مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
داشتن حساب بانکی در کانادا

داشتن حساب بانکی در کانادا

یکی از اولین مواردی که به‌عنوان یک دانشجوی خارجی در کانادا به آن نیاز خواهید داشت، افتتاح یک حساب بانکی است. طی چند سال آینده، حساب بانکی یک ابزار حیاتی برای شما خواهد بود. بنابراین، مهم است که حساب بانکی را انتخاب کنید که بهترین خدمات و مزایا را در اختیار شما قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حساب‌های بانکی دانشجویی در کانادا، این مطلب را بخوانید.

مبانی حساب‌های بانکی دانشجویی در کانادا

اکثر بانک‌ها در کانادا به دانشجویان تمام‌وقت، خدمات بانکداری پایه‌ی رایگان ارائه می‌دهند- این بدان معناست که هیچ هزینه‌ای برای افتتاح حساب‌های جاری گرفته نخواهد شد، اما ممکن است محدودیت یا شرایطی برای آن وجود داشته باشد. ناگفته نماند که مهم است که قبل از افتتاح حساب، همه‌ی نکات و جزئیات را بخوانید.

قبل از پیدا کردن یک بانک، به خدمات مورد نیاز خود فکر کنید. شما ممکن است فقط یک حساب جاری بخواهید که به شما امکان می‌دهد پول برداشت کرده و واریز کنید و برای هزینه‌های روزانه‌تان مناسب است. برای اینکه مقداری پول از حساب اصلی خود جدا نگه دارید، می‌توانید یک حساب پس‌انداز باز کنید. بسیاری از برنامه‌های بانکداری دانشجویی در کانادا این حق انتخاب را در اختیار شما قرار می‌دهند که یک حساب پس‌انداز و یک حساب جاری را با هم باز کنید و می‌توانید یک کارت نقدی هم داشته باشید.

بانکداری دانشجویی و شرایط GIC برای مجوزهای تحصیل

اگر قصد دارید از طریق برنامه‌ی مستقیم پذیرش دانشجویی (Student Direct Stream) درخواست مجوز تحصیل دهید، باید گواهی تضمین سرمایه‌گذاری (GIC) را به‌عنوان بخشی از درخواست اجازه‌ی تحصیل خود ارائه دهید. حتی اگر متقاضی مجوز تحصیل از طریق فرایند عادی درخواست هستید، می‌توانید از GIC برای اثبات منابع مالی خود برای تحصیل در کانادا استفاده کنید.




اعتبار برای داشتن حساب بانکی در کانادا

به‌هنگام حضور در کانادا، داشتن کارت اعتباری می‌تواند مفید باشد، اما قبل از افتتاح آن، خوب فکر کنید. اگرچه داشتن کمی پول نقد اضافی مفید به‌نظر می‌رسد، اما در مورد افزایش بدهی کارت اعتباری خود مراقب باشید. رتبه‌بندی اعتبار در کانادا مهم است و داشتن یک امتیاز اعتباری ضعیف می‌تواند بعداً شما را دچار مشکل کند. از طرف دیگر، اگر اطمینان دارید که می‌توانید از کارت اعتباری به شکل مسئولیت‌پذیری استفاده کنید- در محدوده‌ی اعتبار بانکی خود باقی بمانید و ماهانه حداقل مبلغ را پرداخت کنید- سال‌های دانشجویی شما زمان مناسبی برای شروع ایجاد یک امتیاز اعتباری خوب است. ممکن است تمایل به داشتن کارت اعتباری داشته باشید که هزینه‌های هواپیمایی شما یا سایر هزینه‌های‌تان را پوشش ‌دهد.

اگر برای هزینه‌ی تحصیل خود به پول اضافی نیاز دارید، بانک‌ها می‌توانند خط اعتبار دانشجویی به دانشجویان خارجی ارائه دهند. با داشتن نرخ بهره‌ی کمتر و گزینه‌های بازپرداخت پایین، این خطوط اعتباری دارای محدودیت‌های بیشتری نسبت به کارت اعتباری هستند. با این حال، بهتر است قبل از انتخاب خط اعتبار بانكی به‌عنوان وام دانشجویی، در مورد همه‌ی گزینه‌های وام خود تحقیق كنید.

خیلی از کانادایی‌ها پول نقد زیادی با خود حمل نمی‌کنند و بخشی از آن، بدلیل راحت بودن استفاده از دبیت کارت‌ها و بخشی دیگر بدلیل این است که بانک‌ها برای برداشت‌های نقدی از دستگاه‌های خودپرداز متعلق به بانک‌های دیگر یا اپراتورهای خصوصی پول دریافت می‌کنند. بیشتر مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها کارت‌ها را قبول می‌کنند (اگرچه ممکن است بعضی از آن‌ها، کارت‌های اعتباری را نپذیرند و فروشگاه‌های کوچک‌تر ممکن است فقط پول نقد بپذیرند) و از این تعداد، برخی پرداخت‌های غیرنقدی برای تراکنش‌ها را تا مقدار مشخصی می‌پذیرند.

سیستم آنلاین انتقال پول در کانادا، Interac نامیده می‌شود. با استفاده از Interac، می‌توانید از حساب خود به هر حساب دیگری در کانادا پول ارسال کنید- شما فقط به شماره‌ی تلفن یا آدرس ایمیل گیرنده نیاز دارید و باید یک سوال و پاسخ امنیتی بین خود را تائید کنید تا تراکنش امن باشد. این احتمال وجود دارد که در طول مدت حضور خود در کانادا، با Interac روبرو شوید- این سیستم انتقال پول، برای بازپرداخت پول به دوستان خود یا پرداخت صورتحساب‌های‌تان بسیار مناسب است و صاحبخانه‌ها ممکن است از شما بخواهند به این روش، اجاره‌خانه‌ی خود را پرداخت کنید.

حساب‌های بانکی دانشجویی در کانادا

بزرگترین بانک‌های کانادا- CIBC، HSBC، BMO، RBC، Scotiabank،TD همه دارای گزینه‌های بانکی برای دانشجویان هستند و سالانه امتیازات مختلفی به دانشجویان ارائه می‌دهند، اما گزینه‌های بانکی دیگری نیز برای دانشجویان در کانادا وجود دارد. به‌ویژه مراقب محدودیت‌های ماهانه‌ی تراکنش‌ها باشید- اگر بیش از حد مجاز استفاده کنید، ممکن است هر بار که از دبیت کارت خود استفاده می‌کنید، حدود 1 دلار برای شما هزینه داشته باشد. بانک‌های مهم کانادا دارای خدمات بانکی آنلاین و برنامه‌های موبایلی برای بانکداری ساده و ایمن از خانه یا در حین مسافرت هستند.

نکته: بانک‌های کانادایی معمولاً هزینه‌ای را برای برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز سایر بانک‌ها (یا بانک‌های خصوصی) دریافت می‌کنند. در هر بار برداشت وجه نقد، برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌ای تا 4 یا 5 دلار، بانک یا دستگاه خودپردازی را در محوطه‌ی دانشگاه یا نزدیک محل اقامت خود انتخاب کنید.

CIBC حساب دانشجویی در کانادا

حساب دانشجویی CIBC، هیچ هزینه‌ی ماهانه‌ای از شما دریافت نمی‌کند و به‌صورت نامحدود، تراکنش‌های ماهانه‌ی دبیت کارت را انجام می‌دهد. این یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های بانکی برای دانشجویان خارجی در کانادا است. CIBC همچنین امتیازات و منابع زیادی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد، از جمله پاداش 60 دلاری فقط برای ثبت‌نام! اگر متقاضی دریافت مجوز تحصیل خود از طریق برنامه‌ی مستقیم پذیرش دانشجویی هستید، بانک CIBC همچنین یکی از رقابت‌پذیرترین گزینه‌ها را در بازار برای صدور گواهی تضمینی سرمایه‌گذاری (GIC) در اختیار دارد. برای تحصیل در کانادا، بانک CIBC قطعاً یکی از برترین بانک‌ها برای دانشجویان خارجی است.

Scotiabank حساب دانشجویی در کانادا

علاوه بر اینکه هیچ هزینه‌ی ماهانه‌ای برای داشتن این حساب از شما کسر نمی‌‌شود، حساب دانشجویی Scotiabank، تراکنش‌های نامحدود دبیت کارت‌ها و یکVirtual Visa Debit card را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بدون کارت اعتباری، به‌صورت آنلاین خرید کنید. Scotiabank برای برنامه‌ی جوایز SCENE خود نیز معروف است که به شما این امکان را می‌دهد تا امتیازهایی را برای خریداری بلیط رایگان فیلم بدست آورید. Scotiabank یکی از محبوب‌ترین حساب‌های بانکی دانشجویی را در کانادا در اختیار دارد.




HSBC حساب دانشجویی در کانادا

برنامه‌ی دانشجویان خارجی تازه‌وارد بانک HSBC، بسته‌های ویژه‌ای را به دارندگان حساب‌های جدید با پاداش‌های اضافه بسته به نوع حسابی که باز و مبالغی که واریز می‌کنید، ارائه می‌دهد. با افتتاح حساب جدید صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، پاداش‌های اضافی برای شما باز می‌شود. این بانک به‌مدت 12 ماه در حساب جاری‌تان، هیچ هزینه‌ی بانکی از شما دریافت نمی‌کند و فرصت ایجاد اعتبار با HSBC Mastercard را در اختیار شما قرار می‌دهد.

National Bank حساب دانشجویی در کانادا

National Bank برنامه‌ی خاصی برای دانشجویان خارجی ندارد. در عوض، حساب دانشجویی آن‌ها شامل هر کسی می‌شود که دانشجوی تمام‌وقت در کاناداست. این پیشنهاد شامل یک حساب دلاری در کانادا یا ایالات متحده‌ی آمریکا، بدون هزینه‌ی ماهانه، انتقال نامحدود الکترونیکی پول و حمایت از اضافه برداشت و همچنین یک کارت اعتباری پلاتینوم بدون هزینه‌ی سالانه برای دو سال اول و بیمه‌ی وسیله‌ی نقلیه و مسافرت است. این بسته همچنین دارای یک خط اعتباری دانشجویی با شرایط و ضوابط ترجیحی است.

BMO حساب دانشجویی در کانادا

BMO یک حساب بانکی دانشجویی در اختیار شما قرار می‌دهد که هیچ هزینه‌ی ماهانه‌ای در طول تحصیل و یک سال پس از فارغ‌التحصیلی از شما نمی‌گیرد. با این حال، تعداد تراکنش‌های رایگان ماهانه‌ی شما دارای محدودیت‌هایی است. این بانک همچنین با برنامه‌ی تخفیف SPC همکاری می‌کند تا تخفیف‌های دانشجویی بیشتری را برای برندهای معروف ارائه دهد.

RBC حساب دانشجویی در کانادا

حساب بانکی دانشجویی RBC برای دانشجویان تازه‌وارد، هیچ هزینه‌ی ماهانه‌ای ندارد- اگرچه محدودیت در تعداد تراکنش‌های رایگان ماهانه وجود دارد و دارای Visa Debit Virtual نیز هست. بنابراین، می‌توانید بدون کارت اعتباری، به‌صورت آنلاین خرید کنید. به‌شکل جایگزین، در ازای انجام تراکنش‌های نامحدود، باید هزینه‌ای را ماهانه پرداخت کنید.

TD حساب دانشجویی در کانادا

بانک TD، یک بسته‌ی بین‌المللی بانکداری دانشجویی در اختیار شما قرار می‌دهد که هیچ هزینه‌ی ماهانه و نیاز به داشتن حداقل موجودی ندارد. در صورت واجد شرایط شدن، می‌توانید یک حساب پس‌انداز، کارت اعتباری و خط اعتباری دانشجویی نیز باز کنید. مراقب باشید: یک محدودیت تراکنشی در حساب جاری وجود دارد و پس از عبور از این محدودیت تراکنشی، باید برای هر تراکنش دبیت کارت، هزینه‌ای بپردازید.

گزینه‌های دیگر حساب دانشجویی در کانادا

محبوبیت بانکداری آنلاین در سراسر کانادا در حال افزایش است و چندین بانک هستند که منحصراً فقط به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. بانکداری آنلاین می‌تواند سریع و راحت باشد، اما ممکن است نکات منفی نیز در آن وجود داشته باشد- به‌خصوص اگر شما مکرراً نیاز به برداشت یا واریز پول نقد داشته باشید. ویژگی اصلی بانک‌های آنلاین برای بسیاری این است که آن‌ها معمولاً هزینه‌ی ماهانه‌ای دریافت نمی‌کنند. با این حال، با توجه به اینکه شما دانشجو هستید، باید بتوانید در یکی از بانک‌های اصلی کانادا، حساب بانکی رایگانی باز کنید. علاوه بر این، داشتن دسترسی به یک شعبه می‌تواند بسیار مفید باشد، چون شما درگیر سیستم بانکی خواهید شد که ممکن است کاملاً با آنچه در کشور خود داشته‌اید، متفاوت باشد.

Tangerine حساب دانشجویی در کانادا

در حالیکه Tangerine شعبه‌ی فیزیکی ندارد، دارندگان حساب در این بانک می‌توانند از شبکه‌ی خودپرداز Scotiabank برای برداشت وجه نقد رایگان استفاده کنند. آن‌ها حساب دانشجویی خاصی ارائه نمی‌دهند، اما حساب جاری استاندارد، طیفی از امتیازات را مشابه حساب‌های دانشجویی در بانک‌های اصلی کانادا در اختیار شما قرار می‌دهد.




Simplii Financial حساب دانشجویی در کانادا

بازیگر اصلی دیگر در بازی بانکداری آنلاین در کانادا، Simplii Financial توسط CIBC اداره می‌شود. دارندگان حساب در این بانک، به دستگاه‌های خودپرداز بانک CIBC دسترسی دارند. همچون Tangerine، آن‌ها حساب دانشجویی جداگانه‌ای ندارند، اما حساب جاری استاندارد آن‌ها، هیچ هزینه‌ی ماهانه‌ای در پی ندارد و خدمات مشابهی ارائه می‌دهد.

حساب‌های بانکی دانشجویی در کانادا: خلاصه

انتخاب یک بانک، گام مهمی در جهت شروع زندگی جدید خود در کاناداست و مهم این است که با دقت در این مورد فکر کنید. هنگام باز کردن حساب‌های بانکی دانشجویی در کانادا، در مورد هر خدمتی که به شما ارائه می‌شود، حتماً سوال کنید و قبل از رفتن به اولین بانکی که می‌بینید، کمی تحقیق کنید. با این حال، از آنجایی‌که بسیاری از پیشنهادهای دانشجویی برای افتتاح حساب در بانک‌های اصلی کانادا با هم قابل‌مقایسه هستند، اصولاً هیچ تصمیم 'اشتباهی' وجود ندارد.

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا چیست؟

به لحاظ قانونی مهاجران خارجی دارای ویزای اقامت کانادا برای افتتاح حساب در این کشور هیچ محدودیت قانونی ندارند. در کشور کانادا می توان هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اقدام به افتتاح حساب کرد. منتهی برای انجام این کار، هر متقاضی بایستی دارای مدارک خاص و شرایط هویتی لازم باشد. بر طبق اعلام آژانس مشتری مالی کانادا، متقاضیان برای افتتاح حساب در کشور کانادا 2021 نیازمند ارائه مدارک زیر به بانک مورد نظر می باشند:

  • ID عکسدار مثل پاسپورت یا گواهینامه رانندگی
  • کارت شماره بیمه تامین اجتماعی (SIN) صادره توسط دولت کانادا
  • کارت اقامت دائم کانادا (PR) یا فرم IMM 1000 ،IMM 1442 یا IMM 5292 اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC)
  • کارت شناسائی خاص صادره توسط مقامات ایالتی یا استانی
  • مدارک شناسائی دیگر

لازم به ذکر است که با وجود سخت بودن افتتاح حساب بانکی غیرمقیم در کانادا (یعنی فردی که هنوز به کانادا مسافرت نکرده اما مایل به افتتاح حساب در این کشور است) اما بهترین توصیه برای افراد در این مواقع مسافرت به کانادا و افتتاح حساب در داخل این کشور می باشد. 

انواع حساب بانکی در کانادا

متقاضیان افتتاح حساب در کشور کانادا نه تنها مردمان بومی بلکه مهاجران خارجی نیز می باشند. بنابراین آشنایی با انواع و شرایط حساب های بانکی برای این متقاضیان مهم می باشد. در کانادا، دو نوع حساب بانکی شخصی به ترتیب زیر وجود دارد:


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: