن استفاده از Community در اکوسیستم زنجیره‌ی هوشمند بایننس (همچون بازی‌ها و DApps)؛
  • شرکت در فروش توکن‌های میزبان در پلتفورم Binance Launchpad؛
  • کمک مالی به خیریه‌ی Binance؛
  • فراهم کردن نقدینگی در Binance Liquid Swap.

Binance Coin یا BNB چیست؟

BNB از طریق عرضه‌ی اولیه‌ی سکه (یا ICO) راه‌اندازی شد و از 26 ژوئن تا 3 ژوئیه‌ی 2017 اتفاق افتاد- 11 روز قبل از افتتاح صرافی بایننس برای تجارت. قیمت انتشار، 1 اتریوم (ETH 1) برای 2700 BNB یا یک بیت‌کوین (BTC 1) برای 20000 BNB بود. اگرچه BNB از طریق ICO راه‌اندازی شد، اما ادعایی درباره‌ی سود بایننس به کاربران خود ندارد و سرمایه‌گذاری در بایننس را نیز نشان نمی‌دهد. BNB ابتدا به‌صورت توکن ERC-20 منتشر و در شبکه‌ی Ethereum با مجموع 200 میلیون سکه انجام ‌شد. 100 میلیون BNB در ICO عرضه شد، اما به‌دلیل حوادث دوره‌ای سوزاندن که در آن بایننس، BNB نگهداری شده در خزانه‌ی خود را تخریب می‌کند، میزان کل عرضه‌ی فعلی کمتر است. اگر می‌خواهید درباره‌ی سوزاندن سکه (Coin Burn) و اینکه چرا BNB برای همیشه از بین می‌رود بیشتر بدانید، به سراغ این بروید که سوزاندن سکه چیست؟

اگرچه در ابتدا بر مبنای شبکه‌ی Ethereum شکل گرفت، اما بعدها توکن‌‌های ERC-20 BNB با BEP-2 BNB در نسبت 1: 1 مبادله شد. BEP-2 BNB سکه‌ی داخلی زنجیره‌ی بایننس است و افتتاح اصلی آن، در 18 آوریل 2019 اعلام شد. در سپتامبر سال 2020، بایننس، زنجیره‌ی هوشمند بایننس (BSC) را راه‌اندازی کرد، یک شبکه‌ی بلاکچین که موازی با زنجیره‌ی بایننس کار می‌کند. یعنی، الان می‌توانید BNB را به سه شکل گوناگون پیدا کنید:

  • BNB BEP-2 در زنجیره‌ی بایننس
  • BNB BEP-20 در زنجیره‌ی هوشمند بایننس
  • BNB ERC-20 در شبکه‌ی Ethereum




BNB برای چه استفاده می‌شود؟

همانطور که گفته شد، BNB موارد استفاده‌ی زیادی هم در اکوسیستم بایننس و هم در جاهای دیگر دارد. بنابراین، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چگونه از BNB خود، استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های سفر، خرید هدایای مجازی و … از BNB استفاده کنید. ما تخمین می‌زنیم که میلیون‌ها BNB توسط کاربران برای هزینه‌های سفر، خرید کالا، وام، پاداش، ایجاد قراردادهای هوشمند و سایر معاملات استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی خود، از BNB استفاده می‌کنند. فقط در بستر معاملات، تقریباً دو میلیون کاربر از BNB برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی و در مجموع، از بیش از 40 میلیون BNB در بیش از 127 میلیارد معامله استفاده کرده‌اند. حال، بیایید بررسی کنیم که BNB چگونه می‌تواند در هزینه‌های تجارت به شما کمک کند. هنگام معامله‌ی رمز ارزها در صرافی بایننس، هر معامله، هزینه‌ی استاندارد 0.1٪ را دربردارد (هزینه‌های معاملات بر اساس حجم معاملات ماهانه و دارایی‌های BNB تعیین می‌شود). شما یا می‌توانید هزینه‌ی معاملات را با استفاده از دارایی‌های مورد معامله‌ی خود پرداخت کنید و یا می‌توانید هزینه‌ی آن را با BNB پرداخت کنید. اگر پرداخت به BNB را انتخاب کنید، تخفیف ویژه‌ای دریافت خواهید کرد. بنابراین، اگر زیاد با بایننس تجارت می‌کنید، باید BNB را تهیه کرده و از آن برای پرداخت هزینه‌های خود استفاده کنید. به‌یاد داشته باشید که کسر هزینه‌های معاملات، از یک الگوی خاص پیروی می‌کند. بنابراین، حتماً برنامه‌ی هزینه‌ای معاملات فعلی را بررسی کنید. همچنین، لازم به ذکر است که پلتفورم Binance Futures از یک Fee Schedule نسبتاً متفاوت پیروی می‌کند. جدا از تخفیف در هزینه‌های معاملاتی، BNB همچنین Binance DEX  (را بر روی زنجیره‌ی بایننس) تامین و همچنین از صدها اپلیکیشنی پشتیبانی می‌کند که بر روی زنجیره‌ی هوشمند بایننس اجرا می‌شوند. یعنی می‌توانید از BNB در خارج از بستر تجارت بایننس نیز استفاده کنید. در واقع، بیش از 180 دارایی دیجیتال بر روی BSC صادر شده و میلیون‌ها کاربر از BNB برای اهداف مناسبی استفاده می‌کنند.

از کجا BNB تهیه کنم؟

بیشترین خرید BNB در بازار ثانویه اتفاق می‌اُفتد. یعنی شما می‌توانید BNB را در Binance.com و سایر پلتفورم‌های رمزنگاری خریداری کنید و بفروشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فیشینگ چیست؟

فیشینگ چیست؟

فیشینگ نوعی حمله‌ی سایبری است که در آن، کلاهبردار خود را به‌عنوان یک نهاد معتبر یا تجاری معرفی می‌کند تا مردم را فریب دهد و اطلاعات حساس و حیاتی آن‌ها همچون اطلاعات کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و غیره را بدزدد. چون فیشینگ نوعی عمل روانشناختی محسوب می ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

آشنایی با شبکه ی lightening بیت کویین

رمزارزها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند: به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را هک یا نابود کرد و هر شخص می‌تواند از آن‌ها برای انتقال ارز به تمام نقاط جهان بدون دخالت شخص ثالث استفاده کند. برای اطمینان از پایدار بودن این ویژگی‌ها، معاملات قابل‌توجهی باید انجام شو ...

بیشتر بخوانید
اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

اصول کلی امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال

رمزارزها ویژگی‌های جذاب بسیاری در اختیار دارند، اما برای افراد بی‌تجربه، پُر از خطر و ریسک هستند. برای کاهش خطرات ناشی از استفاده، نگهداری و تجارت رمزارزها، به سه اصل مهم امنیتی زیر توجه کنید. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter