مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته تربیت بدنی در لهستان

رشته تربیت بدنی در لهستان

سیستم آموزشی لهستان در سالهای اخیر تغییرات فوق العاده ای داشته است در نتیجه ی انگیزه ی شدید برای رسیدن به سیستم آموزشی در سطح جهانی، لهستان اکنون حدود 450 موسسه آموزش عالی دارد. بسیاری از این موسسات برخلاف اکثر دانشگاه های اروپا که تمایل به پیروی از مدل های سنتی و قدیمی آموزش و تحقیقات در دامنه وسیعی از رشته ها دارند، تخصصی هستند. این موسسات بر اساس رتبه بندی سال 2021 برترین دانشگاه های آموزشی جهان، بهترین دانشگاه های لهستان هستند. اعتبار روز افزون سیستم آموزش‌عالی لهستان تنها چیزی نیست که این کشور ارائه می‌دهد، باوجود تعداد زیادی از دانشگاه‌ها که درس ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و همچنین هزینه های پایین زندگی و میراث فرهنگی غنی و مناظر زیبا به آسانی می‌توان درک کرد که چرا لهستان به سرعت به مکانی مناسب برای ادامه تحصیل تبدیل می‌شود. در میان دانش آموختگانی که در لهستان تحصیل کرده‌اند، نام هایی وجود دارد که شما ممکن است با اسامی آنها آشنا باشید، از جمله اولین زن برنده جایزه نوبل ماری کوری (وی همچنین تنها زنی است که دو بار برنده این جایزه شده است.) و همچنین فردریک شوپن که آهنگساز است و نیکلاس کوپرنیک ستاره‌شناس.

برای بسیاری از افراد، لهستان یکی از غنی‌ترین مناطق فرهنگی اروپا به‌حساب می‌آید. لهستان در مرکز اروپا قرار گرفته و با دریای بالتیک، آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه مرز مشترک دارد. بیشتر بخش‌های لهستان مسطح است، اما دو رشته کوه در جنوب این کشور واقع شده است. لهستان از مناظر طبیعی چشم‌نواز و معماری زیبایی برخوردار است و قلعه‌ها، کاخ‌ها، کلیساهای چوبی و استادیوم‌‌های ورزشی مدرن را در دل خود جای داده است.

تحصیل در لهستان با نقاط مثبت بسیاری همراه بوده است. با توجه به محبوبیت ورزش های گروهی نظیر والیبال، بر شمار متقاضیان آزمون ورودی موسسات ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در لهستان افزوده میگردد. کشور لهستان را می توان از جمله سرزمین های برخوردار از انواع تکنولوژی های پیشرفته در زمینه آموزش معرفی نمود و قرارگیری شمار قابل توجهی از دانشگاه های آن در بین برترین مراکز آموزشی جهان خود گویای این امر می باشد. به هر روی لهستان نیز همچون همسایگان خود با پایان پذیرفتن جنگ جهانی دوم سعی در توسعه علوم گوناگون چون تربیت بدنی داشته و شایات ذکر است که تا حدود زیادی نیز در این امر موفق بوده است. 

تاریخچه رشته تربیت بدنی در لهستان

لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با سرزمین های آلمان، جمهوری چک، لیتوانی، اوکراین و بلاروس همسایه است؛ اگرچه بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش معتقدند سرزمین هایی چون بلاروس با الگوگیری از نظام آموزشی روسیه دارای شاخصه های مشترک کمتری با نظام ایده آل کنونی حاکم بر جهان هستند، باید اظهار داشت کشور لهستان با پیشرفت چشمگیر در این زمینه به یکی از مقاصد محبوب مهاجرین بدل گشته. پس از زوال لهستان و سپری شدن جنگ های جهانی این کشور کم مساحت توانست با فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی، زیربنای علمی خود در دانشگاه ها را توسعه بخشد. در همین راستا شهرهایی نظیر ورشو، کراکوف و وروتسواف به مهم ترین مراکز علمی لهستان تبدیل شدند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که طبق سرشماری صورت گرفته بیش از 59000 نفر از جمعیت لهستان را دانش آموزان و دانشجویان بین المللی حاضر در خاک این کشور تشکیل می دهند.

همچنانی که هرساله بر شمار مخاطبان رشته های دانشگاهی چون پزشکی و دندانپزشکی افزوده می گردد، علومی با تعداد واحدهای عملی بیشتر نظیر تربیت بدنی نیز بر محبوبیت خود میان مردم افزوده و علاقه مندان بیشتری را به خود جذب می نمایند. علت این امر نیز رواج زندگی ماشینی و چیرگی دنیای پست مدرن و نظام سرمایه داری بر موضوعاتی چون اولویت شمردن سلامت جسمانی قلمداد می شود. با این تفاسیر پر واضح است که نیاز بشر معاصر بر فعالیت بدنی بیش از هر زمان دیگری ملموس بوده و به فراخور این موضوع فعالیت های شغلی مرتبط با ورزش و تربیت بدنی نیز رونق خوبی یافته اند. بنابراین قصد داریم با معرفی مسیرهای ایجاد شده جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در کشور لهستان، راه را برای مخاطبان این موضوع هموار گردانیم.




دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در لهستان

با توجه به تعدد مراکز آموزش عالی در لهستان و همچنین سطح کیفی مطلوب ارائه دروس در دانشگاه ها، پر واضح است که افراد در انتخاب مقصد خود جهت تحصیل، دچار شبهه خواهند شد. با نظر به تفاوت های بنیادین رشته تربیت بدنی از لحاظ ساختار و تعداد واحدهای غیر تئوری باید اظهار داشت کیفیت سالن های ورزشی و تکنولوژی های به کار رفته در آکادمی های آموزشی یکی از اصلی ترین شاخصه های تعیین کننده میزان محبوبیت دانشگاه ها در این امر خواهد بود. به هر روی در ادامه به معرفی برترین مراکز ارائه دهنده دروس رشته تربیت بدنی در لهستان به تفکیک شهرهای این کشور پرداخته ایم:

 بهترین دانشگاه های لهستان

دانشگاه هاشهری که در آن واقع شدهرتبه در لهستان
University School of Physical EducationWroclaw1

Józef Piłsudski University of Physical Education

Warsaw2
Jerzy Kukuczka Academy of Physical EducationKatowice3
Kazimierz Pułaski University of Technology and HumanitiesRadom4
Jan Długosz UniversityCzęstochowie5

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در لهستان

لهستان کشوری با ثبات مطلوب اقتصادی در جنبه های گوناگون بوده و همین امر موجب گشته تا یکی از مزایای اصلی تحصیل در این کشور هزینه های معقول زندگی برای دانشجویان باشد. لهستان دارای بیش از 380 مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه ها و موسسات مختلف بوده که درصد قابل توجهی از آن ها را مراکز دولتی تشکیل می دهند؛ شایان ذکر است که شهروندان اروپایی جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در لهستان ملزم به پرداخت شهریه نبوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که حداکثر میزان شهریه سالیانه برای دانشجویان بین المللی حاضر در چنین دانشگاه هایی نیز 3400€ (یورو) تعیین شده است. باید خاطرنشان کرد تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های خصوصی لهستان گاها با شهریه سالیانه بیش از 40000€ (یورو) در دانشگاه های خصوصی همراه خواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: