مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پرستاری در لهستان

پرستاری در لهستان

الان، بیش از هر زمان دیگری، برای متخصصان حوزه‌‌ی بهداشت و درمان مهم است که بتوانند روش‌های خود را به‌شکلی فرهنگی سازگار کنند. در دنیای مدرن امروز، برای هر دانشجوی پرستاری لازم است تا با بیمارانی از سراسر جهان روبرو شود. علاوه بر این، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند یک مدرک تحصیلی اروپای شرقی پشت نام خود داشته باشند و برای بسیاری از افرادی که در دوره‌های تحصیلی پزشکی دانشگاه‌های ایالات متحده یا انگلستان پذیرفته نمی‌شوند، لهستان گزینه‌ی جذابی برای تحصیل است. اگرچه لهستان یک کشور جهان اولی محسوب می‌شود، اما هزینه‌های زندگی در آن، بسیار ارزان‌تر از خیلی از کشورهای جهان اول است و به‌همین دلیل، برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات خود را در یک کشور خارجی به‌پایان برسانند، لهستان مقصدی بسیار جذاب و مورد توجه است. در این مقاله، ما به مطالعه‌ی نحوه‌ی تحصیل پرستاری در لهستان برای دانشجویان خارجی خواهیم پرداخت و همچنین بهترین دانشکده‌های پرستاری در لهستان را به شما معرفی می‌کنیم.

چه دوره‌های تحصیلی در لهستان برای رشته‌ی پرستاری ارائه می‌شود؟

پرستاران لهستانی که قصد دارند در اتحادیه‌ی اروپا کار کنند، برای بدست آوردن شرایط لازم برای کار، به گرفتن مدرک دیپلم یا لیسانس پرستاری نیاز دارند. چندین دوره‌ی تحصیلی در رشته‌ی پرستاری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، اما بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات مشهور آموزشی، دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای پرستاران برگزار می‌کنند. برای مثال، دانشگاه اقتصاد و نوآوری در لوبلین، لهستان و دانشگاه پزشکی گدانسک، یک دوره‌ی 3 ساله‌ی کارشناسی همراه با یک دوره‌ی کارشناسی ارشد 2 ساله‌ی اختیاری را برگزار می‌کنند.

هزینه‌های تحصیل در رشته‌ی پرستاری در لهستان

  • هزینه‌های تحصیل در رشته‌ی پرستاری در لهستان، از موسسه‌‌ای به موسسه‌‌ای دیگر متفاوت است، اما خوشبختانه، هزینه‌های زندگی در لهستان برای خارجی‌ها ارزان است، به طور متوسط، 42٪ ارزان‌تر از آمریکاست.
  • در دانشگاه پزشکی گدانسک، یک سال شهریه و هزینه‌های معمول برای شما، 23000 złoty لهستانی (6265 دلار آمریکا) آب می‌خورد.
  • در دانشگاه Nicolaus Copernicus در Torún، هزینه‌های تحصیل در هر ترم برابر است با 16250 złoty لهستانی (معادل 4372 دلار آمریکا یا 8744 دلار در سال).
  • دانشگاه اقتصاد و نوآوری در لوبلین، دارای یک دوره‌ی پرستاری 3 ساله به زبان انگلیسی است که برای برخی دانشجویان، به‌شکل رایگان ارائه می‌شود. با این حال، برای پذیرش در این دوره، به شرایط مختلفی نیاز است، مثلاً داشتن سطحی از ناتوانی یا اثبات اینکه شما از یک منطقه‌ی روستایی آمده‌اید و تعداد پذیرش‌ها نیز محدود است.
  • اگر هزینه‌ی زندگی در لهستان برای یک نفر تقریباً 4979 złoty لهستانی در ماه یا 1375 دلار آمریکا باشد، باید تقریباً 87498 złoty لهستانی در سال یا 23537 دلار آمریکا را برای هزینه‌های خود در نظر بگیرید.




شرایط تحصیل در دانشکده‌های پرستاری لهستان

شرایط تحصیل پرستاری در لهستان در تمام موسسات آموزشی ارائه‌دهنده‌ی این دوره مشابه است. برای بیشتر دوره‌ها همچون دوره‌ی ارائه شده توسط دانشگاه Nicolaus Copernicus، شما به دیپلم دبیرستان، گواهی بهداشت، سوابق واکسیناسیون معتبر، کپی پاسپورت و چند عکس نیاز خواهید داشت. برخی از دوره‌های تحصیلی همچون دوره‌ی ارائه شده توسط دانشگاه پزشکی گدانسک، از شما دیپلم دبیرستان به‌همراه زبان انگلیسی و زیست‌شناسی به‌عنوان رشته‌های مورد نیاز را درخواست می‌کنند. ریاضیات، فیزیک و شیمی نیز رشته‌های مفیدی هستند که باید در مدارک خود داشته باشید. برای گرفتن تخفیف در پرداخت هزینه‌های تحصیل خود در دانشگاه اقتصاد و نوآوری لوبلین، باید مدرک IB یا EB و همچنین گذرنامه، بیمه‌نامه و گواهی درجه‌ای از ناتوانی خود را ارائه دهید.

به چه زبان‌‌هایی در رشته‌ی پرستاری در لهستان، تحصیل خواهید کرد؟

اگر قصد تحصیل در رشته‌ی پرستاری را در لهستان دارید، این گزینه را دارید که به زبان انگلیسی تحصیل کنید، همچون دانشگاه پزشکی گدانسک یا این امکان را دارید که به زبان انگلیسی یا لهستانی تحصیل کنید، همچون دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس. دانشگاه اقتصاد و نوآوری لوبلین، دوره‌های رایگان خود را در رشته‌ی پرستاری به طور اختصاصی برای کسانی برگزار می‌کند که انگلیسی صحبت می‌کنند. یک تفکر کاملاً پذیرفته شده این است که دروس انگلیسی، کمی راحت‌تر از دروس لهستانی هستند، اگرچه در امتحان، از یک برنامه‌ی درسی پیروی می‌کنند. اگر می‌خواهید رشته‌ی پرستاری را در لهستان بخوانید، داشتن تسلط کامل به زبان لهستانی به‌نفع شماست، در صورتی‌که قصد دارید پس از تحصیل، به‌عنوان پرستار در لهستان کار کنید. اگر توانایی مکالمه‌ی روان به زبان لهستانی را داشته باشید، این امر به شما در هنگام کارآموزی کمک می‌کند، چون قادر خواهید بود با بیماران بیشتری، ارتباط برقرار کنید.

بهترین دانشکده‌های پرستاری در لهستان

چندین مدرسه در لهستان وجود دارد که دوره‌ی پرستاری برگزار می‌کنند. دانشکده‌های پرستاری زیر در لهستان از جمله معتبرترین دانشکده‌ها برای تحصیل در این رشته هستند.




دانشکده‌های پرستاری در لهستان - دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس (Nicolaus Copernicus)

  • دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی پرستاری

دانشگاه Nicolaus Copernicus، با داشتن 16 دانشکده، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های لهستان است که 3 دانشکده‌ی آن، به رشته‌های پزشکی اختصاص دارد. این دانشگاه به‌عنوان پنجمین دانشگاه برتر لهستان رتبه‌بندی شده و در فهرست QS از برترین دانشگاه‌های جهان، جزو 4٪ بالای دانشگاه‌های برتر جهان جای گرفته است. علاوه بر این، دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس، بهترین دانشکده‌ی پرستاری لهستان محسوب می‌شود. این دانشگاه همچنین برنامه‌ی +Erasmus را اجرا می‌کند، یک برنامه‌ی تبادل دانشجو که دسترسی به دانشجویان خارجی را که می‌خواهند در رشته‌ی پزشکی در لهستان تحصیل کنند، بالا می‌برد. پرستاری یکی از چهار دوره‌ی تحصیلی است که به زبان انگلیسی در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه Nicolaus Copernicus یا Collegium Medicum تدریس می‌شود.

دوره‌ی کارشناسی پرستاری ارائه شده توسط این دانشگاه، سه سال به‌طول می‌انجامد و به شش ترم تقسیم می‌شود. این دوره همچنین توسط کمیته‌ی تائیدبخشی لهستان (PKA) و هیات ملی تائیدبخشی دانشکده‌های پرستاری و مامایی (KRASPiP) تائید شده که آن را بالاتر از بقیه‌ی دانشکده‌ها قرار داده است. در این دوره‌ی آموزش پرستاری، هم جلسات تئوریک و هم جلسات عملی برگزار می‌شود و بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند حرفه‌ی پزشکی را دنبال کنند.

دانشکده‌های پرستاری در لهستان - دانشگاه پزشکی گدانسک

  • دوره‌های تحصیلی ارائه شده: کارشناسی پرستاری

دانشگاه پزشکی گدانسک که به‌اختصار MUG نام دارد، بزرگترین دانشگاه اختصاص‌یافته به رشته‌ی پزشکی در شمال لهستان است و در میان ده دانشگاه برتر دولتی لهستان جای گرفته است. دوره‌ی پرستاری در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و به همین دلیل، تقریباً 15٪ دانشجویان MUG، دانشجویان خارجی هستند که عمدتاً از آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد، نروژ، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر سراسر جهان آمده‌اند. دوره‌ی کارشناسی پرستاری دانشگاه MUG، در طول سه سال و شش ترم آموزش داده می‌شود و فقط 20 جای تحصیل در سال برای این دانشکده‌ی پرستاری در لهستان وجود دارد. اگر قصد تحصیل در رشته‌ی پرستاری در دانشگاه MUG را دارید و اگر می‌خواهید در پردیس دانشگاه زندگی کنید، در یکی از چهار خوابگاه متعلق به این دانشگاه که دارای غذاخوری با قیمت‌های دانشجویی، اینترنت، یک سوپرمارکت کوچک و یک فتوکپی است، اسکان داده می‌شوید.

تحصیل در یک کشور خارجی، یک روش هیجان‌انگیز برای گسترش اُفق دید خود است و لهستان یک انتخاب جذاب برای بسیاری از دانشجویان خارجی است. حتی اگر در لهستان زندگی می‌کنید، انتخاب رشته‌ی پرستاری نمی‌تواند گزینه‌ای اشتباه برای شما باشد. لهستان دارای چند تا از بهترین دانشگاه‌های جهان، همچون دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس است و این دانشگاه‌‌ها دوره‌های برتر پرستاری را به دانشجویان انگلیسی زبان سراسر جهان ارائه می‌دهند، همانند دانشگاه نیکولاس کوپرنیکوس و دانشگاه پزشکی گدانسک.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: