مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته عمران در لهستان

تحصیل رشته عمران در لهستان

لهستان از نظر اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و فکری کانونی مهم در مرکز اروپا است و نظام دانشگاهی آن نیز بر همین سنت تکیه دارد. طی کردن دوره‌ی PhD در لهستان، همزمان با فراهم آوردن آموزش‌ها و سیرهای ساختارمندی که در برنامه‌ی تحصیلی شما تنیده شده است، مدرکی را برایتان به ارمغان خواهد آورد که در همه جای دنیا پذیرفته و مقبول است.

لهستان یکی از پرسابقه ‌ترین نظام‌های آموزشی عالی در دنیا را دارد، با تاریخی عنی از هنرمندان، موسیقی‌دانان، نویسندگان و دانشمندان مشهور. احتمالا نام فریدریک شوپن (Fryderyk Chopin)، ماری اسکودوفسکا‌ـ‌کوری (Marie Skłodowska-Curie)، نیکولاس کوپرنیک (Nicolaus Copernicus)، جوزف کنراد، لخ واونسا (Lech Wałęsa)، و برادران وارنر به گوشتان خورده است. اما آیا می‌دانستید که همه‌ی این افراد لهستانی هستند؟

  • میعادگاه اروپا، لهستان در قلب اروپا جای دارد، به ‌شدت بین ‌المللی و جهان ‌بین است، و پیوندهایی مستحکم با دیگر شهرهای مهم اروپا دارد.
  • سنت، تاریخ نظام دانشگاهی لهستان به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد و بعضی از کهن‌ترین مؤسسات آموزشی اروپا را در خود دارد.
  • هزینه‌ی پایین، هزینه‌ی زندگی در لهستان در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی پیین است و شهریه‌ها نیز به‌ طور رقابتی تعیین شده‌اند.
  • توسعه‌ی مدرن، نظام آموزشی لهستان (و خود این کشور) رشدی سریع را تجربه می‌کند و اینک به یکی از پرجمعیت‌ترین کانون‌های دانشجویی اروپا بدل شده است.
  • مرکزیت فرهنگی، لهستان تاریخ غنی از هنر و فرهنگ دارند و همین موضوع آن را به مکانی فوق‌العاده برای زندگی دانشجویی بدل می‌کند.

این موارد تنها تعدادی از دلایل برای تحصیل در لهستان هست.

مؤسسات آموزش عالی در لهستان بر دو نوع‌اند:

  • نوع دانشگاهی (uczelnia akademicka) ــ دانشگاه‌هایی کاملا پژوهشی که قادرند مدرک دکتری تخصصی (doktor) صادر کنند.
  • نوع غیردانشگاهی (uczelnia zawadowa) ــ این نوع از مؤسسات قادر به صدور مدرک دکتری نیستند: صرفا مدرک کارشناسی (licencjat یا  inżynier) و مدرک کارشناسی ارشد (magister) در دسترس‌اند.

مؤسسات نوع دانشگاهی حدود هفتاد درصد آموزش عالی لهستان را تشکیل می‌دهند. لهستان 20 دانشگاه پژوهشی استاندارد دارد، که گستره‌ای وسیع از تخصص‌ها را پوشش می‌دهند و همه مؤسسات دولتی هستند. افزون بر این دانشگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که صرفا در حوزه‌ای خاص همچون فناوری، پزشکی، اقتصاد و بسیاری از قلمروهای دیگر به آموزش مشغول‌اند. این مؤسسات ممکن است دولتی یا خصوصی باشند.

لهستان، در مقام کشوری که در زمانی نه چندان دور به استقلال دست یافته، به یاری اقتصاد و جامعه‌ای پویا قدم در راه شکوفایی نهاده است. این اصلاحات را می‌توان در نظام آموزشی این کشور نیز مشاهده کرد: دانشگاه‌های لهستان در میان پذیرنده ‌ترین دانشگاه‌های اروپا از حیث تعداد دانشجویان هستند ــ و این ارقام همچنان در حال افزایش است.

تحصیل رشته عمران در لهستان و اخذ مدرک مهندسی عمران به دانشجویان می آموزد که پروژه های ساختمانی را طراحی، اجرا و نظارت کرده و بیاموزند که چگونه می توانند هزینه های یک پروژه را مدیریت کنند، با دیگر افراد درگیر در پروژه کار کنند و ایرادات را برطرف نمایند. مهندسان عمران با جنبه های ساخت و ساز مانند بودجه بندی، ایمنی و مجوزهای قانونی سروکار دارند. آنهایی که در سایت های ساختمانی کار می کنند، فقط وظایف خود را در محل سایت پروژه انجام می دهند که شامل مدیریت کارگران، مواد و استخدام پیمانکاران فرعی است. تحصیل در لهستان آموزش جامعی را ارائه می دهد که فرد را کاملاً برای کار در پیشرفته ترین بازارهای کار جهانی آماده کرده و در عین حال توسعه شخصیت وی را بر عهده می گیرد. همچنین دانشجویان فرصت بی نظیری برای ملاقات متخصصان برجسته و روشنفکران مشهور در زمینه تحصیلی خود خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته عمران در لهستان

لهستان نهمین کشور بزرگ اروپا و مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های آن با داشتن برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه و هزینه های اقامت پایین، فرصت های مناسب تحصیلی را ارائه می دهند. در کنار هزینه های کم زندگی، دانشجویان می باید به سرعت با جو علمی و اجتماعی لهستان خو بگیرند، زیرا در غیر این صورت موفق نخواهند بود. بیش از 65000 دانشجوی بین المللی سالانه در کل دانشگاه های لهستان ثبت نام می کنند. دانشجویان همچنین فرصت های زیادی برای کشف فرهنگ های دیگر خواهند داشت. سیستم آموزشی لهستان مبتنی بر اصول قرارد بین المللی بین دانشگاهی بولونیا است. بیشتر دوره های کارشناسی 3 ساله است، درحالی که برای رشته هایی مانند مهندسی عمران 1 یا 2 سال بیشتر به طول می انجامد. البته استثنائاتی نیز وجود دارد که از بین آنها می توان رشته هایی مانند پزشکی و دندان پزشکی را نام برد.

مهندسی عمران در لهستان با ساخت تأسیساتی از قبیل ساختمانها، پلها، تونلها، فرودگاهها، راه آهن، بزرگراه ها و سیستم های زیست محیطی سروکار دارد. برنامه ریزی، طراحی، ساخت یا بازسازی، بهره برداری و نگهداری از این امکانات بطور کلی توسط مهندسین عمران انجام می شود. آموزش و کسب دانش و مهارت در اجرا، بهره برداری و نوسازی ساختمان ها و سازه های مهندسی عمران، قیمت گذاری هزینه ها و دانش در مورد مسائل حقوقی و اداری در صنعت ساخت و ساز و همچنین مهارت در روش های رایانه ای از موارد آموزشی در دانشگاه های لهستان هستند. دانشجویان از طریق این آموزش ها می توانند روند طراحی و سرمایه گذاری را نیز بیاموزند. ریاضیات، فیزیک، مکانیک و شیمی به همراه دروس سازه، نقشه برداری، حمل و نقل، علوم مواد، مدیریت و محیط زیست هسته اصلی رشته های مهندسی عمران را در کشور لهستان تشکیل می دهند.




مزایای تحصیل رشته عمران در لهستان

ریشه آموزش آکادمیک لهستان به سال 1364 میلادی برمی گردد، زمانی که پادشاه کازیمیر آکادمی کراکوف را تاسیس کرد. مکانی که امروزه به عنوان دانشگاه جاگلونی شناخته می شود. آکادمی کراکوف، یکی از قدیمی ترین آکادمی های جهان است که قبل از آکادمی بولونیا و پادوا شروع به کار کرد و پس از پراگ دومین دانشگاه در اروپای مرکزی بود. امروزه، سیستم آموزش عالی لهستان به سرعت در حال توسعه است. لهستان از نظر تعداد افراد ثبت نام شده در دانشگاه مقام چهارم اروپا (پس از انگلستان، آلمان و فرانسه) را دارد. تعداد کل دانشجویان در بیش از 400 دانشگاه و کالج 1.5 میلیون نفر است. هر ساله تقریبا 0.5 میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج ها آغاز می کنند. دانشگاه های لهستان بیش از 200 نوع دوره تحصیلی با کیفیت بالا را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از حوزه آموزش عالی اروپا ارائه میدهند.

لهستان نقش فعالی در پروژه آموزشی بولونیا دارد. با توجه به نوع آموزش سه مرحله ای بر طبق دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و همچنین سیستم انتقال دانشجو در اروپا، دانشجویان لهستانی و دانشجویان بین المللی که در لهستان تحصیل می کنند کاملاً فعال هستند و می توانند بدون هیچ گونه مشکلی تحصیلات خود را در سایر نقاط اتحادیه اروپا ادامه دهند. فقط در طی برنامه اراسموس که بیش از 20 سال است ادامه دارد، بیش از 43000 دانشجوی خارجی برای تحصیل به لهستان آمده اند. در حالی که تقریبا 100000 دانشجو از لهستان بخشی از تحصیل خود را در کشور دیگری در اتحادیه اروپا گذرانده اند. دانشجویان خارجی که به لهستان می آیند می توانند جذاب ترین و متنوع ترین فرصت های آموزشی با استانداردهای بالای اروپا را انتظار داشته باشند. آنها می توانند پزشکی، بیوتکنولوژی یا مهندسی را در کنار رشته های هنر و تجارت فرا بگیرند.

شرایط کاری پس از تحصیل رشته عمران در لهستان

سیستم آموزش عالی لهستان به خوبی توسعه یافته است. کیفیت آموزش ارائه شده کنترل و مرتباً ارزیابی می شود. اصلی ترین موسسات لهستانی متولی تضمین کیفیت در آموزش عالی هستند که شامل کمیته اعتبار بخشی لهستان، شورای عمومی آموزش عالی و کنفرانس رکتورهای مدارس دانشگاهی در لهستان هستند. بیش از 5000 دوره در لهستان موجود است و هر یک از آنها مجبور به کسب تاییدیه کمیته اعتباربخشی لهستان شده اند. در میان آنها تعدادی از رشته های تحصیلی وجود دارد که نمره عالی را دریافت کرده اند. به علاوه در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، هزینه های تحصیل در لهستان واقعاً رقابتی است و هزینه های زندگی کسری از هزینه ای است که یک دانشجوی خارجی باید در سایر شهرهای اروپا پرداخت کند.

دوره های تحصیلی مهندسی عمران، دانشجویان را قادر می سازد تا قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی خود، دانش خود را افزایش دهند. از آنجا که رشته عمران از رشته های مورد تقاضا در بین شرکت های لهستانی به شمار می آید فارغ التحصیلان این رشته شانس بالایی برای پیدا کردن کار در این کشور دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: