مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته فیزیوتراپی در لهستان

رشته فیزیوتراپی در لهستان


فیزیوتراپی در لهستان

فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های مرتبط با پزشکی است که خدمات بهداشت و درمان را در حوزه‌ی بازیابی و حفظ عملکرد و تحرک درست بدن ارائه می‌دهد. در بسیاری از موارد، با هدف پیشگیری و درمان بیماری‌ها، فیزیوتراپی با سایر شاخه‌های پزشکی ترکیب و ادغام می‌شود.

دوره‌ی 5 ساله‌ی کارشناسی ارشد فیزیوتراپی لهستان با ارجاع کامل به تغییرات اخیر در شرایط خدمات بهداشت و درمان اتحادیه‌ی اروپا و در چارچوب استانداردهای آموزشی و بخشنامه‌های کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT) ایجاد شده است. فیزیوتراپیست‌های آینده را متخصصان باتجربه‌ی حوزه‌ی بهداشت و درمان آموزش می‌دهند. این متخصصان متعهد هستند که دانشجویان دارای دانش، مهارت، نگرش و ارزش‌هایی باشند که از آن‌ها برای شناسایی مشکلات بیمار، تعیین اهداف درمان، انتخاب و استفاده‌ی ایمن از درمان فیزیوتراپی استفاده کنند و بیماران را به حداکثر پتانسیل بهبود خود برسانند.

دوره‌ی 5 ساله‌ی کارشناسی ارشد فیزیوتراپی لهستان، یک دوره‌ی تحصیلی ابتکاری، دانشجو و اشتغال‌محور است. دانشجویان دانش به‌روزترین روش‌های درمان دستی (Kinesiotaping)، تکنیک‌های رشد عصبی (PNF، NDT-Bobath)، طب فیزیکی، تشخیص عملکرد و برنامه‌ریزی توان‌بخشی را کسب می‌کنند. فارغ‌التحصیلان برای کار در موسسات تحقیقاتی-علمی آماده می‌شوند و واجد شرایط ارائه‌ی درخواست پذیرش برای گرفتن تخصص در فیزیوتراپی و همچنین تحصیل در مقطع دکترا می‌شوند. جدا از برنامه‌ی تحصیل اجباری، دانشجویان این فرصت را پیدا می‌کنند که در دوره‌های تکمیلی که همراه با صدور گواهینامه است شرکت کنند.

دوره‌های عملی فیزیوتراپی در لهستان

این برنامه شامل دوره‌‌های بالینی است که در طول دوره‌ی تحصیل با هم ادغام شده و فرصت‌هایی برای انجام آموزش‌های عملی تحت نظارت فیزیوتراپ‌های بسیار ماهر در گستره‌‌ای از امکانات بالینی ارائه می‌دهد که استفاده‌های محلی، ملی و بین‌المللی از آن می‌شود.




مشاغل فیزیوتراپی در لهستان

فیزیوتراپیست‌ها طیف متنوعی از بیماران را تحت درمان خود قرار می‌دهند. در بیمارستان، آن‌ها ممکن است به فعالیت در بخش‌‌های بهداشت و درمان سالمندان، بهداشت اعصاب و روان، مغز و اعصاب، ارتوپدی، اطفال، مراقبت‌های اولیه و تنفسی مشغول شوند. برخی از فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند در بخش خصوصی یا در مراکزی همچون مراکز توان‌بخشی، خانه‌های سالمندان، مدارس کودکان دارای معلولیت جسمی، مراکز آموزشی، مراکز درمانی، تالارهای سلامت، باشگاه‌های بدن‌سازی، کلینیک‌های بهداشت و زیبایی فعالیت کنند. 

تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان

تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان با مزایا و موارد مثبت بیشماری همراه است. دانشجویان خارجی با شرکت در برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در دانشگاه های معتبر لهستان که در 3 دوره تحصیلی اصلی ارائه می شود می توانند در زمینه فیزیوتراپی تبدیل به متخصصان حرفه ای شوند. بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان، اکثر دانشجویان بین المللی برای ورود به بازار کار لهستان وارد دانشگاه ها و کالج های معتبر می شوند تا مدرک لیسانس معتبر در زمینه تحصیلی فیزیوتراپی کسب کنند. کسب مدرک لیسانس فیزیوتراپی در دانشگاه های لهستان حداقل 3 سال به طول می انجامد و متقاضیان جهت کسب مدرک فوق لیسانس در این زمینه باید حداقل 2 سال تحصیلی در دانشگاه مورد نظر مشغول به تحصیل شوند.

به یاد داشته باشید که کسب مدرک فیزیوتراپی از دانشگاه های لهستان در دوره دکترا نیز امکان پذیر می باشد. تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان به دو زبان لهستانی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. متقاضیان و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی دارند. متقاضیانی که مدرک زبان معتبر ندارند، می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی خود، در دوره های آموزش زبان شرکت کنند و توانایی های لازم در زمینه زبان انگلیسی کسب کنند. دانشجویانی که قصد دارند هزینه های تحصیل و اقامت خود را در لهستان کاهش دهند، می توانند از کمک هزینه ها و بورسیه تحصیلی در لهستان بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در لهستان

هزینه های تحصیل فیزیوتراپی در کشور لهستان برای دانشجویان داخلی و بین المللی متفاوت می باشد. فیزیوتراپی با رفع پیامد های بیماری، کاهش روند بیماری و اثرات آنها و بازگرداندن کارآیی روانشناختی انسان سروکار دارد. مباحث مبتنی بر اشکال مختلف انرژی بدنی که در محیط انسان اتفاق می افتد، مانند حرکت و حرارتی، مکانیکی، الکتریکی، سبک، شیمیایی و انواع دیگر محرک ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. رشته فیزیوتراپی شامل موضوعات زیر می شود:

  • علوم پزشکی پایه
  • کینزیولوژی
  • آموزش مهارت های حرکتی
  • کمک های اولیه پیشرفته
  • اردوهای آموزشی تابستانی و زمستانی
  • فیزیولوژی
  • نوروفیزیولوژی
  • فیزیوتراپی بالینی در تخصص های پزشکی مختلف
  • درمان دستی
  • ماساژ درمانی
  • ارتوپدی و آسیب شناسی
  • Balneology و فیزیوتراپی آبگرم

هزینه تحصیل و شرکت در برنامه های آموزشی فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور لهستان از 8000$ الی 16000$ (دلار) در سال می باشد و میزان شهریه دانشجویان به دوره تحصیلی آن ها بستگی دارد و متغیر می باشد. به یاد داشته باشید که دانشجویان و متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور لهستان، علاوه بر هزینه های تحصیل می بایست هزینه زندگی در لهستان را نیز در نظر بگیرند.

هزینه زندگی و اقامت دانشجویی در کشور لهستان از 650$ الی 800$ (دلار) می باشد و دانشجویان خارجی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور لهستان می بایست توان مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی مختلف را دارا باشند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند جهت کاهش هزینه های تحصیل خود از کمک هزینه ها، بورسیه های تحصیلی و وام دانشجویی بهره مند شوند.




بازار کار فیزیوتراپی در کشور لهستان

فیزیوتراپیست ها به افراد در هر سنی کمک می کنند تا به طور موقت یا دائمی از ناتوانی جسمی و شرایط ناتوان کننده ای که رنج می برند، نجات یابند. این متخصصان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان ها و مناطق مختلف جامعه برای معالجه بیماران با انواع بیماری ها در زمینه های مختلف از جمله آسیب های ورزشی و مشکلات مداوم مفاصل و یا فلج ناشی از سکته های مغزی و شرایط عصبی فعالیت می کنند. فیزیوتراپیست ها دامنه حرکت و توانایی بیماران در انجام کارهای روزمره را ارزیابی کنند. سپس آن ها برنامه های درمانی دائمی را طراحی و تهیه می کنند که به بیماران کمک می کند با استفاده از فعالیت هدفمند، استقلال جسمانی و تحرک خود را بازیابی کنند.

طیف گسترده ای از درمان ها توسط فیزیوتراپیست ها برای بهبود قدرت بیماران، استقامت، تعادل و تحمل ورزش از جمله ورزش درمانی، الکتروتراپی، هیدروتراپی، گرما درمانی و دستکاری مفصل قابل استفاده می باشد. به طور معمول، فیزیوتراپیست ها در کشور لهستان بین 37 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند. با این حال، اضافه کاری و کار آخر هفته برای فیزیوتراپیست های جوان در چند سال اول اشتغال رایج می باشد. فیزیوتراپیست ها می توانند در بیمارستان ها و درمانگاه ها و مراکز توانبخشی با عقد قرارداد مشغول به کار شوند. مسافرت های درون شهری به صورت روزانه ممکن است برای فیزیوتراپیست هایی که بیماران خود در خانه های خود درمان می کنند، ضروری باشد. در ادامه از میزان درآمد رشته فیزیوتراپی در لهستان آگاه خواهید شد.

درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور لهستان

درآمد فیزیوتراپیست های تازه کار در کشور لهستان با در نظر گرفتن ساعات کاری و پاداش حداقل 61.000$ (دلار) می باشد. افرادی که در رشته کاری فیزیوتراپی در لهستان تا نه سال سابقه کاری دارند می توانند در سال به طور میانگین 85.000$ (دلار) درآمد داشته باشند. همچنین میزان درآمد افرادی که در این رشته کاری متخصص می باشند و بیش از ده سال سابقه کاری دارند به 105.000$ (دلار) در سال می رسد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: