مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان

ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان

اگر به‌دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی هستید، لهستان می‌تواند در فهرست بهترین گزینه‌های شما باشد. دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی چیست؟ این دوره برای هر فرد علاقه‌مند به تحصیلات تکمیلی در شاخه‌ها‌‌ی بهداشت محیط، اقتصاد و یا حتی مسائل بهداشت جهانی است. گذراندن این دوره به پیشرفت شغلی شما در دفاتر دولتی، سازمان‌های تحقیقاتی و … کمک می‌کند. این دوره، یک دوره‌‌ی دو ساله و چهار ترمی است. انتخاب کشور مناسب، عامل دیگری است که باید به آن توجه کرد. به‌دلایل بسیار، در میان بسیاری از کشورهای اروپایی که این دوره‌ی تحصیلی را برگزار می‌کنند، لهستان یکی از بهترین کشورها محسوب می‌شود. تردیدی نیست که سیستم آموزشی لهستان، بسیار برجسته است، چون میزبان بسیاری از برندگان و هنرمندان مشهور جایزه‌ی نوبل بوده است. لهستان به‌واسطه‌ی مناظر طبیعی و ساختمان‌های تاریخی خود بسیار مشهور است. هزاران دانشجوی خارجی هر ساله برای تحصیل به لهستان می‌آیند و این تجربه‌ای متنوع و جذاب است. در این مقاله، بهترین دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان را مرور می‌کنیم.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان چقدر است؟

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، لهستان کشوری ارزان است. بسته به سبک زندگی شما، متوسط هزینه‌های ماهانه از 350 تا 600 دلار متغیّر است که این هزینه شامل محل اقامت، غذا و حمل و نقل نیز می‌شود. هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان، به‌طور متوسط از 3000 تا 10000 دلار در سال متغیّر است. برای مثال، در وب‌سایت Europubhealth ذکر شده که هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه Jagiellonian برای یک دوره‌ی دو ساله، 18834 دلار آمریکا (برای دانشجویان غیراروپایی) و 12948 دلار آمریکا (برای دانشجویان اروپایی) آب می‌خورد، در حالیکه هزینه‌ی تحصیل در هر ترم دانشگاه پزشکی Biastystok، 770 دلار آمریکاست.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان چگونه است؟

همه‌ی دانشگاه‌ها از متقاضیان، مدرک کارشناسی را طلب می‌کنند. مطابق آنچه که اکثر وب‌سایت‌های دانشگاهی می‌گویند، داشتن مدرک لیسانس در رشته‌ی پزشکی، بهداشت و علوم الزامی نیست و در صورت داشتن یک مدرک کارشناسی، واجد شرایط تحصیل در این مقطع می‌باشید. دومین شرط لازم برای پذیرش در این دوره، داشتن هر نوع گواهینامه‌ی انگلیسی است که تسلط شما را به زبان انگلیسی نشان می‌دهد. همانطور که در وب‌سایت دانشگاه Jagiellonian ذکر شده، گواهینامه‌های انگلیسی پذیرفته شده از طرف این دانشگاه عبارتند از: IELTS، TOEFL، Cambridge B2 First (درجه‌ی C یا بالاتر). عموماً، دانشجویان بر اساس مصاحبه، نتایج آزمون، نمرات و سایر پیشرفت‌های تحصیلی خود مورد آزمایش قرار گرفته و رتبه‌بندی می‌شوند.

دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان، به چه زبانی تدریس می‌شود؟

در برخی از دانشگاه‌های لهستان، صحبت به زبان لهستانی اجباری نیست، چون دوره‌‌های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. با این حال، دانستن زبان لهستانی برای مکالمه‌ی روزانه و فرصت‌های شغلی آینده بسیار مفید است. در برخی از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه Jagiellonian، رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان به دو زبان انگلیسی و لهستانی تدریس می‌شود. در دانشگاه پزشکی لودز، برنامه‌های درسی فقط به زبان لهستانی ارائه می‌شود.

پنج دانشگاه برتر ارائه‌دهنده‌ی دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی از این قرار هستند.




بهترین دانشگاه‌های لهستان در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی

بهترین دانشگاه‌های لهستان در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی - دانشگاه Jagiellonian

زبان آموزش: انگلیسی یا لهستانی

دانشگاه Jagiellonian که توسط پادشاه لهستان، کازیمیر سوم تاسیس شده، یک موسسه‌ی آموزشی باسابقه است که در سال 1364 تاسیس شد. این دانشگاه در کراکوف لهستان واقع شده و عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان را با خود یدک می‌کشد و به‌واسطه‌ی تالیف‌های مکتوب خود در رشته‌‌های مختلفی همچون درمان‌های قلبی و عصبی شناخته شده است. دانشگاه Jagiellonian دارای بهترین دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی بهداشت عمومی در لهستان است و تنها دانشگاه در لهستان است که وابسته به Europubhealth می‌باشد، سازمانی که یک دوره‌ی تحصیلی معروف با عنوان Erasmus Mundus Master Master (EMJMD) را برگزار می‌کند.

بهترین دانشگاه‌های لهستان در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی - دانشگاه پزشکی لودز

زبان آموزش: لهستانی

دانشگاه پزشکی لودز، واقع در قلب لهستان، جزو بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی است که در رشته‌‌های مربوط به پزشکی همچون پرستاری و دندانپزشکی فعالیت می‌کند. این دانشگاه دارای چهار بیمارستان آموزشی و مشارکت با بیمارستان‌های دیگر برای آموزش پزشکی است و دانشجویان این امکان را دارند که در رشته‌های مختلفی همچون قانون پزشکی، سازمان و مدیریت حفاظت بهداشتی، ارتقای بهداشت، بیمه‌ی خدمات درمانی و .... تحصیل کنند.




بهترین دانشگاه‌های لهستان در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی - دانشگاه پزشکی بیالیستوک

زبان آموزش: لهستانی

دانشگاه پزشکی بیالیستوک، دانشگاه دیگری در لهستان است که دوره‌ی کارشناسی ارشد را در رشته‌ی بهداشت عمومی برگزار می‌کند و سال تاسیس آن، سال 1950 در شهر بیالیستوک لهستان می‌باشد. بیش از 1000 استاد و 5000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به فعالیت می‌باشند. دلایل متعددی هست که این دانشگاه، یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل است و یکی از این دلایل، قرار گرفتن آن در کاخ برانیکی است که از قرن هجدهم، گنجینه‌ای در این شهر محسوب می‌شود. دلیل دیگر آن، قرار گرفتن در مکانی به نام ریه‌های سبز لهستان می‌باشد که یک محیط تمیز است که حدود 32٪ از شهر را تشکیل می‌دهد و پُر از گیاهان سبز می‌باشد. این دوره در این دانشگاه، دارای دو گروه است: گروه اول- موضوعات نظری و گروه دوم- موضوعات تخصصی. متقاضیان براساس سیستم امتیازدهی انتخاب می‌شوند و امتیازات رتبه‌بندی، در مراحل پذیرش بدست می‌آید.

بهترین دانشگاه‌های لهستان در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی - دانشگاه پزشکی ورشو

زبان آموزش: در بعضی از رشته‌ها لهستانی، انگلیسی

دانشگاه پزشکی ورشو در سال 1950 در ورشوی لهستان تاسیس شد. مشهور است که با بیش از 200 تحقیق پژوهشی چاپ شده، این دانشگاه دارای شهرت دیرینه‌ای در آموزش پزشکی می‌باشد. این دانشگاه ادعا می‌کند که تنها دانشگاه در ورشوست که دوره‌های بهداشت عمومی را برگزار می‌کند. در برنامه‌ی درسی خود، دروس اصلی و واحدهای مورد نیاز کارفرمایان به زبان انگلیسی در این دوره پوشش داده می‌شود. دانشجویان همچنین قادر به انتخاب چهار تخصص مختلف هستند: آموزش بهداشت و بازاریابی اجتماعی، مدیریت مراقبت‌های بهداشتی، تحلیلگر بهداشت و درمان و تحقیقات بالینی و ارزیابی تکنولوژی‌‌های پزشکی.

بهترین دانشگاه‌های لهستان در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی -  دانشگاه علوم پزشکی Masoviense

زبان آموزش: در بعضی از دروس لهستانی و انگلیسی

ما این مقاله را با دوره‌‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی Masoviense به‌پایان می‌رسانیم. این دانشگاه اخیراً در Żyrardów لهستان تاسیس شده و از 16 فوریه‌ی 2010، به‌عنوان یک دانشگاه غیردولتی شروع به کار کرده است. این دانشگاه در رشته‌‌های مختلفی همچون پرستاری، خدمات فوریت‌های پزشکی و بهداشت عمومی فعالیت می‌کند و یک دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی بهداشت عمومی، تخصص بهداشت دندان برگزار می‌کند. هزینه‌ی تحصیل در این دانشگاه، ماهانه 115 دلار آمریکاست. اگرچه برنامه‌های درسی این دانشگاه بیشتر به زبان لهستانی ارائه می‌شود، اما برخی از دروس عمومی آن‌ها به زبان انگلیسی است، به‌ویژه آموزش بهداشت و ایمنی، فن‌آوری اطلاعات، مبانی علوم اطلاعات و آمادگی کتابخانه.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: