مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پرستاری در دانشگاه تامسون ریورز کانادا 2020

تحصیل پرستاری در دانشگاه تامسون ریورز کانادا 2020

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل است و رشته ی پرستاری یکی از پرطرفدارترین مشاغل در بازار کار کاناداست، کشور کانادا و جمعیت آن رو به پیری می رود، از این رو شغل پرستاری یکی از شغل هایی است که بازار کار کانادا در حوزه ی سلامت به آن احتیاج دارد. شما می توانید برای تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد اقدام کنید. بازار کار کانادا تا سال 2020، به 60،000 پرستار احتیاج داشته است و انتظار می رود به دلیل شرایط موجود و همه گیری بیماری کرونا این تعداد در  سال آینده بیشتر شود. دانشگاه تامپسون ریورز (Thompson Rivers University) در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است و ساختمان اصلی این دانشگاه در شهر Kamloops است و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد، این دانشگاه برگذار کننده ی دوره های عملی Vocational نیز می باشد. هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی (چهار ساله) برای هر سال در این دانشگاه برابر با 16،293 دلار کانادا برای هر سال است (بدون در نظر گرفتن هزینه ی رفت و آمد و خوابگاه) و هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی (دو ساله) بدون در نظر گرفتن هزینه ی خوابگاه و رفت و آمد برای هر ترم (هر سال دو ترم است) برابر با 5,216.66 دلار کانادا است، به دلایل شرایط موجود این دانشگاه کمک هزینه ی مالی و بورسیه ی تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. هزینه های اعلام شده برای سال 2020 است. شروع ترم های این دانشگاه در سپتامبر (ترم پاییز)، ژانویه (ترم زمستان) و آپریل (ترم بهار) است. دانشگاه تامپسون ریورز در گروه دانشگاه های دولتی کانادا قرار می گیرد. پذیرش از این دانشگاه و مدارکی که برای اخذ پذیرش احتیاج است، مشابه با سایر دانشگاه های کانادا است که به آن ها اشاره خواهیم کرد. در این مقاله موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

نگاهی کلی به اهمیت رشته پرستاری در کانادا

همانطور که گفتیم تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل و مهاجرت به کشور کانادا است، کشوری که نه تنها از نظر شرایط زندگی بلکه از نظر آموزش یکی از بهترین کشورهای دنیاست و با توجه به نیاز این کشور به پرستاران، دانشکده های پرستاری زیادی در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که یکی از آنها می تواند تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز (Thompson rivers university) باشد. با وجود کیفیت بالای تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز(Thompson rivers university)، هزینه ی تحصیل در این دانشگاه در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا، استرالیا و انگلستان مقرون به صرفه است. کانادا یکی از کامل ترین خدمات درمانی را به شهروندان خود ارائه می دهد. برای اطمینان از ورود پرستاران در سیستم بهداشت و درمان کانادا، بسیاری از دانشکده های پرستاری در کانادا برای دانشجویان بین المللی برنامه های تخصصی ارائه می دهند که یکی از بهترین برنامه ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی، تحصیل در دانشاه تامپسون ریورز استان بریتیش کلمبیا است.

آموزش و تربیت پرستار در این دانشگاه از سال 1904 میلادی شروع گردید. با تحصیل در این دانشگاه، دانش و تجربه لازم را برای حرفه خود کسب خواهید کرد. اگر می خواهید یک پرستار شوید، باید نقطه ورود شغلی را که متناسب با نیازهای شما است تعیین کنید. آیا می خواهید یک پرستار عملی مجاز (LPN- Licensed Practical Nurse) یا یک پرستار ثبت نام شده (RN- Registered nurse) شوید؟ پرستاران عملی مجاز، توسط دانشکده پرستاران دارای مجوز از بریتیش کلمبیا مجوز می گیرند. آن ها پرستاران ماهری هستند که در انواع مختلف مراقبت های بهداشتی از جمله مراقبت های حاد، اجتماع و مراقبت های طولانی مدت کار می کنند. این دیپلم در دانشگاه تامپسون ریورز (Thompson rivers university)  و در پردیس دریاچه ویلیامز یک برنامه دو ساله است که از چهار ترم تشکیل شده است. پرستاران ثبت نام شده، پرستارهای با مهارتی هستند که معمولاً در یک بیمارستان کار می کنند.

لیسانس علوم در رشته پرستاری (BScN- Bachelor of Science in Nursing) یک برنامه چهار ساله است. این برنامه درسی مبتنی بر عمل است که دانش آموزان دانش تئوری را با تجربه عملی از انواع مختلف خدمات درمانی بیمارستان و جامعه در آن می آموزند. دامنه تمرین آن ها با تمرکز بر ارتقاء سطح سلامت گسترده است. همچنین دوره کارشناسی ارشد و دوره های مراقبت بهداشتی نیز در این دانشکده برگزار می گردد.

دوره های پرستاری دانشگاه تامپسون ریورز کانادا

در این دانشگاه شما می توانید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دوره های آموزش عملی شرکت کنید.

لیسانس پرستاری

عمر آموزش دوره ی پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز بیش از 35 سال است، دوره کارشناسی علوم پرستاری (BScN) از سال 1992 در این دانشکده تعریف شده است. پس از اتمام تحصیل پرستاری در دوره کارشناسی، فارغ التحصیلان، واجد شرایط  شرکت در آزمون مجوز شورای ملی (NCLEX- National Council Licensure Examination) هستند. پس از موفقیت در این آزمون، شما برای ثبت نام به دانشکده پرستاری حرفه ای بریتانیا کلمبیا (BCCNP-British Columbia College of Nursing Professionals) اقدام می کنید تا به عنوان یک پرستار ثبت نام شده (RN) فعالیت کنید. دوره تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز در مقطع کارشناسی، یک برنامه مطالعاتی چهار ساله است. برنامه کارشناسی و تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز 8 ترم است که معادل چهار سال می باشد و تمامی دانشجویان باید در دوره های عملی که به صورت شیفیتی است، شرکت کنند.

پردیس دریاچه ویلیامز سالهای 1 و 2 برنامه کارشناسی پرستاری را ارائه می دهد. دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در پردیس کملوپس ادامه دهند. برای اپلای در این رشته و مقطع کارشنای باید دیپلم 12 ساله معتبر، مدرک زبان انگلیسی در سطح B و نمرات بالا در دروس پایه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی داشته باشید و حداقل نمرهC+ را کسب کرده باشید.




کارشناسی ارشد علوم پرستاری

این دوره دو یا سه ساله برگزار می شود و سه بخش اصلی در این دوره وجود دارد. تکمیل دانش و تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز و کارآموزی های پیشرفته و عملی، ارائه پایان نامه و همچنین ارائه یک مقاله اصلی مباحث آموزشی دوره ی ارشد پرستاری است. با  تحصیل در مقطع ارشد پرستاری، می توانید نیروهای جدید را آموزش دهید و به عنوان پرستاری متخصص فعالیت کنید.  مدارک لازم برای اخذ چذیرش در این دوره عبارتند از: لیسانس پرستاری با میانگین معدل شما حداقل برای دو سال اخر در سطح B باشد. همچنین حداقل 5 سال سابقه کار بعد از کارشناسی و مدرک زبان C1 داشته باشید.

دیپلم پرستاری عملی

برنامه آموزش پرستاری عملی استانی به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان دانش، مهارت، قضاوت و نگرش لازم را برای انجام وظایفی که توسط کالج پرستاران بریتیش کلمبیا مشخص شده است را طی 2 سال کسب نمایند. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه، دانشجویان می توانند در آزمون (CPNRE- Canadian Practical Nurse Registration Examination) شرکت کنند. پرستاران دارای مجوز عملی می توانند برای بخش دوم تحصیل در مقطع کارشناسی درخواست دهند. متقاضیانی که ترکیبی از آموزش پرستاری و تجربه کار حداقل 1،600 ساعت را به عنوان یک پرستار عملی مجاز دارند، برای این برنامه واجد شرایط خواهند بود. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در این دوره عبارت است از: دیپلم 12 ساله، کسب حداقل نمره C+ در دروس زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی و نمره زبان انگلیسی حداقل B1.

دستیار مراقبت های بهداشتی

این برنامه 27 هفته ای برای آماده سازی فارغ التحصیلان برای کار تحت نظارت به عنوان دستیار مراقبت های بهداشتی طراحی شده است. این برنامه با 745 ساعت، تقریباً چهار ماه کلاس تئوری و سه ماه کارورزی است. مهارت های آموزش داده شده براساس امکانات جامعه و خانه ها می باشد. تمرکز بر آموزش کارکنان مراقبت های بهداشتی برای کمک به بزرگسالان در رفع نیازهای اساسی جسمی، عاطفی، محیطی و اجتماعی خواهد بود. فارغ التحصیلان آماده هستند تا به عنوان اعضای تیم مراقبت های بهداشتی بین رشته ای به طور مشترک همکاری کنند. آنها تحت نظارت مستقیم یک متخصص بهداشتی مناسب کار می کنند. همچنین در این دانشگاه دو دوره آموزشی نیز وجود دارد که بسته به شرایط متقاضی تعریف می شود.

دوره آماده سازی تحصیل در مقطع کاردانی

برای تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز در صورتی که تحصیلات دبیرستان خود را در کانادا می گذرانید، می توانید دو سال آخر تحصیل را در زمینه بهداشت بگذرانید و سپس برای ورود به دوره های کاردانی پرستاری یا دیپلم فیزیوتراپی، کار درمانی، تغذیه، علوم آزمایشگاهی و … اقدام کنید.

دوره آماده سازی پرستاران قدیمی و دارای مجوز کار یا بدون مجوز

این گواهینامه برنامه ای است برای آموزش پرستاران غیر آزموده و پشتیبانی از ورود مجدد آن ها به تمرین حرفه ای می باشد. افراد مورد نیاز کالج های پرستاری برای گذراندن دوره ها، گذراندن یک برنامه تحصیلی و دریافت مجوز یا کسانی که قبلاً توسط یک اداره تنظیم مقررات استانی کانادا ثبت شده اند، می توانند در این دوره شرکت کنند. این دوره ها نظری، آزمایشگاهی و عملی در نظر گرفته شده است تا شرکت کنندگان دانش مربوط به پرستاری را در چارچوب یک سیستم مراقبت بهداشتی در حال تحول کانادا، مجدداً به دست آورد. داوطلبان این برنامه قبلاً باید از طریق دستگاه تنظیم مقررات پرستاری استان به عنوان یک پرستار ثبت نام کرده باشند و نباید در 5 تا 10 سال گذشته به عنوان پرستار ثبت نام شده، فعالیت کرده باشند. افراد علاقه مند به این برنامه که بیش از 10 سال است از تمرین پرستاری کانادا دور شده اند، می توانند از طریق مشاور دانشجویی پرستاری برای ارزیابی فردی اقدام کنند. قبل از پذیرش برنامه، این افراد ممکن است موظف باشند پیش نیازهایی را بگذرانند. در چنین مواردی و در صورت امکان، یک برنامه یادگیری فردی با مشورت مشاور دانشجوی پرستاری تهیه می شود.




مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته ی پرستاری

از آنجا که این رشته در گروه رشته هایی قرار دارد که با افراد در ارتباط هستید، لازم است مهارت و تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشید. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته ی پرستاری مقطع کارشناسی در کانادا عبارتند از:

  • آیلتس آکادمیک 7.5 ارائه کنید که هیچ بندی از آن زیر 6.5 نباشد. و در واقع سطح B لازم است.
  • دیپلم 12 ساله معتبر داشته باشید
  • در دروس پایه سطح C+ داشته باشید
  • معرفی نامه داشته باشید و در آن ذکر کنید دلیل تحصیل پرستاری در دانشگاه تامپسون ریورز چه بوده؟ 
  • رزومه (کار داوطلبانه انجام داده اید)
  • معرفی نامه
  • در مقطع ارشد پرستاری در کانادا مدارک زیر را برای اخذ پذیرش احتیاج دارید
  • لیسانس پرستاری با معدل B 
  • 5 سال سابقه کار 
  • نمره ی ایلتس 7.5 یا تافل 100 

خوابگاه دانشگاه تامپسون ریورز

این دانشگاه در مجاورت مناطق تجاری و مسکونی قرار دارد و در کنار مرکز بزرگترین مرکز تفریحی کاملوپس است. همچنین، دانشگاه برنامه های متنوعی را در فضای باز و فعالیت های فرهنگی در اطراف دانشگاه خود ارائه می دهد. همچنین این دانشگاه دارای سالن ها و مراکز غذا و ناهار خوری، حمل و نقل و پارکینگ، مراقبت از کودک، اتاق شیردهی، بخش مربوط به گمشده ها، کتاب فروشی و خدمات فنی است. این دانشگاه 26.000 دانشجو در محوطه دانشگاه، آموزش از راه دور و یادگیری آنلاین 140 برنامه در محیط دانشگاه و 60 برنامه یادگیری باز را ارائه می دهد. دانشگاه تامپسون ریورز سه خوابگاه مجهز را در اختیار دانشجویان قرار داده است. که شامل: برج شمالی، اقامتگاه مک گیل و دهکده شرقی است. برج شمالی ساختمانی 11 طبقه با بهترین منظره شهری است و شامل: باشگاه، اینترنت، خدمات مشاوره ایی، لباسشویی و هر اتاق شامل تخت، تلویزیون، میز و صندلی می باشد. اقامتگاه مگ گیل که به 75 واحد تقسیم شده و شامل 300 اتاق است و در هر واحد 4 دختر یا 4 پسر اختصاص دارد. دسترسی به اینترنت، سالن ورزشی، باشگاه، مرکز خرید و اتاق هایی با امکانات کامل تعبیه شده است. دهکده شرقی شامل 300 دانشجو است و سوئیت های چهار خوابه یا آپارتمان های دو خوابه دارد. هر اتاق خواب هم کاملا اختصاصی با امکانات کامل است. آپارتمان ها گزینه مناسبی برای دانش آموزان سال آخر است. کاملا مبله و امکان دسترسی به خیابان و مراکز خرید وجود دارد.

هزینه خوابگاه برای هر ترم بین 5 تا 7 هزار دلار بسته به امکاناتی که ارائه می دهند در نظر گرفته شده است. همچنین این امکان وجود دارد که دانشجو در هوم استی زندگی کند که هزینه آن ماهی 800 دلار می باشد.

کار حین تحصیل پرستاری در کانادا

دانشجویان بین المللی در حالی که تمام وقت تحصیل می کنند، واجد شرایط کار در هنگام تحصیل در دانشگاه و خارج از دانشگاه هستند. دانشجویان بین المللی می توانید حداکثر 20 ساعت در هفته حین تحصیل کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت در تعطیلات را دارند. می توانید در شغلی مرتبط مشغول به کار شوید و به طور متوسط در هر ماه 2.500 – 3.100 دلار درآمد کسب کنید (احتمالاً تا 4200 دلار)

کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی در کانادا فارغ التحصیل شده اید، شما واجد شرایط کار در کانادا هستید. دانشجویانی که حداقل دو سال تحصیلات را پشت سر می گذارند، ممکن است بعد از فارغ التحصیلی واجد شرایط برای کار باشند. لازم به یادآوری است که برای اجازه فعالیت یک پرستار در کانادا باید بعد از تحصیل حتماً در آزمون مربوط به اخذ مجوز شرکت نماید. پرستاری پرستیژ بالایی دارد و پرستاران پیوند مهمی بین پزشکان و بیماران هستند. بیشتر اوقات، بیماران بسیار بیشتر از پزشکان با پرستاران تعامل و ارتباط برقرار می کنند. انعطاف پذیری حرفه پرستاری، شما را قادر می سازد در هر کجا و هر زمان که می خواهید، به طور پاره وقت، تمام وقت یا موقت کار کنید. پرستاران دارای مجوز فعالیت از کانادا در محیط های مختلفی مانند کلینیک ها، خانه های سالمندان، بیمارستان ها، آژانس های جامعه، مراکز توانبخشی، مراکز تحقیقاتی، مراکز سیاست گذاری، مشاغل و خدمات اصلاحی کار می کنند.

میزان دستمزد پرستاران ثبت نام شده (افرادی که در هیئت کنترل استانی یا سرزمینی خود ثبت نام کرده اند و یا آزمون مربوط به پرستار کانادایی را گذرانده اند)، پرستاران روان پزشکی ثبت شده، کسانی که به بیماران در مراکز روان پزشکی مشاور حمایتی، برنامه نویسی در زمینه مهارت های زندگی و مراقبت پرستاری ارائه می دهند و پرستاران دارای مجوز کسانی که تحت نظر پرستاران ثبت نام شده، پزشکان کار می کنند، یا سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی از 40،000 تا 80،000 دلار بستگی به سطح مسئولیت ها، تحصیلات و موقعیت مکانی دریافت می کنند. بنابراین، پرستاری یکی از حرفه ای ترین مشاغل در کانادا است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرستاری کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی در کانادا بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه و یا کالج مربوطه لازم است مدارک کافی ارائه نمایید. یکی از مهم ترین نکات برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا گپ تحصیلی است که نباید بیش از 3 یا نهایتا 4 سال باشد. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی و شناسایی
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی معتبر با ریز نمرات
  • پذیرش تحصیلی از مرکز علمی در کانادا
  • انگیزه نامه یا SOP
  • ارائه مدرک آیلتس/تافل/پی تی ای مرتبط با مقطع
  • تمکن مالی برای طول مدت تحصیل در کشور کانادا
  • بیمه نامه
  • بیومتریک
  • سوپیشینه
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: