مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول

آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول

هیچ چیز مثل قدم زدن در یک موزه با شکوه و دیدن مصنوعاتی که قدمت آن ها به صدها و حتی هزاران سال می‌رسد نیست. تنها در چند ساعت می‌توانید در زمان سفر کنید، غرق در خلاقیت شوید و چیزهای بیشتری در مورد جهان یاد بگیرید. بیش از ۲۰۰۰ موزه در کانادا هستند که هر یک داستان خاص خود را دارد. ما ۱۵ مورد از بهترین آن ها را گلچین کردیم که سال‌ها توانسته‌اند با نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های خود بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. موزه‌ها از غرب به شرق:

Dawson City Museum، داوسون

Klondike Gold Rush (مهاجرت گسترده مردم به شمال غربی کانادا در جستجوی طلا که از سال ۱۸۹۷ آغاز شد) Dawson City را یک‌شبه به یکی از بزرگترین مناطق مسکونی غرب تبدیل کرد. مردمی که در پی ثروت، شغل و خانواده خودشان را ترک کردند چه کسانی بودند؟ قبل از این مهاجرت این منطقه چه شکلی بود، و چگونه آن را تغییر داد؟ اینها از سؤالاتی هستند که در Dawson City Museum به پاسخ آن ها دست پیدا می‌کنید. از یک نمایش خارق ‌العاده لذت ببرید، لوکوموتیوهای معدن ‌کاری قدیمی را به دقت بررسی کنید و ببینید نمایشگاه‌های دیگر چه چیزی در چنته دارند.

Royal BC Museum، ویکتوریا

در ویکتوریای دهه ۱۹۲۰ قدم بزنید، یک ماموت پشمالو را در محل زیست آن ببینید و در مورد نقاب‌هایی که بومیان کانادا (First Nations) در مراسم‌ها می‌پوشیدند اطلاعات کسب کنید. تاریخ طبیعی و انسانی British Columbia در Royal BC Museum در شهر ویکتوریا برای همیشه به نمایش گذاشته شده است. در این موزه تلاش شده است تا علاوه بر به نمایش گذاشتن کلکسیون مصنوعات و آیتم‌ها – هر ۷ میلیون آنها – آن ها (و شما) در یک محیط واقع ‌نگرانه قرار داده شوید.


The Museum of Anthropology، ونکوور

(The Museum of Anthropology (MOA ظریف‌ ترین مصنوعات بومیان کانادا در جهان را در خود جای داده است، در یک مکان خیره‌ کننده که مشرف بر رود و کوه‌های British Columbia است. این موزه که در سرزمین اجدادی Musqueam قرار دارد، فرهنگ غنی و سنت‌های این بومیان را به نمایش می‌گذارد. بیش از ۱۰ هزار آیتم از سراسر جهان که دارای اهمیت فرهنگی بسیاری هستند در گالر‌های این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. 



Royal Tyrrell Museum، آلبرتا

حدود ۷۵ میلیون سال قبل، شهر Drumheller در Alberta، که در فاصله یک و نیم ساعتی از شمال شرقی Calgary قرار دارد، کانون زندگی دایناسورها بوده است، و این موضوع این شهر را به کانون فسیل دایناسورها تبدیل کرده است و در نهایت به ایجاد Royal Tyrrell Museum of Paleontology منجر شده است. این موزه با داشتن بزرگترین اسکلت‌ها در جهان و بیش از ۱۶۰ هزار نمونه (specimen) جایی است که عاشقان علم و طرفداران Jurassic Park باید از آن دیدن کنند.

The Manitoba Museum، مانیتوبا

The Manitoba Museum بزرگترین موزه در Winnipeg است، و محدوده آن به بزرگی کلکسیون آن است. نه گالری دائمی همه چیز را به نمایش می‌گذارند، از بازساری شکار گاومیش‌ها گرفته تا مدل یک کشتی قرن هفدهمی که در انگلیس در سال ۱۹۷۰ در مقیاس اصلی به خاطر گرامیداشت سیصدمین سالگرد Hudson’s Bay Company ساخته شده است. آسمان ‌نمای (planetarium) آن آسمان شب را به نمایش می‌گذارد و یک منظره پانورامیک به شما می‌دهد که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید. همچنین تورهای همیشگی تضمین‌ کننده یک تجربه تازه و منحصر به فرد در بازدیدهای مجدد از این موزه است.


Canadian Museum for Human Rights، مانیتوبا

یکی از چشمگیرترین ساختمان‌ها در کل کانادا Canadian Museum for Human Rights در Winnipeg است. ساختمان فولادی و شیشه‌ای پر زرق و برق آن واقعاً به تنهایی شما را خیره می‌کند، اما این ساختمان دارای یک کلکسیون قدرتمند از ۱۱ نمایشگاه است که شما را وادار می‌کند درباره تجربه بشر و جایگاه خودتان در آن فکر کنید. این تنها موزه‌ای در جهان است که به طور مشخص به آموزش و آگاهی از حقوق بشر اختصاص یافته است.


Royal Saskatchewan Museum، ساسکاچوان

قدمت Saskatchewan خیلی بیشتر از چیزی است که بتوانید تصور کنید، و Royal Saskatchewan Museum، اولین موزه در کانادا، تمام این تاریخ را پوشش می‌دهد. سه نمایشگاه اصلی، این موزه وسیع را برجسته می‌کند: Life Sciences Gallery به تنوع زیستی این استان و نحوه تأثیر انسان‌ها بر طبیعت نگاه می‌کند؛ First Nations Gallery به تاریخچه غنی بومیان نگاه می‌کند؛ و Earth Sciences Gallery به پیشینه باستانی این منطقه، به خصوص دایناسورها و دیگر موجودات منقرض‌شده که زمانی Saskatchewan را خانه خود می‌دانسته‌اند نگاه می‌کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: