مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط گرفتن fund از لهستان

شرایط گرفتن fund از لهستان

از طریق دولت، بنیادهای مختلف و خود دانشگاه‌ها و نهادها، لهستان به دانشجویان بورسیه و کمک هزینه‌ی تحصیلی می‌دهد. بورسیه‌ها هم به دانشجویان لهستانی- از جمله متقاضیان معلول- و هم به دانشجویان خارجی عضو اتحادیه‌ی اروپا و خارج از اتحادیه‌ی اروپا تعلق می‌گیرد. تعداد بالای موسساتی که بورسیه‌ی تحصیلی به دانشجویان می‌دهند و دسترسی راحت به آن‌ها، موقعیت لهستان را از این نظر منحصربه‌فرد می‌کند. در این مقاله با بورسیه های تحصیلی لهستان آشنا می شویم.

بورسیه‌ی تحصیلی لهستان در چارچوب توافق‌نامه‌های دوجانبه

بورسیه‌های تحصیلی توسط دولت لهستان یا شریک خارجی آن تامین می‌شود. مبلغ بورسیه‌ی تحصیلی به نوع رشته‌ی تحصیلی بستگی دارد. همچنین توصیه می‌شود در صورت وجود برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی که شامل تحصیل در لهستان می‌شود، با مسئولان موسسه‌ی آموزشی مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از دفتر شناخت آکادمیک و تبادل دانشجویان خارجی به‌آدرس www.buwiwm.edu.pl دریافت کنید.

بورسیه‌ی برنامه‌ی تبادل دانشجویی لهستان CEEPUS

 این برنامه شامل 16 کشور اروپای مرکزی و شرقی می‌شود که دانشجویان تبادل‌شده از پرداخت شهریه معاف هستند و کمک هزینه‌های تحصیلی کشور میزبان را دریافت می‌کنند. بورسیه‌ی تحصیلی کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و مشارکت‌های شرقی- این بورسیه‌ها به‌طور خاص به دانشجویان بلاروسی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دارند، ارائه می‌شود و هزینه‌های آن توسط بنیاد Konstanty Kalinowski تامین می‌شود.




بورسیه‌ی تحصیلی لهستان برای شهروندان کشورهای در حال توسعه

 این بورسیه‌ی تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا در رشته‌های فنی در لهستان اعطا می‌شود و بودجه‌ی آن توسط دولت لهستان تامین می‌شود.

برنامه‌ی فولبرایت لهستان

این برنامه، یک بورسیه‌ی تحصیلی و یک برنامه‌ی تبادل دانشجو بین ایالات متحده‌ی آمریکا و لهستان است که دانشجویان، کارآموزان، دانشمندان، معلم‌ها، مربیان و اساتید هر دو کشور را قادر به فعالیت و تحصیل در کشور دیگر می‌سازد. بودجه‌ی این برنامه توسط کمیسیون فولبرایت لهستان-ایالات متحده‌ی آمریکا تامین می‌شود.

برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی ویسه‌گراد لهستان

 این برنامه، بورسیه‌ی تحصیلی 1 تا 4 ترمی برای مقاطع کارشناسی ارشد و بعد از آن است و هزینه‌های آن توسط روسای صندوق بین‌المللی ویسه‌گراد اداره می‌شود.

چگونگی دریافت بورسیه‌ی تحصیلی لهستان

دانشجویان خارجی که دارای Card of a Pole هستند، می‌توانند چندین بورسیه‌ی تحصیلی دریافت کنند. سایر دانشجویان خارجی که با مجوز اقامت موقت یا ویزا در لهستان زندگی می‌کنند، به‌شرط اینکه خود یا اعضای خانواده‌‌شان، شرایط لازم قانون لهستان را داشته باشند، واجد شرایط دریافت بورسیه خواهند شد. دانشجویان باید حتماً در سطح آکادمیک در لهستان تحصیل کنند، اما ابتدا باید تحصیلات متوسطه‌ی خود را به‌پایان برسانند و گواهی پایان تحصیلات متوسطه‌ی خود را دریافت کنند تا بتوانند وارد یک موسسه‌ی دانشگاهی شوند. داشتن گواهی یا مدرک دیپلم معادل آن، به‌شکل خودکار دانشجویان را واجد شرایط درخواست بورسیه‌ی تحصیلی نمی‌کند. برای تائید صحت گواهینامه‌ها یا مدارک تحصیلی توسط کشورهای صادرکننده و تطابق آن با قوانین لهستان، باید از فرایند تائید صحت مدارک استفاده شود. قبل از ورود به لهستان، دانشجویان باید دارای ویزای معتبر و تائیدیه‌های پزشکی باشند. 




بررسی شرایط افراد مشمول گرفتن fund از لهستان

تحصیل رایگان در لهستان از مواردی است که دارای مخاطبان بسیاری در رشته‌های گوناگون است درصورتیکه این امکان تنها برای شهروندان این کشور و از سوی دانشگاه های دولتی فراهم شده و دانشجویان بین المللی تنها قادر به سپری کردن دوران تحصیل به طور رایگان در تعداد محدودی از رشته ها در دانشگاه های معینی هستند. افراد با تحصیل همزمان در دو رشته و دانشجویان با استعدادی که در تنگنای مالی هستند نسبت به سایر افراد برای اخذ این بورسیه ها در اولویت می باشند. طبق قوانین مصوب در سال 2007 دانشگاه های لهستان به ارائه بیش از 400 رشته تحصیلی برای دانشجویان خارجی می پردازند که محبوب ترین آن ها عبارتند از:

  • تکنولوژی اطلاعات
  • دندانپزشکی
  • مدیریت بازرگانی
  • روانشناسی
  • داروسازی
  • وکالت

با توجه به هزینه‌های گزاف تحصیل در مقطع دکتری و همچنین فعالیت های پژوهشی متعدد مربوط به این دوره، اغلب بورسیه های تحصیلی تخصیص یافته از سوی موسسات خصوصی در لهستان مربوط به دانشجویان این مقطع می باشد که درحال سپری کردن فعالیت های تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند. علیرغم اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی تنها مجاز به 10 ساعت کار در هفته می باشند، افراد در مقطع دکتری قادر خواهند بود در طول هفته تا 30 ساعت به کار دانشجویی پرداخته و به ازای هر ساعت آن 6€ (یورو) دریافت نمایند. شایان ذکر است که لهستان بیش از 1.5 میلیون دانشجو را در خود جای داده که هرساله 50 هزار دانشجوی خارجی به تعداد آن اضافه می گردد. بیش از 2300 بورسیه تحصیلی در این کشور موجود می باشد که آسان ترین راه آشنایی با هر یک مراجعه به سایت دانشگاه موردنظر است.

شرایط گرفتن fund از لهستان و انواع آن

تعداد بورسیه های تحصیلی ارائه شده از سوی دولت لهستان برای دانشجویان مقطع دکتری دارای شرایط مطلوب تری نسبت به همسایگانی چون جمهوری چک، روسیه و اوکراین می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند با کسب حداقل معدل 17 در ترم های تحصیلی پیشین، به اخذ بورسیه تحصیلی دیوید ال بورن (David Lyle Boren) مبادرت ورزند که مبلغ آن سالانه 20000$ (دلار) بوده و درصورتیکه فرد با حفظ رتبه ایده آل خود به مقطع کارشناسی ارشد راه یابد این رقم به 24000$ (دلار) ارتقا پیدا می کند. دانشجویان کارشناسی دانشگاه جاگیلونیا کراکوف و دانشگاه ژان پل دوم مجاز به استفاده از بورسیه Tomaszkiewicz-Florio می باشند. همچنین بنیاد Lazarski بورسیه ای معادل 20000 zł(زلوتی) را که برابر با 5300$ (دلار) می‌باشد سالانه به دانشجویان کارشناسی رشته های مهندسی در لهستان اعطا می‌نماید.

شرایط گرفتن fund از لهستان در مقاطع مختلف

شرایط برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اندکی مساعدتر بوده و این افراد می‌توانند با اخذ 70% از نمره معین، انواع کمک هزینه های تحصیلی از قبیل Stefan Banach و The Ulam را اخذ نمایند. این بورسیه ها با هدف ارتقای فعالیت های پژوهشی دانشجویان و افزایش تبادلات و همکاری دانشجویان بین المللی فراهم آورده شده است. بورسیه تحصیلی Lukasiewicz Ignacy نیز برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته های کشاورزی، علوم طبیعی و علوم فناوری مهیا شده است.

از دیگر بورسیه های تحصیلی می توان به بورسیه اراسموس موندوس و Gordon Singny اشاره کرد. همچنین یکی از رایج ترین بورسیه های تخصیص یافته به دانشجویان مقطع دکتری بورسیه CNBCH می باشد که مختص دانشجویان دانشگاه ورشو بوده و ماهیانه 500 zł(زلوتی) به عنوان کمک هزینه به آن ها اعطا می گردد


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: