مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با دانشگاه Medical University of Silesia in Poland

آشنایی با دانشگاه Medical University of Silesia in Poland

دانشگاه پزشکی سیلسیا (Medical University of Silesia) در 20 مارس 1948 تاسیس شد؛ این مرکز بزرگترین دانشکده پزشکی در لهستان است و از پنج دانشکده تشکیل شده: دانشکده پزشکی در کاتوویتس (مدرسه ای که دوره های به زبان انگلیسی را ارائه می دهد)، دانشکده پزشکی با بخش دندانپزشکی در زابژه، دانشکده درمان و بهداشت، دانشکده بهداشت عمومی و دانشکده داروسازی با بخش تجزیه و تحلیل پزشکی در ساسنوویتس. در سال 1995 توافق نامه ای با انستیتوی پزشکی هوپ از ایالات متحده امضا شد كه نقطه شروع برنامه های آموزشی دانشجویان انگلیسی زبان در دانشگاه پزشكی سیلسیا بود. از آن زمان اکثر فارغ التحصیلان این مرکز توانسته اند تا به راحتی در ایالات متحده آمریکا و کانادا کار پیدا کنند و در نتیجه بیشتر دانشجویان این مرکز از کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، کشورهای اسکاندیناوی، اسرائیل و نیجریه می آیند.

برنامه درسی دانشگاه شامل کلیه شاخه های پزشکی مدرن است و با برنامه درسی بهترین مراکز آموزش پزشکی در ایالات متحده آمریکا قابل مقایسه است. از طریق همکاری های موسسه پزشکی هوپ، فرصت چرخش شغلی برای دانشجویان این مرکز در ایالات متحده آمریکا فراهم شده است. همزمان، یک برنامه چرخش شغلی برای کار در بهترین دپارتمان های بالینی دانشگاه پزشکی سیلسیا موجود می باشد. برنامه انتخابی (electives program) از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا که فرصتی بی نظیر برای ترکیب و ارتقای دانش نظری و مهارت های بالینی فراهم می کند. انجمن دانشجویان پزشکی آمریکا (AMSA) توسط یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در دانشگاه پزشکی سیلسیا تاسیس شد. این انجمن دانشجویی بسیار فعال است و امکان برقراری ارتباط با دانشجویان پزشکی لهستان و همچنین ادامه سنت ملی دانشجویان را فراهم می کند. برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی (برنامه 6 ساله MD و 4 ساله تحصیلات تکمیلی MD) مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است و حداقل برنامه درسی مورد نیاز برای صدور مدرک MD در کشورهای اروپایی را پوشش می دهد. علاوه بر این برنامه های آموزشی برای تسهیل مراحل اقامت که در آمریکای شمالی دنبال می شود، با الزامات آموزش پزشکی ایالات متحده مطابقت داده شده است.

شرایط پذیرش برنامه 6 ساله MD به زبان انگلیسی

پذیرش در برنامه 6 ساله MD به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی سیلسیا براساس پرونده درخواست و پس از آن آزمون ورودی (برای همه داوطلبان اجباری) است که در لهستان و در تاریخ مشخص انجام می شود. داوطلبانی که از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند می توانند برای پذیرش در برنامه کامل 6 ساله درخواست دهند. داوطلبانی که از کالج های پیش پزشکی یا پیراپزشکی فارغ التحصیل شده اند یا در آن تحصیل کرده اند می توانند به عنوان دانشجوی پزشکی میهمان، برای انتقال به سال سوم این برنامه 6 ساله درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست برنامه 6 ساله MD به زبان انگلیسی

  • اصل مدرک دیپلم و یا کپی آن بهمراه تاییدات دفتری و محضری.
  • کپی اصلی از ریزنمرات دبیرستان (تنها برای دانشجویانی که دوره متوسطه را در خارج از لهستان گذارنده اند الزامی می باشد). 
  • فرم درخواست.
  • کپی مدرک هویتی دارای گواهینامه انطباق با مدارک اصلی. 
  • سه قطعه عکس. 
  • کپی از گواهی تولد. 
  • گواهی سلامت برای شرکت در دوره های مختلف پزشکی. 
  • توانایی صحبت کردن و نگارش به زبان انگلیسی  (دانشجویانی که از کشورهای انگلیسی زبان هستند و یا دانشجویانی که در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کرده اند نیازی به ارائه این مدارک ندارند.)
  • برگه رسید پرداخت مبلغ ثبت نام که 70 زلوتی است. تمامی مدارک درخواستی باید به زبان انگلیسی باشند. در صورتی که اصل مدرک به زبان دیگری صادر شده است، یک ترجمه رسمی و تایید شده می بایست ضمیمه شود.


اسناد درخواست برای انتقال به برنامه 6 ساله MD به زبان انگلیسی

  • اصل مدرک دیپلم و یا کپی آن به همراه تاییدیه دفتری و محضری
  • نسخه اصلی از ریز نمرات دوره های پیش پزشکی و پیراپزشکی
  • نسخه اصلی و یا کپی تایید شده از دیپلم دوره های پیش پزشکی و پیراپزشکی (برای داوطلبانی که از کالج فارغ التحصیل شده اند.)
  • مدارک قانونی که وضعیت فرد داوطلب را توضیح دهند (دانشگاه دولتی یا خصوصی، اعتبارسنجی های مدارک، مراکز اعتبارسنجی آموزش عالی)
  • مدرکی که نمره قبولی داوطلب در امتحان MCAT را تایید کند (تنها برای دانشجویانی که شهروند آمریکا هستند و یا ملیت آمریکایی دارند الزام آور است)
  • فرم درخواست
  • کپی مدرک هویتی دارای گواهینامه انطباق با مدارک اصلی
  • سه قطعه عکس
  • کپی گواهی تولد
  • گواهی سلامت برای شرکت در دوره های مختلف پزشکی
  • توانایی صحبت کردن و نگارش به زبان انگلیسی  (دانشجویانی که از کشورهای انگلیسی زبان هستند و یا دانشجویانی که در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کرده اند نیازی به ارائه این مدارک ندارند.)

تمامی مدارک درخواستی باید به زبان انگلیسی باشند. در صورتی که اصل مدرک به زبان دیگری صادر شده است، یک ترجمه رسمی و تایید شده می بایست ضمیمه شود.

مهلت پذیرش در برنامه پزشکی انگلیسی دانشگاه پزشکی سیلسیا

مهلت ارسال این مدارک به ریاست دانشگاه برای ترم بهار به طور کلی اواخر ژانویه است و امتحان ورودی در اواسط فوریه هر سال برگزار می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

قبل از اعلام درخواست برای اجازه ی تحصیل در کانادا، به مدرک مهمی یعنی نامه ی پذیرش از دانشگاه احتیاج دارید،برای داشتن این مدرک لازم است از دانشگاه یا کالج پذیرش بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: