مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه برای تحصیل در آلبرتا کانادا باید بدانید

هرآنچه برای تحصیل در آلبرتا کانادا باید بدانید



فهرست عناوین

دانشگاه‌های برتر در آلبرتا، کدام‌ دانشگاه‌ها هستند؟

  • دانشگاه آلبرتا (University of Alberta): جزو پنج دانشگاه برتر کانادا محسوب می‌شود و در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه آلبرتا به داشتن ترکیبی از آموزش‌های مناسب، امکانات پیشرفته، دوره‌های تحصیلی دارای بودجه‌ها‌ی خوب و تحقیق‌محور شهره است. دانشگاه آلبرتا در ادمونتون واقع شده و یکی از پردیس‌های آن در کامروز قرار دارد.
    • برنامه‌های تحصیلی شاخص: مهندسی (به‌ویژه مهندسی شیمی، بیوشیمی و علوم نانو)، فن‌آوری نانو، حقوق، تدریس، داروسازی
  • دانشگاه کالگری (University of Calgary): پیوسته در فهرست‌ برترین‌های جهان قرار دارد. در سیستم امتیازدهی دانشگاهی با عنوان 'Top 50 under 50'- سیستمی که دانشگاه‌های کمتر از 50 سال را ارزیابی می‌کند- اخیراً در کانادا رتبه‌ی اول و در جهان رتبه‌ سیزدهم را کسب کرده است.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: مهندسی، بازرگانی، پزشکی، علوم دامپزشکی و مطالعات توسعه
  • دانشگاه لتبریج (University of Lethbridge): دانشگاه لتبریج پیوسته به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های دوره‌ی کارشناسی در کانادا رتبه‌بندی شده و به‌واسطه‌ی تحقیقات خود شناخته‌شده است. تعداد دانشجویان کم در کلاس‌ها، بین استاد و دانشجو صمیمیتی را فراهم ساخته است.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص شامل علوم کامپیوتر، علوم اعصاب، بهداشت عمومی، بهداشت بومیان، مطالعات شهری و منطقه‌ای است.

کالج‌های برتر در آلبرتا، کدام کالج‌ها هستند؟

  • کالج NorQuest بدلیل دوره‌‌های بهداشت و درمان خود، شهرت زیادی دارد. این دانشکده با تمرکز بر دوره‌های مقدماتی و شغل‌محور، در بین دانشجویان سن بالا محبوب است- بیش از 60 درصد دانشجویان، بالای 25 سال سن دارند و میانگین سنی آن‌ها نیز 31 سال است. این کالج دارای چهار پردیس است، دو پردیس در ادمونتون، یک پردیس در Stony Plain و یک پردیس در Wetaskiwin. نکته‌ی جالب‌توجه برای دانشجویان خارجی این است که بیش از نیمی از دانشجویان NorQuest در خارج از کانادا متولد شده‌اند.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: بهداشت و درمان (به‌ویژه پرستاری و دستیار مراقبت‌های بهداشتی)، ارتقای سطح علمی، تجارت، مهمان‌نوازی و آموزش صنعت خدمات.
  • موسسه‌ی فن‌آوری شمال آلبرتا (NAIT)، بیش از 100 دوره‌ی تحصیلی را به چندین هزار دانشجو ارائه می‌دهد. NAIT مدارک کارشناسی، مدرک کاردانی، گواهینامه و دیپلم اعطاء می‌کند. همچنین بزرگترین موسسه کارآموزی در کاناداست که سالانه به بیش از 15000 کارآموز آموزش می‌دهد.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: کارشناسی مدیریت بازرگانی، دیپلم فن‌آوری مهندسی پزشکی، دیپلم مدیریت مهمان‌نوازی.
  • موسسه‌ی فن‌آوری جنوب آلبرتا (SAIT)، اگرچه موسسه‌ای جدا از NAIT است، اما تعداد مشابهی دانشجو دارد و همچنین بیش از 100 دوره‌‌ی شغلی کارشناسی، کاردانی ناپیوسته، گواهینامه یا دیپلم برگزار می‌کند. SAIT دانشجویان خود را با در نظر گرفتن اهداف شغلی آموزش می‌دهد و فارغ‌التحصیلان 95٪ نرخ اشتغال دارند.
    • دوره‌‌های تحصیلی شاخص: فن‌آوری الکترونیک هوایی، سونوگرافی پزشکی تشخیصی، مدیریت دارایی انرژی، کمک دندانپزشک

کدام شاخه‌های تحصیلی در آلبرتا محبوب هستند؟

موسسات آلبرتا طیف گسترده‌ای از دوره‌های تخصصی مهندسی را برگزار می‌کنند که بسیاری از آن‌ها مربوط به صنایع نفت و منابع طبیعی است. بهداشت و درمان، یکی از زمینه‌های اصلی اشتغال در آلبرتاست و این موضوع با کیفیت بالای بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این حوزه مطابقت دارد. علاوه بر دوره‌های فوق، موسسات آموزشی آلبرتا، طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را برگزار می‌کنند.

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در آلبرتا چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی بسته به موسسه و دوره‌ی تحصیلی متفاوت است. یک دانشجوی خارجی مقطع کارشناسی در آلبرتا باید انتظار داشته باشد که سالانه بین 18000 تا 50،000 دلار در یک دانشگاه بپردازد. دانشجویان خارجی که در کالج‌ها یا موسسات فنی شرکت می‌کنند، باید انتظار داشته باشند سالانه بین 10000 تا 26000 دلار بپردازند. هزینه‌ی مدرسه‌ی زبان و تحصیلات تکمیلی ممکن است تفاوت چشمگیری با هم داشته باشد.

گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و بیمه در استان آلبرتا کدام‌ها هستند؟

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند، لازم است قبل از ورود به این کشور، بیمه‌ی درمانی خریداری کنند. غالباً، این کار از طریق موسسه‌ی آموزشی مورد نظر انجام می‌شود. برنامه‌ی بهداشت و درمان استان آلبرتا (AHCIP)، در صورت تحصیل برای یک سال یا بیشتر، ممکن است رایگان در اختیار دانشجویان خارجی دارای مجوز تحصیل در کانادا قرار گیرد. AHCIP هزینه‌های اولیه‌ی پزشکی را پوشش می‌دهد. دانشجویانی که واجد شرایط دریافت خدمات AHCIP نیستند، ممکن است لازم باشد بیمه‌ی درمانی خصوصی دریافت کنند. موسسات آموزشی خود نیز ممکن است طرح‌های بیمه‌ی درمانی ارائه دهند.




متوسط هزینه‌ی زندگی ماهیانه‌ی دانشجویان در استان آلبرتا چقدر است؟

برای گرفتن مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی در استان آلبرتا دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است. در زیر تخمین تقریبی از هزینه‌های زندگی دانشجویان در آلبرتا آورده شده است. ارقام واقعی ممکن است در مناطق روستایی و شهری متفاوت باشد.

هزینه زندگی در آلبرتا
مورد هزینه
ماهانه (تقریبی)
سالانه (تقریبی)
اقامت (مجرد، خارج از دانشگاه)
550 دلار6،600 دلار
غذا250 دلار3000 دلار
لباس و پوشاک
150 دلار1800 دلار
تفریح و سرگرمی150 دلار1800 دلار
حمل و نقل (قیمت دانشجویی متوسطه‌ی ادمونتون)
89.50 دلار1074 دلار
صورتحساب تلفن60 دلار720 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
هزینه‌ی خدمات عمومی120 دلار1440 دلار
هزینه زندگی در کل1419.50 دلار17،034 دلار

گزینه‌های کمک مالی در استان آلبرتا چیست؟

دانشجویان خارجی در استان آلبرتا، می‌توانند با همان شرایط شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم، به وام‌های خصوصی دسترسی داشته باشند. وام‌ها ممکن است توسط بانک‌ها، تشکل‌های دانشجویی یا گروه‌های دیگر ارائه شود. مهم است که قبل از تعهد به بستن هر نوع قراردادی، به‌درستی در مورد گزینه‌های وام تحقیق و پرس و جو کنید.

بسیاری از سازمان‌ها و موسسات آموزشی، بورسیه یا کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان خارجی که در استان آلبرتا تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، دانشجویان باید با بخش بین‌الملل موسسه‌ی تحصیلی‌شان تماس بگیرند. به‌ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که در دوره‌ی کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می‌کنند، وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مهم است که مستقیماً با خود موسسه‌ی آموزشی‌تان تماس بگیرید.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در آلبرتا، دوره‌های تحصیل مهندسی برگزار می‌کند؟

به‌عنوان یکی از رشته‌‌های تحصیلی پیشرو در آلبرتا، بیشتر موسسات آموزشی، طیف وسیعی از دوره‌های مهندسی را برگزار می‌کنند. این موسسات اغلب در رشته‌هایی مانند مهندسی نفت و مهندسی محیط‌زیست تخصص دارند. دانشگاه کالگری و دانشگاه آلبرتا هر دو توسط مجله‌ی Maclean’s در فهرست 10 دانشگاه برتر مهندسی کانادا قرار دارند. دانشگاه آلبرتا، 21 رشته‌ی تخصصی در دوره‌‌ی مهندسی خود برگزار می‌کند. NAIT 26 دوره‌‌ی تحصیلی فن‌آوری مهندسی را در سطح گواهینامه و دیپلم برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌های ‌آلبرتا، دوره‌های فن‌آوری کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک شاخه‌ی مطالعاتی محبوب در کانادا، بسیاری از دوره‌های فن‌آوری کامپیوتر در دانشگاه‌ها و کالج‌های آلبرتا در دسترس هستند. دانشگاه کالگری و دانشگاه آلبرتا هر دو توسط مجله‌ی Maclean’s، در فهرست 10 دانشگاه برتر کانادا برای علوم کامپیوتر قرار گرفته‌اند. چندین کالج آلبرتا نیز بدلیل برگزاری دوره‌های فن‌آوری خود، بسیار مورد توجه هستند. به‌طور خاص، NAIT و SAIT موسسات اختصاصی برای علم و فن‌آوری کاربردی هستند.




کدام کالج‌ها و دانشگاه‌های استان آلبرتا، دوره‌های تحصیل پرستاری برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی پرستاری و دوره‌های بهداشت و درمان مرتبط با آن، در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های آلبرتا امکان‌پذیر است. دانشگاه کالگری و دانشگاه آلبرتا، هر دو در فهرست 10 دانشگاه برتر کانادا برای رشته‌ی پرستاری قرار دارند که دانشگاه آلبرتا در جایگاه سوم جای گرفته است. چندین کالج، دوره‌ی کارشناسی پرستاری را با مشارکت دانشگاه‌های دیگر برگزار می‌کنند- برای مثال، کالج Lethbridge با دانشگاه Lethbridge و کالج Medicine Hat با دانشگاه کالگری.

چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در آلبرتا چیست؟

صنایع پیشرفته در آلبرتا در حال رونق است و این استان، از ژوئن 2015 تا سپتامبر 2016، در بخش‌های حرفه‌ای، علمی و فن‌آوری، رشد چشمگیری داشته است. اشتغال در بخش‌های دارایی، بیمه و املاک و مستغلات و اطلاعات، فرهنگ و تفریح نیز به‌شکل قابل‌توجهی در همان دوره رشد کرد. برترین صنایع آلبرتا بر اساس آمار اشتغال از سپتامبر 2016 عبارتند از:

  • تجارت عمده و خرده‌فروشی
  • ساخت و ساز
  • مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی

آیا تحصیل در آلبرتا گزینه‌هایی برای مهاجرت دائم به کانادا برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند؟

زیرگروه نیروی کار فارغ‌التحصیلان برنامه‌ی جذب استراتژیک متقاضیان مهاجرت در آلبرتا (AINP)، در اختیار دانشجویانی است که حداقل در یک دوره‌ی تحصیلی یک ساله از یک موسسه‌ی آموزشی در آلبرتا فارغ‌التحصیل شده باشند و با مجوز کار فارغ‌التحصیلی، کار کنند. گروه فارغ‌التحصیلان خارجی کارفرمامحور آلبرتا، افرادی را هدف قرار می‌دهد که از یک موسسه‌ی آموزشی در آلبرتا فارغ‌التحصیل شده باشند و یک پیشنهاد شغل تمام‌وقت از یک کارفرمای آلبرتایی، دریافت کرده‌ باشند.

فارغ‌التحصیلان خارجی که تحصیلات خود را در موسسه‌‌ای در آلبرتا به‌پایان رسانده‌اند، می‌توانند از طریق سیستم مهاجرت فدرال Express Entry، واجد شرایط مهاجرت به کانادا شوند. این فارغ‌التحصیلان ممکن است بدلیل سطح بالای تحصیلات خود، تعداد قابل‌توجهی امتیاز کسب کنند. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان خارجی موسسات آموزشی در کانادا، می‌توانند تجربه‌ی کاری قابل‌توجهی در این کشور بدست آورند که این یکی دیگر از عوامل بسیار ارزشمند تحت سیستم Express Entry است.

آب و هوا در استان آلبرتا چگونه است؟

مانند بیشتر مناطق کانادا، آلبرتا در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و برفی است. از آنجایی‌که این استان از شمالی‌ترین نقطه تا مرز جنوبی با ایالات متحده بیش از 1200 کیلومتر امتداد دارد، آب و هوا در آن متفاوت است. در حالیکه سرما و برف در زمستان می‌تواند شدید باشد، آلبرتا به‌عنوان آفتابی‌ترین استان کانادا شناخته می‌شود و بیشترین نسبت ساعات تابش خورشید در طول سال را در این کشور دارد.

تحصیل در آلبرتا چه مزایایی دارد؟

دانشجویان در آلبرتا می‌توانند از هزینه‌های پایین زندگی- بدون مالیات فروش استانی برای کالاها و خدمات- و همچنین یک محیط طبیعی خیره‌کننده شامل رشته‌کوه‌ها، دریاچه‌ها و چمنزارها بهره‌مند شوند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در آلبرتا آغاز می‌کنند، می‌توانند از طریق برنامه‌ی انتقال دانشجویی آلبرتا، تحصیل خود را به سایر مدارس نیز گسترش دهند. این برنامه به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در یک مدرسه تحصیل کنند و سپس به طور یکپارچه به مدرسه‌ی دیگری منتقل شوند. این بدان معنی است که دانشجویان برای سال دوم یا سوم دوره‌ی تحصیلی خود، می‌توانند به‌راحتی در برخی از رقابتی‌ترین دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرند و همچنین به دانشجویان اجازه می‌دهد چندین مدرک دریافت کنند.

بزرگترین شهرهای آلبرتا، کدام‌ شهرها هستند؟

کالگری و ادمونتون، بزرگترین شهرهای استان آلبرتا هستند. کالگری، میزبان تعداد زیادی از دفاتر مرکزی شرکت‌هاست و از جمله صنایع قابل‌توجه می‌توان به انرژی، خدمات مالی، فیلم و تلویزیون، حمل و نقل و تدارکات، فن‌آوری، تولید و هوا فضا اشاره کرد. ادمونتون به‌عنوان 'دروازه‌ی شمال' شناخته می‌شود، زیرا نقطه‌ایست برای پروژه‌های بزرگ شن و ماسه‌ی نفتی که در شمال آلبرتا انجام می‌شود و همچنین عملیات استخراج الماس در مناطق شمال غربی.

Red Deer،Lethbridge ، Medicine Hat و Grande Prairie، بزرگترین شهرهای دیگر استان آلبرتا هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: