مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان فقط به‌معنای استفاده از یک فرهنگ غنی تحقیقاتی و نوآوری و ابداع فکری نیست؛ بلکه استفاده از یک فلسفه‌ی آموزش عالی است که به مدرن‌سازی و اعتبار بین‌المللی مراکز علمی خود اهمیت می‌دهد. این مقاله، راهنمای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های لهستان است که دوره‌های تحصیلی ارائه شده و جایگاه مراکز علمی این کشور را در فهرست‌های جهانی نشان می‌دهد. شما می‌توانید از این مقاله برای کمک گرفتن راجع‌به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان استفاده کنید و با ایده‌ی کلی بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشجویی آشنا شوید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان- چه دوره‌هایی در سال 2021 ارائه می‌شود؟

نخستین دانشگاه لهستان، تقریباً 700 سال پیش تاسیس شد و در فهرست هنرمندان و دانشمندان مشهوری که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، آهنگساز فردریک فرانسیس شوپن، متخصص پیشگام رادیوگرافی ماری اسکلودوفسکا-کوری و ستاره‌شناس میکولاژ کوپرنیک (که بیشتر به نیکولاس کوپرنیک شناخته می‌شود) قرار دارد.

این سنت فکری و فرهنگی به این معناست که دانشگاه‌های لهستان چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد دارند. چند دلیل مهم برای تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان از این قرار است:

چشم‌انداز بین‌المللی- لهستان، به‌عنوان عضوی از اتحادیه‌ی اروپا، منطقه‌ی اقتصادی اروپا و گروه شینگن، یکی از آن کشورهایی است که مشارکت و توسعه‌ی بین‌المللی را در اروپای مدرن پیش گرفته است.

عدم پرداخت هزینه‌های گزاف برای تحصیل- اگر شهروند اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا باشید، مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای تحصیل نخواهید شد. و حتی اگر از کشوری غیر اروپایی آمده باشید، هزینه‌ی تحصیل در یک دانشگاه دولتی در لهستان، به طور متوسط 2000 یورو در سال است که هزینه‌ای ناچیز می‌باشد.

هزینه‌های زندگی- در مقایسه با خیلی از کشورهای اروپایی دیگر، لهستان مکانی نسبتاً ارزان برای زندگی است.

توافق بولونیا- دوره‌های تحصیلی در موسسات تائیدشده‌ی لهستان از توافق بولونیا الگو گرفته‌اند و در سراسر جهان معتبر هستند

تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان- جزئیات مهم

تعداد دانشگاه‌ها434
قدیمی‌ترین دانشگاه

Jagiellonian University (1364)

تعداد دانشجویان خارجی

54354
طول مدت دوره‌ی تحصیل1.5 تا 2 سال
هزینه‌های عادی (داخلی/اتحادیه‌ی اروپا)هیچ
سال تحصیلیاکتبر تا ژوئن




دانشگاه‌های لهستان برای تحصیل کارشناسی ارشد

موسسات آموزش عالی متعددی در لهستان وجود دارد، اما شما می‌توانید با هدف تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد، آن‌ها را به دو نوع کلی تقسیم کنید:

  • موسسات آموزش عالی (uczelnia akademicka) به‌عنوان دانشگاه‌های کاملاً تحقیقاتی فعالیت می‌کنند، اگرچه خیلی از آن‌ها در رشته‌های خاصی تخصص دارند و معمولاً دوره‌های کارشناسی ارشد چرخه‌ی دوم و همچنین دوره‌های دکترا برگزار می‌کنند. در کل، این موسسات حدود 70٪ موسسات آموزش عالی لهستان را تشکیل می‌دهند.
  • مدارس آموزش عالی شغلی (uczelnia zawodowa) در آموزش‌های شغلی مشارکت دارند. برخی از آن‌ها دوره‌های کارشناسی ارشد با چرخه‌ی طولانی را برگزار می‌کنند، اما تمرکز کلی‌شان بیشتر روی برگزاری دوره‌های کارشناسی است و نه کارشناسی ارشد. آن‌ها حدود 30٪ از موسسات آموزش عالی لهستان را تشکیل می‌دهند.

موسسات آموزش عالی در لهستان یا خصوصی هستند یا دولتی. موسسات دولتی، تحت نظارت کمیته‌ی تائید آموزش دولتی در لهستان قرار دارند و بیشتر دوره‌های کارشناسی ارشد برگزار می‌کنند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های لهستان در سال 2021

با وجود منشا گرفتن از یک پیشینه‌ی غیرانگلیسی و الزام به بهبود از یک دوره‌ی گذار سیاسی، دانشگاه‌های لهستان در تمام جدول‌های مهم رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان جای گرفته‌اند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های لهستان در سال 2021

نام دانشگاهTHE 2021QS 2021ARWU 2020
Jagiellonian University600-501326=500-401

Medical University of Warsaw

1000-801
1000-901
University of Warsaw1000-801321=400-301

انواع دوره‌های تحصیلی در لهستان در مقطع ارشد

دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان را Magister می‌نامند.

چون لهستان در توافق بولونیا حضور دارد، دوره‌ی Magister معمولاً به‌عنوان دوره‌ی تحصیلات تکمیلی (یا 'چرخه‌‌ی دوم') و پس از دوره‌ی کارشناسی برگزار می‌شود و به‌عنوان پیش‌شرط حضور در مقطع دکترا (یا Doktor) عمل می‌کند. این دوره‌ی تحصیلی، معمولاً دو سال تمام‌وقت طول می‌کشد.

لهستان همچنین یکی از معدود کشورهای اروپایی است که در آن، شکل قدیمی‌تر دوره‌ی کارشناسی ارشد نیز گاهی‌اوقات برگزار می‌شود (کشورهای دیگر پرتغال و جمهوری چک هستند). این دوره‌های تحصیلی طولانی،‌ در مقطع کارشناسی آغاز می‌شوند و پس از حدود پنج یا شش سال تحصیل، مدرکی معادل مدرک Magister دوره‌ی دوم به دانشجویان اعطاء می‌شود.

سال تحصیلی در لهستان در مقطع کارشناسی ارشد

سال تحصیلی در لهستان از اکتبر تا ژوئن و در دو ترم برگزار می‌شود که بین آن‌ها یک تعطیلات تابستانی نیز وجود دارد. هر ترم شامل 15 هفته با جدول زمانی و همراه با دوره‌های امتحانی است.

دوره‌های کوتاه تعطیلات در کریسمس و عید پاک نیز در تقویم آموزشی سال محاسبه می‌شود. برای دانشجویان دانشگاه‌های لهستان، استفاده از تعطیلات تابستانی برای انجام کارهای عملی یا کارآموزی مرتبط با تحصیل‌شان، بسیار معمول است.

به‌عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد، ممکن است تشویق شوید کارهای عملی یا کارآموزی را بین سال اول و دوم تحصیل خود انجام دهید. بسته به رشته‌تان، موسسه‌ی شما ممکن است با مشاغل یا موسسات تحقیقاتی تاسیس شده برای دانشجویان خود، مشارکت و رابطه داشته باشد.




محتوای دوره‌ی تحصیلی در لهستان در مقطع ارشد

شما بیشتر زمان خود را در دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان، صرف گذراندن واحدهای از پیش مشخص‌شده‌ی تحصیل در ترم‌های خود خواهید کرد.

روش‌های تدریس و آموزش بین رشته‌های مختلف دانشگاهی متفاوت است، اما معمولاً شامل ترکیبی از جلسات گروه‌های کوچک، تسک‌های تحصیلی مستقل یا کارهای آزمایشگاهی یا کارگاه‌های عملی است.

در برخی از دوره‌های تحصیلی، گذراندن واحدهای قبلی ممکن است پیش‌نیاز گرفتن واحدهای بعدی باشد.

دانشجویان دوره‌های طولانی‌تر کارشناسی ارشد، قبل از رفتن به موضوعات و درس‌های پیشرفته‌تر، با سه تا چهار سال تحصیلی در سطح کارشناسی آغاز می‌کنند.

ارزیابی و نمره‌گذاری در دوره‌های کارشناسی ارشد در لهستان

لهستان برای ارزیابی دوره‌‌های کارشناسی ارشد خود، از یک سیستم رتبه‌‌بندی عددی پنج واحدی استفاده می‌کند:

ارزیابی و نمره‌گذاری در دوره‌های کارشناسی ارشد در لهستان

نمرهشرح نمرهتوضیحات
5Bardzo Dobry (بسیار خوب)بهترین نمره‌ی قابل‌دستیابی برای دوره‌ی کارشناسی ارشد

4

Dobry (خوب)نمره‌ی بالاتر از حد متوسط
3Dostateczny (رضایت‌بخش)حداقل نمره‌ی قبولی
1-2Niedostateczny (نامطلوب)نمره‌ی مردودی

در عمل، این مقیاس مشابه سیستمPass ، Merit و Distinction است که در بریتانیا و جاهای دیگر استفاده می‌شود.

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در لهستان

بیشتر دوره‌های کارشناسی ارشد در لهستان، با یک پایان‌نامه‌ی مستقل به‌پایان می‌رسند و این پایان‌نامه به شما این فرصت را می‌دهد که یک پروژه‌ی تحقیقاتی را شروع کرده و از تخصص رشته‌‌ی کارشناسی ارشد خود استفاده کنید.

در برخی از دوره‌های تحصیلی، شما یک موضوع را انتخاب و از همان اوایل دوره‌ی تحصیل‌تان، خود را آماده‌ی نوشتن پایان‌نامه در آن موضوع می‌سازید، در حالیکه در دوره‌های دیگر، پس از پایان تمام واحدهای مشخص شده در جدول تحصیلی‌تان، مرحله‌ی نوشتن پایان‌نامه آغاز می‌شود.

برخلاف دوره‌های تحصیلی در برخی از کشورهای اروپایی دیگر (همچون انگلستان)، دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان معمولاً دانشجو را ملزم می‌سازد تا از پایان‌نامه‌ی خود در یک جلسه‌ی کوتاه شفاهی دفاع کند. این بخش مهمی از فلسفه‌ی آموزش عالی در لهستان است که استانداردهای بالای تحقیق و بورسیه‌های تحصیلی را تعیین می‌کند و اغلب شامل عناصر آزمون‌های شفاهی در دوره‌های کارشناسی و حرفه‌ای است.

شما نباید نگران جلسه‌ی دفاع از پایان‌نامه‌ی خود باشید. تا زمان رسیدن به مرحله‌ی پایان‌نامه‌ی خود، نه‌فقط دو سال را برای پیشرفت تخصصی در رشته‌ی خود صرف کرده‌اید، بلکه در ارائه، توضیح دادن و توجیه یافته‌های تحقیقی خود نیز تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته‌‌اید.

و نیازی به گفتن نیست که دفاع موفقیت‌آمیز از پایان‌نامه‌ی خود در سطح کارشناسی ارشد، یک آمادگی مناسب برای دوره‌ی دکترای‌تان است و در رزومه‌ی تحصیلی شما، جایگاه مناسبی خواهد یافت.




واحدهای ECTS برای مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

  • لهستان به‌عنوان عضوی از منطقه‌ی آموزش عالی اروپا، از سیستم انتقال و جمع‌آوری واحدهای اروپا (ECTS)، برای اندازه‌گیری پیشرفت و موفقیت در دوره‌ی کارشناسی ارشد خود استفاده می‌کند.
  • مدرک كارشناسی ارشد 'چرخه‌ی دوم' در لهستان، معمولاً بين 90 تا 120 واحد ECTS است.
  • در دوره‌های طولانی‌تر کارشناسی ارشد سنتی، بین 270 تا 360 واحد ECTS وجود دارد (ترکیبی از واحدهای دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد).

استفاده از سیستم واحدی ECTS اجازه می‌دهد تا واحدهای گذرانده شده در یک دوره‌ی تحصیلی کارشناسی ارشد در لهستان، در سایر سیستم‌های آموزش عالی در اروپا به‌رسمیت شناخته شود (و بعضاً منتقل نیز شود). همچنین اجازه می‌دهد تا بخش‌‌‌ها در واحدهای مختلف، با توجه به اهمیت خود، سازماندهی شوند. به واحدهای درسی منفرد (از جمله پایان‌نامه‌ی شما)، یک مقدار ECTS اختصاص داده می‌شود و این اهمیت آن‌ها را هنگام محاسبه‌ی نمره‌ی نهایی تعیین می‌کند.

هزینه‌های دوره‌ی کارشناسی ارشد و کمک هزینه‌های تحصیلی در لهستان

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان برای شهروندان لهستانی و برای اتباع عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا در دانشگاه‌های دولتی رایگان است (در بیشتر موارد). سایر دانشجویان خارجی معمولاً باید هزینه‌ی تحصیلات دانشگاهی خود را پرداخت کنند. استثناها شامل افراد غیرتبعه با میراث لهستانی که دارای 'Pole's Card' هستند، می‌شود.

هزینه‌های کارشناسی ارشد در لهستان برای دانشجویان خارجی

دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های لهستان تحصیل می‌کنند، معمولاً ملزم به پرداخت شهریه هستند. ارقام زیر، متوسط هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در لهستان است:

  • 2000 یورو در سال برای دوره‌ی کارشناسی ارشد تمام‌وقت عادی
  • 3000 یورو در سال برای سایر دوره‌های کارشناسی ارشد، از جمله دوره‌های شغلی و حرفه‌ای یا دوره‌های تحقیقاتی

در برخی موارد، دانشگاه‌ها ممکن است از گرفتن هزینه‌های تحصیلی صرف‌نظر کنند (برای مثال، به‌عنوان بخشی از بورسیه‌ی تحصیلی).

  • جدا از شرایط هزینه‌ای، ممکن است مجبور شوید هزینه‌های اجرایی را به دانشگاه خود بپردازید، یا هنگام شروع یا هنگام ثبت‌نام. بسته به موسسه‌ی تحصیلی خود، این هزینه می‌تواند تا 200 یورو باشد.
  • دانشگاه‌های خصوصی در تعیین هزینه‌های خود آزاد هستند. در این موسسات، هزینه‌ها ممکن است به‌شکل قابل‌توجهی بالاتر از موسسات دولتی باشد. هزینه‌های معمول حدود 2000 تا 6000 یورو در سال است.

کمک هزینه‌های دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان

لهستان مشتاق جذب دانشجویان کارشناسی ارشد خارجی است و این بدان معناست که برخی از موسسات آموزش عالی در لهستان، بودجه‌ی مناسبی را برای متقاضیان واجد شرایط غیرلهستانی کنار می‌گذارند. صلاحیت داوطلبان برای گرفتن این کمک‌هزینه‌ها معمولاً براساس شایستگی افراد تعیین می‌شود، اما داشتن نیاز مالی نیز ممکن است در نظر گرفته شود.

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، همچنین می‌توانید از طریق برنامه‌ی Erasmus+ نیز به‌دنبال جذب پشتیبانی‌های مالی باشید. فرصت‌های تحصیلی Erasmus+ شامل کمک هزینه برای دوره‌های مشترک کارشناسی ارشد، کمک هزینه‌ی جابه‌جایی‌های کوتاه اعزام دانشجو و سیستم جدید وام‌های بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد است.

سایر کمک هزینه‌ها عبارت است از:

  • برنامه‌ی تبادل دانشجوی اروپای مرکزی برای مطالعات دانشگاهی (CEEPUS)، ابتکاری است که به دانشجویان کشورهای اروپای مرکزی که در لهستان تحصیل می‌کنند، کمک هزینه می‌دهد
  • بورسیه‌های تحصیلی ویسه‌گراد به شهروندان برخی از کشورهای اروپای شرقی تعلق می‌گیرد
  • برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی Ignacy Lukasiewicz برای شهروندان کشورهای در حال توسعه است
  • برنامه‌ی فولبرایت به شهروندان آمریکایی مایل به تحصیل در لهستان کمک هزینه‌ی تحصیلی می‌دهد

درخواست پذیرش در دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان

در اکثر موارد، درخواست پذیرش برای دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان به‌معنای برقراری ارتباط با موسسه‌ای است که می‌خواهید در آن تحصیل کنید (آژانس مرکزی وجود ندارد که درخواست‌های پذیرش شما را مدیریت کند).

هیچ محدودیتی در تعداد درخواست‌های همزمان یک دانشجو وجود ندارد، اما همچون اکثر دوره‌های تحصیلی بین‌المللی، باید اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای برقراری ارتباط با موسسات آموزشی مورد نظرتان وجود دارد و مراحل پذیرش را خیلی زودتر از موعد مقرر کامل می‌کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد قبل از شروع دوره‌ی تحصیل خود، مراحل کسب ویزا و مهاجرت خود را نیز تکمیل کنید.

الزامات و فرایندهای درخواست پذیرش برای دوره‌های مختلف کارشناسی ارشد متفاوت خواهد بود، اما معمولاً از شما انتظار می‌رود که دارای مدرک کارشناسی (یا معادل آن) باشید.

مدارک تحصیلی سایر کشورهای اروپایی معمولاً توسط دانشگاه‌های لهستان بدون هیچ مشکلی به‌رسمیت شناخته می‌شوند (شعبه‌ی لهستانی شبکه‌ی ENIC-NARIC می‌تواند به مشکلات شما کمک کند).

مدارک بین‌المللی کشورهای غیر اتحادیه‌ی اروپا احتمالاً باید توسط موسسه‌ی تحصیلی شما ارزیابی شود، اما این روندی نسبتاً ساده است.

سایر شرایط مورد نیاز برای پذیرش در یک دوره‌‌ی کارشناسی ارشد در لهستان، شامل موارد زیر است:

  • بیانیه‌ی شخصی
  • مجموعه‌ای از ارجاعات دانشگاهی
  • اسناد شناسایی همچون گذرنامه

دوره‌های رقابتی‌تر احتمالاً پذیرش‌های سخت‌گیرانه‌ای دارند. این امر خصوصاً در مورد رشته‌های پزشکی که شمار محدودی را جذب می‌کنند، صادق است.




شرایط زبانی کارشناسی ارشد در لهستان

بسیاری از دوره‌های تحصیلی در موسسات آموزشی در لهستان الان به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که شرایط زبانی دوره‌‌ی کارشناسی ارشد مورد نظرتان را دارید.

اگر متقاضی تحصیل در دوره‌ی زبان دوم (انگلیسی یا لهستانی) هستید، معمولاً از شما خواسته می‌شود مهارت‌های خود را نشان دهید. این کار را می‌توانید با ارائه‌ی نمره‌ی آزمون زبان از دانشگاهی معتبر انجام دهید.

برای دوره‌های زبان انگلیسی، معمولاً آزمون‌هایی همچون TOEFL یا IELTS پذیرفته می‌شود.

برای دوره‌های زبان لهستانی، شرکت در آزمون زبان لهستانی به‌عنوان یک زبان خارجی معمولاً لازم است. معروف‌ترین آزمون زبان لهستانی به‌عنوان زبان خارجی، (Egzaminy Certyfikatowe z Jezyka Polskiego jako Obcego) است.

حتی اگر برای دوره‌ی تحصیلی شما زبان لهستانی لازم نباشد، داشتن چندین مهارت در این زبان ارزش دارد. به هر حال، شما باید به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد، تا دو سال در لهستان زندگی کنید. این مدت زمانی کافی برای دستیابی به یک پیشینه‌‌ی قوی در زبان لهستانی و لذت بردن از مزایایی است که تسلط به این زبان برای شما به‌همراه دارد.

همچنین توانایی برقراری ارتباط به زبانی دیگر در رزومه‌ی شما خیلی خوب است و نشان می‌دهد که شما هنگام تحصیل در خارج از کشور خود، از فرصت‌هایی که در اختیار شما قرار گرفته نهایت استفاده را کرده‌اید.

ویزای دانشجویان کارشناسی ارشد در لهستان

با بیش از 50000 دانشجو که در دانشگاه‌های لهستان تحصیل می‌کنند، این کشور پذیرای دانشجویان خارجی است. علاوه بر این، به‌عنوان بخشی از اتحادیه‌ی اروپا، لهستان روند مهاجرت را برای شهروندان سایر کشورهای عضو آسان ساخته است.

اگر شهروند اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا (یا سوئیس) هستید، برای ورود به لهستان به ویزا نیازی ندارید. با این حال، برای اقامت بیش از 91 روز در این کشور، باید درخواست دریافت مجوز اقامت دهید. شما می‌توانید این کار را در یک دفتر محلی Voivdeship انجام دهید.

شهروندان کشورهای دیگر برای ورود به لهستان، باید ویزا داشته باشند. شما می‌توانید درخواست ویزای خود را در کنسولگری محلی لهستان در کشور زادگاه خود انجام دهید، به‌شرط داشتن تائیدیه‌ی ثبت‌نام در دوره‌ی کارشناسی ارشد خود در لهستان. ویزا حداکثر تا 12 ماه اعتبار خواهد داشت. اگر مدرک کارشناسی ارشد شما بیش از این مدت طول بکشد، باید درخواست مجوز اقامت طولانی‌مدت بدهید. در صورت داشتن هرگونه سوال دیگری در این مورد، به دفتر بین‌الملل موسسه‌ی آموزش عالی مورد نظر خود مراجعه کنید.

درخواست مجوز اقامت لهستان

بیشتر دانشجویان کارشناسی ارشد در لهستان، به مجوز اقامت نیاز دارند. دلیل این امر هم آن است که دوره‌ی کارشناسی ارشد در لهستان بیش از 91 روزی که یک دانشجوی اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌تواند در این کشور بماند طول می‌کشد (و همچنین احتمالاً بیش از 12 ماهی که ویزای دانشجویی معتبر است طول می‌کشد).

برای دریافت مجوز اقامت، می‌توانید به دفتر محلی Voivdeship در نزدیکی دانشگاه خود درخواست دهید. علاوه بر مجوز اقامت، شما غالباً به موارد زیر نیز نیاز دارید:

  • بیمه‌ی درمانی معتبر برای طول مدت دوره‌ی تحصیل خود.
  • مدرکی دال بر حمایت مالی در حین تحصیل‌تان.
  • بیمه‌ی درمانی برای دانشجویان کارشناسی ارشد در لهستان.

کلیه‌ی دانشجویان خارجی در لهستان، ملزم به داشتن یک بیمه‌ی درمانی معتبر هستند. با این حال، بسته به شرایط‌‌تان، ممکن است تحت پوشش یکی از بیمه‌های موجود یا قرارداد درمانی متقابل زیر قرار بگیرید:

با داشتن کارت معتبر بیمه‌ی سلامت اروپا (EHIC)، دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا و منطقه‌ی اقتصادی اروپا غالباً از پوشش بیمه‌ی درمانی رایگان برخوردار هستند.

دانشجویان سایر کشورها باید بیمه‌ی درمانی جداگانه‌ای در لهستان خریداری کنند (مگر اینکه تحت برنامه‌ی بیمه‌ای خصوصی باشند). شما می‌توانید این کار را با پرداخت حق بیمه‌ی ماهیانه‌ی اندکی به صندوق ملی بهداشت و درمان لهستان انجام دهید.

اگر از شرایط پزشکی و بیمه‌ی درمانی خود مطمئن نیستید، دفتر بین‌الملل دانشگاه شما می‌تواند به شما کمک کند.

مراحل بعدی در تحصیل ارشد در لهستان

اشتغال دانشجویی و نیازهای بازار کار، عامل مهمی در تعیین سیاست و تصمیم‌گیری آموزش عالی در لهستان است.

از سال 2011، همه‌ی دانشگاه‌های تحقیقاتی در لهستان ملزم به نظارت بر چشم‌انداز شغلی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی‌شان شدند و داده‌های بدست آمده نشان از پیشرفت در این زمینه دارد. در نتیجه، دوره‌های کارشناسی ارشد در لهستان برای ارائه‌ی فرصت‌های شغلی قوی و حمایت از مشاغل در شاخه‌‌های مرتبط با تحصیل طراحی شده‌اند.

ارزش علمی مدرک کارشناسی ارشد در لهستان توسط عوامل دیگری نیز افزایش می‌یابد. مدت زمان دو ساله‌ی اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد، پشتوانه‌ی جامعی برای رشته‌ی تحصیلی شما فراهم می‌کند و دفاع شفاهی از پایان‌نامه‌ی خود، تکمیل موفقیت‌آمیز یک چالش علمی است که بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان دوره‌ی دکترا، با آن روبرو نمی‌شوند.

اگر تصمیم دارید در رشته‌ی مورد نظر خود در لهستان، دکترا بگیرید، کسب مدرک کارشناسی ارشد، یک آمادگی مناسب برای آن دوره است.

پس از فارغ‌التحصیلی، هر کاری انجام دهید، زمان سپری شده برای زندگی و تحصیل در لهستان، در کنار دستیابی به صلاحیت‌های علمی، تجربیات ارزشمند فراوانی به شما ارائه می‌دهد. شما رزومه‌ی خود را غنی می‌کنید، سازگاری‌های لازم را بدست می‌آورید و افق دید خود را به‌عنوان یک فرد یا کارمند در شاخه‌های مختلف گسترش می‌دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: