مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حقوق در لهستان

حقوق در لهستان


درباره‌ی لهستان

برای بسیاری از افراد، لهستان یکی از غنی‌ترین مناطق فرهنگی اروپا به‌حساب می‌آید. لهستان در مرکز اروپا قرار گرفته و با دریای بالتیک، آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه مرز مشترک دارد. بیشتر بخش‌های لهستان مسطح است، اما دو رشته کوه در جنوب این کشور واقع شده است. لهستان از مناظر طبیعی چشم‌نواز و معماری زیبایی برخوردار است و قلعه‌ها، کاخ‌ها، کلیساهای چوبی و استادیوم‌‌های ورزشی مدرن را در دل خود جای داده است. برای دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل به این کشور سفر کنند، دلایل قانع‌کننده‌ی بسیاری وجود دارد. لهستان دارای یک سیستم آموزشی جامع و از جمله دانشکده‌های حقوق گوناگون است و می‌تواند یکی از کشورهای آینده‌دار برای دریافت مدرک در رشته‌ی حقوق باشد.

نظام حقوقی در لهستان چگونه است؟

قبل از ورود به این رشته‌ی تحصیلی، دانشجویان باید درک بهتری از نظام حقوقی در لهستان داشته باشند. نظام حقوقی در لهستان همچنان در حال تکامل است و طبق قانون، هم حقوق عمومی و هم حقوق خصوصی وجود دارد. قانون اساسی لهستان، قانون اصلی حاکم بر این کشور است. به‌عنوان یک کشور دارای قوانین مدنی، پارلمان لهستان، نهاد ایجادکننده‌ی قوانین است. در بسیاری از موارد، قوانین بومی‌سازی می‌شوند و آگاهی از این قوانین تا زمانی‌که با نواحی محلی آشنایی نداشته باشید، به‌نوعی یک چالش به‌حساب می‌آید.

تحصیل در رشته‌ی حقوق در لهستان

رشته‌ی حقوق در لهستان چگونه است؟




در لهستان، افرادی که مایل به کار به‌عنوان حقوقدان یا وکیل هستند، باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. مکان‌های زیادی برای کار این افراد وجود دارد که به‌محض گرفتن مدرک در رشته‌ی حقوق، آن‌ها می‌توانند به‌عنوان قاضی، وکیل دادگستری، مشاور حقوقی، رئیس دفتر اسناد رسمی، وثیقه‌گذار و وکیل ثبت اختراع شروع به فعالیت کنند. در لهستان، دو کانون وکلا وجود دارد، شورای وکلای لهستان که نهاد اصلی وکالت در این کشور است و اتاق ملی مشاوران حقوقی که متمرکز بر مشاوره‌های حقوقی است.

تحصیلات عالی در رشته‌ی حقوق در لهستان

به‌عنوان یک کشور بزرگ، لهستان تعداد زیادی دانشکده‌ی حقوق را در خود جای داده است. قبل از اقدام به ارائه‌ی درخواست پذیرش به یک دانشکده‌ی حقوق در لهستان، دانشجویان باید تحصیلات اولیه‌ی خود را تکمیل کرده باشند. دوره‌های تحصیلی در رشته‌ی حقوق، بسته به تخصص مربوطه، دو تا چهار سال دیگر ممکن است به‌طول بینجامد. هزینه‌های تحصیل در رشته‌ی حقوق به‌شدت متغیّر است، اما با سایر دوره‌‌های تحصیلی رشته‌ی حقوق در اروپا قابل‌مقایسه است. دانشجویان خارجی می‌توانند برای تحصیل در این رشته، درخواست پذیرش دهند، اما باید این کار را مستقیماً به دانشکده‌ی حقوق مورد نظر خود انجام دهند. در صورت پذیرش، آن دانشکده به دانشجو کمک می‌کند تا ویزای لازم برای سفر به لهستان را بدست آورد. ثبت‌نام در دانشکده‌های حقوق، کاری سخت است و بسیاری از فرصت‌های تحصیلی در رشته‌ی حقوق، به‌شدت رقابتی می‌باشد. با این وجود، با نیاز مبرم این کشور به وکلای تحصیل‌کرده، اخذ مدرک حقوق در لهستان، می‌تواند بسیار سودمند باشد.

هزینه‌های زندگی در لهستان

در زیر می‌توانید برخی از هزینه‌های اصلی زندگی در لهستان را مشاهده کنید. هزینه‌ی واقعی زندگی در این کشور بسته به انتخاب و سبک زندگی شما متغیّر خواهد بود.

  • اجاره‌ی یک آپارتمان مشترک: 268 یورو
  • هزینه‌ی خدمات عمومی (آب، گاز و برق): 49 یورو
  • اشتراک اینترنت: 11 یورو
  • حمل و نقل محلی: 21 یورو
  • غذای فست‌فود: 4 یورو
  • بلیط سینما: 5 یورو

چرا تحصیل در رشته حقوق در لهستان؟

سنت آموزش و تحصیل آکادمیک لهستان به سال 1364 میلادی برمی گردد، زمانی که پادشاه کازیمیر بزرگ آکادمی کراکوف که امروزه به عنوان دانشگاه جاگیلونیا شناخته می شود را تاسیس کرد. آکادمی کراکوف یکی از قدیمی ترین ها در جهان و دومین دانشگاه در اروپای مرکزی پس از پراگ می باشد. سیستم آموزش عالی لهستان به خوبی توسعه یافته است. کیفیت آموزش ارائه شده در این کشور کنترل می شود و به طور منظم ارزیابی می گردد. لذا لهستان دارای کیفیت آموزش بالایی است. برخی از دانشگاه های این کشور هر سال در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه کسب می کنند. برخی از بهترین دانشگاه های لهستان براساس رتبه بندی های بین المللی در 2020 و 2021 به شرح زیر می باشد:

 بهترین دانشگاه های لهستان

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی TopUniversities 2021
دانشگاه جاگیلونیا501401326

دانشگاه ورشو

801301321
دانشگاه آدام میکیویچ پوزنان1001801801
دانشگاه علم و فناوری AGH1001701801
دانشگاه صنعتی کراکو1001-801
دانشگاه فناوری گدانسک1001801801
دانشگاه فناوری گدانسک1001-801

لهستان نقش فعالی در فرآیند بولونیا دارد. دانشجویان خارجی که به این کشور می آیند می توانند جذاب ترین و متنوع ترین فرصت های آموزشی را با استانداردهای بالای اروپا انتظار داشته باشند. مدارکی که پس از فارغ التحصیلی به آنها اعطا می شود، نه تنها در سراسر اروپا بلکه در اکثر کشورهای جهان نیز شناخته شده است. تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه تحصیل و زندگی پایین و کار ضمن تحصیل در لهستان از دیگر مزایای تحصیل در این کشور اروپایی است.




تحصیل در رشته حقوق و وکالت در لهستان

در لهستان، افرادی که مایل به کار به عنوان حقوقدان یا وکیل هستند، باید مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنند. فرصت های کاری زیادی برای این افراد وجود دارد که به محض کسب این مدرک حقوق می توانند به عنوان قاضی، وکیل دادگستری، مشاور حقوقی، سردفتر اسناد رسمی و غیره شروع به کار کنند. در این کشور دو کانون وکلا وجود دارد، یکی شورای وکلای لهستان که کانون اصلی وکالت است و دیگری اتاق ملی مشاوران حقوقی که متمرکز بر مشاوران حقوقی است.

به‌عنوان یک کشور بزرگ، تعداد زیادی دانشکده حقوق در لهستان وجود دارد. دانشجویان قبل از ارائه درخواست به دانشکده حقوق باید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به پایان رسانده باشند. برنامه های حقوق بسته به زمینه های تخصصی 2 تا 4 سال دیگر به طول می انجامد. هزینه تحصیل در رشته حقوق به طور قابل توجهی متغیر است، اما نرخ آن با سایر برنامه های حقوق اروپا قابل مقایسه است.

ارائه درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در لهستان

در لهستان، هر دانشگاهی دارای سیستم پذیرش خاصی بر روی وب سایت خود است. به این ترتیب، متقاضیان می توانند برای ارائه درخواست و نیز ثبت نام در برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در وب سایت دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند. بنابراین، برای ارائه درخواست به یک دانشگاه لهستانی، دانشجوی احتمالی باید به صفحه اینترنتی آن دانشگاه مراجعه نموده و مراحل درخواست را انجام دهد. برخلاف سایر کشورها، لهستان فاقد یک وب سایت متمرکز است؛ وب سایتی که در آن متقاضیان می توانند یک درخواست کلی ایجاد کرده و سپس به چندین دانشگاه ارسال کنند. برخی از مدارک اصلی مورد نیاز جهت ارسال در طول ارائه درخواست عبارتند از:

  • اسکن دیپلم دبیرستان برای برنامه های کارشناسی
  • اسکن دانشنامه کارشناسی برای برنامه های کارشناسی ارشد
  • ریزنمرات/ کارنامه دوره های تحصیلی قبلی
  • مدارک مربوط به بورس تحصیلی یا تامین بودجه
  • اسکن گذرنامه و/ یا شناسنامه
  • توصیه نامه (به تعداد 2 یا 3 مورد)
  • CV
  • نمرات آزمون
  • نمونه کار و/ یا نمونه نگارش

شهریه رشته حقوق و هزینه زندگی در لهستان

در دانشگاه های دولتی لهستان، شهروندان لهستان و اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی و سوئیس برای برنامه هایی که به زبان لهستانی تدریس می شوند شهریه پرداخت نمی کنند. در سایر برنامه های تحصیلی دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه تحصیل در لهستان هستند. به طور کلی، شهریه ها به صورت زیر متغیر هستند:

  • 500€ تا 6000€ (یورو) در هر سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی
  • 1000€ تا 8000€ (یورو) در هر سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد

لهستان یک کشور مقرون به صرفه اروپایی با اقتصادی کاملا پایدار است. هزینه زندگی در لهستان برای دانشجویان خارجی بین 350€ تا 550€ (یورو) در ماه متغیر است. دانشجویان می توانند بودجه خود را بسته به شهر یا منطقه ای که در آن تحصیل می کنند تنظیم کنند. در شهرهای بزرگ تر مانند کراکوف یا ورشو، دانشجویان به 500€ تا 850€ (یورو) در ماه نیاز دارند. در این کشور، مسکن حدود 35% از کل هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان را به خود اختصاص می دهد

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: