مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های سوئد 2021

برترین دانشگاه های سوئد 2021

سوئد یک کشور اسکاندیناوی است که به مناظر، تاریخ و فرهنگ خیره‌کننده‌ی خود می‌بالد. چشم‌اندازها و مناظر آن مملو از دریاچه‌ها، کوه‌ها و جنگل‌هاست و در مناطق شهری، معماری باشکوه با مناظر چشمگیر ساحلی آمیخته شده است. در کنار گالری‌های جذاب، موزه‌ها و پارک تفریحی لیزبرگ، مکان‌های زیادی برای گشت و گذار در این کشور پیدا خواهید کرد، جمعیت حدود 10 میلیون نفری در سوئد- نورلند در شمال، سوالند در مرکز و گوتالند در جنوب- پخش شده‌اند. به صدها جزیره به‌راحتی می‌توان با قایق دسترسی پیدا کرد و مجمع‌الجزایر گوتنبرگ، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این کشور است. سوئد که پایگاه ایده‌آلی برای سفر به اروپاست، با نروژ و فنلاند همسایه است و مرز دارد و به دانمارک نزدیک می‌باشد. مردم سوئد، به سوئدی و فنلاندی صحبت می‌کنند، اما انگلیسی نیز در این کشور بسیار صحبت می‌شود و واحد پول این کشور، کرون سوئد است.

برای تحصیل در سوئد به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از طریق وب‌سایت پذیرش سوئد، فرم درخواست، مدارک مورد نیاز و اسناد مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارسال کنید تا بتوانید شرایط ورود به دوره‌ی آموزشی مربوطه را برآورده سازید. شما می‌توانید حداکثر برای چهار دوره‌‌ی کارشناسی اقدام کنید. برای تکمیل مراحل پذیرش و پی بردن به مهلت ارسال درخواست‌ها، باید با دانشگاه‌ها، مشورت کنید، آخرین مهلت برای ارائه‌ی درخواست خود در دوره‌های کارشناسی در سوئد، ماه ژانویه است و فرایند گزینش، در ماه مارس انجام می‌شود. بنابراین، برای کسانی که تحصیلات دبیرستان خود را به‌پایان می‌رسانند، تا زمان کسب نتایج، ممکن است صندلی‌‌های زیادی اشغال شود- اگرچه در صورت وجود جا، ممکن است جایگاه تحصیلی به شما پیشنهاد شود. 5 دانشگاه برتر سوئد، براساس رتبه‌بندی Times Higher Education World 2021 انتخاب شده‌اند.

5 دانشگاه برتر سوئد

موسسه‌ی کارولینسکا (Karolinska Institute)

موسسه‌ی کارولینسکا به تحقیقات پزشکی خود در سطح جهان، افتخار می‌کند. این دانشگاه مرتباً به‌عنوان یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل پزشکی معرفی می‌شود. این دانشگاه که در سولنای استکهلم بزرگ مستقر است، در سال 1810، برای آموزش جراحان ارتش تاسیس شد. از آن زمان تاکنون، این دانشگاه گسترش یافته و دارای دو پردیس شده است-پردیس دوم در فلمینگسبرگ، درست در جنوب استکهلم واقع شده است. این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های پزشکی و علوم زیستی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد. برای دانشجویان مقطع کارشناسی، این دوره‌ها شامل پزشکی، روان‌شناسی، روان‌درمانی، دندان‌پزشکی، مامایی، پرستاری، شنوایی‌شناسی، بینایی‌سنجی، فیزیوتراپی، رادیوگرافی، کاردرمانی و آسیب‌شناسی گفتار و زبان است.

بیمارستان دانشگاه کارولینسکا، جایی‌که دانشجویان فرایند آموزش و تحقیقات خود را در آنجا می‌گذرانند، در نزدیکی دانشگاه قرار گرفته است. دوره‌های بین‌المللی تبادل دانشجو با سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های استرالیا، چین، دانمارک، فنلاند و هلند نیز در این دانشگاه برقرار می‌باشد. مجمع نوبل دانشگاه از جمله مجمع‌هایی است که مجاز به معرفی نامزدهای برنده‌ی جایزه‌ی نوبل برای فیزیولوژی/پزشکی است. از هشت سوئدی دریافت‌کننده‌ی این جایزه، پنج نفر در کارولینسکا تحصیل کرده‌اند، تورستن نیلز ویزل، فیزیولوژیست اعصاب، فیزیولوژیست اولف فون اولر و دانشمند هوگو تئورل از جمله‌ی این افراد هستند. از دیگر فارغ‌التحصیلان معروف این دانشگاه می‌توان به پزشک لارس لکسل، مخترع رادیو جراحی و سیاستمداران سوئدی، اوا بورلینگ و بنگت وستبرگ اشاره کرد.

دانشگاه لوند (Lund University)

دانشگاه لوند، یک دانشگاه دولتی در شهر لوند سوئد است که همچنین در مالمو و هلسینگبورگ نیز پردیس دارد، این دانشگاه بیش از 27000 دانشجو و بیش از 20 مرکز تحقیقاتی و موسسه دارد، کتابخانه‌ی دانشگاه لوند در سال 1668- همان سال تاسیس دانشگاه- تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های سوئد است، قدمت خود شهر لوند به سال 990 میلادی بازمی‌گردد، یعنی بیش از 1000 سال تاریخ در کنار خیابان‌های سنگفرش، رستوران‌ها، مغازه‌ها و مکان‌های مدرن وجود دارد. رنگ‌های دانشگاه آبی تیره و برنز و شعار آن Ad utrumque است که به‌معنای 'آماده هم برای کتاب و هم برای شمشیر' است.

دانشگاه اوپسالا (Uppsala University)

دانشگاه اوپسالا در سال 1477 تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه سوئد است و با فقط 50 دانشجو و تاکید زیاد بر الهیات، آغاز به کار کرد. پیشینه‌ی تاریخی آن، در کنار پردیس‌های بسیار مدرن در شهر اوپسالا، خودنمایی می‌کند. در این دانشگاه، سه شاخه‌ی اصلی تحصیلی و حدود 70 دوره‌ی کارشناسی وجود دارد: هنر و علوم اجتماعی، پزشکی و داروسازی و علوم و فنون. حقوق، پزشکی و روان‌شناسی از جمله محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان جدیدالورود است، با افزایش تعداد درخواست‌ها در اوپسالا، این دانشگاه در روند پذیرش خود انتخابی‌تر شده است. این دانشگاه همچنین با بیش از 400 دانشگاه در سراسر جهان، توافق‌‌نامه‌های مبادله‌ای دارد. برای انعکاس شروع مذهبی دانشگاه، زنگ کلیسای جامع در مراسم‌های مهم دانشگاهی به صدا در می‌آید. یکی دیگر از سنت‌های این دانشگاه، کلاه سفید دانشجویان آن است که برای اولین بار در دهه‌ی 1840، توسط دانشجویان اوپسالا برای شناسایی‌شان استفاده می‌شده و در 30 آوریل، 'Walpurgis Eve' برای جشن ورود بهار استفاده می‌شود.

این دانشگاه همچنین قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی سوئد را داراست که بیش از 9000 گونه‌ی گیاهی دارد. این باغ، بخشی از قلعه‌ی سلطنتی بود و توسط پادشاه گوستاو سوم اهدا شد. ولیعهد ویکتوریا از سوئد در سال 2009 با مدرک لیسانس از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، در حالیکه آلفرد نوبل از آنجا در سال 1893 دکترای افتخاری دریافت کرد، هشت برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در این دانشگاه وجود دارد.




دانشگاه استکهلم (Stockholm University)

دانشگاه استکهلم در سال 1878 به‌عنوان دانشکده تاسیس شد و از سال 1960، دارای دانشگاه است، این دانشگاه میزبان بیش از 27000 دانشجوست، دانشگاه استکهلم در اولین پارک ملی شهری جهان واقع شده و توسط جنگل‌ها، گیاهان و درختان وسیعی احاطه شده است، از جمله 800 گونه گیاه گلدار و بیش از 100 گونه پرنده، ورودی دریای بالتیک از Brunnsviken و ساحل در شمال آن، با این حال، این دانشگاه با مرکز شهر و مترو، فاصله‌ی کمی دارد تا دانشجویان بتوانند جاذبه‌های فرهنگی شهر را تجربه کنند.

دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg)

دانشگاه گوتنبرگ دومین دانشگاه بزرگ سوئد و همچنین سومین دانشگاه قدیمی جهان است، این دانشگاه دارای هشت دانشکده و 38 بخش است، یعنی یکی از دانشگاه‌های بزرگ سوئد است، این دانشگاه تعدادی فارغ‌التحصیل معروف و برجسته دارد، از جمله آروید کارلسون که در سال 2000 جایزه‌ی نوبل پزشکی را بدست آورد، یان الیاسون، دیپلمات و سیاستمدار و جوناس جوناسون، نویسنده‌ی مشهور بین‌المللی.

اسامی دانشگاه های برتر سوئد 2021

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانی رتبه درسوئد دانشگاه شهر
36
1

موسسه‌ی کارولینسکا 

استکهلم
103 2 دانشگاه لوند لوند
111
3 دانشگاه اوپسالا
اوپسالا
183 4

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5

دانشگاه گوتنبرگ

گوتنبرگ
201-250 6

Chalmers University of Technology

گوتنبرگ
201-250
6

KTH Royal Institute of Technology

استکهلم
351-400 8

دانشگاه اوربور

اوربور
351-400
8

Swedish University of Agricultural Sciences

اوپسالا
351-400 8

Umeå University

Umeå
401-500
11

Linköping University

Linköping
801-1000 12

Karlstad University

Karlstad


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: