مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نوشتن اِستادی پلن برای ویزا تحصیلی کانادا

نوشتن اِستادی پلن برای ویزا تحصیلی کانادا

از آموزش در سطح و کلاس جهانی گرفته تا کیفیت عالی زندگی، دلایل گوناگونی برای آمدن به کانادا به‌عنوان یک دانشجو وجود دارد. برای تبدیل رویای تحصیل خود در کانادا به یک واقعیت، باید یک انگیزه‌نامه‌ی (Statement of Purpose) خوب و تاثیرگذار برای ویزای دانشجویی خود در کانادا بنویسید.

انگیزه‌نامه‌ی ویزای دانشجویی در کانادا چیست؟

به بیان ساده‌، انگیزه‌نامه یا همان SOP ویزای كانادا، سندی است كه توسط متقاضیان به سفارت کانادا ارسال می‌شود. اس او پی (استادی پلن) ویزای کانادا، باید هدف درخواست ویزای دانشجویی شما را توضیح دهد. شما باید توضیح دهید چرا آن‌ها باید شما را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنند.

SOP شما باید شامل جزئیات مربوط به تجربیات‌ و دوره‌ی مورد آموزشی نظرتان باشد. SOP شما همچنین باید منحصربه‌فرد باشد. اگرچه استفاده از ایده‌های دیگران اشکالی ندارد، اما نباید هر مطلبی را که در اینترنت پیدا می‌کنید، کپی و همان را بنویسید.

اهمیت نوشتن یک SOP چشمگیر

هر ساله، بیش از 150000 دانشجوی خارجی، متقاضی حضور در دانشگاه‌‌های کانادا می‌شوند. برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود، شما به چیزی فراتر از نمرات خوب نیاز دارید. SOP شما می‌تواند به ایجاد یک تصویر شخصی درست از شما کمک کند. مسئولانی که درخواست شما را بررسی می‌کنند، از SOP شما استفاده می‌کنند تا تصمیم بگیرند آیا شما مناسب تحصیل در کشور آن‌ها هستید یا نه.

یک SOP موثر باعث می‌شود تا درخواست شما برجسته شود و شانس تائید درخواست‌تان، افزایش یابد. برای نشان دادن علاقه‌ی واقعی خود به تحصیل در کانادا، از SOPاستفاده کنید. در مورد تجربیات و دلایل انتخاب آن دانشگاه یا موسسه‌ی آموزشی خاص، صحبت کنید.




قالب SOP برای ویزای دانشجویی در کانادا

مواردی که باید در SOP شما درج شود:

  • جزئیات مربوط به دانشگاه مورد نظرتان
  • سوابق تحصیلی شما (مدارک تحصیلی و فعالیت‌های فوق‌برنامه)
  • بخشی که توضیح دهد چرا شما علاقه‌مند به رشته‌ی تحصیلی انتخابی خود هستید
  • دستاوردهای حرفه‌ای و شغلی‌تان (در صورت وجود)
  • بیان دلایل انتخاب دانشگاه مورد نظرتان. ویژگی‌های دوره‌ی آموزشی و نکاتی را که در مورد آن دانشگاه و کادر آموزشی آن‌ها دوست دارید، توصیف کنید (می‌تواند پیشینه‌ی تحصیلی یا کارهای آن‌ها باشد)
  • قبل از ارسال SOP خود، سند را بررسی کنید. به‌دنبال اصلاح خطاها باشید.

نوشتن SOP تاثیرگذار برای ویزای دانشجویی کانادا

SOP ویزای دانشجویی شما در کانادا، می‌تواند باعث تائید یا رد درخواست پذیرش‌تان شود. قبل از شروع به نوشتن SOP خود، ساختاری را برای نوشته‌ی خود ایجاد کنید. با بخش مقدمه شروع کنید که لحن کل نوشته را مشخص می‌کند. از جملات و کلیشه‌های طولانی خودداری کنید. ترومپت را درست بنوازید. در مورد دستاوردهای خود صحبت کنید، بدون اینکه بر روی آ‌ن‌ها بیش از حد تاکید کنید. هر وقت ایده‌ای را معرفی کردید، به یاد داشته باشید که مثال‌های پشتیبانی‌کننده از آن را نیز ارائه می‌دهید.

دلایل محکمی را برای پذیرش خود در دانشگاه مورد نظرتان، ارائه دهید. از کلمات و جملات صرفاً پُرکننده و خطاهای املایی و دستور زبان خودداری کنید.SOP  خود را کوتاه و مربوط به موضوع بنویسید. اطمینان حاصل کنید که هر پاراگراف نوشته‌تان، دارای هدفی است. هدف این است که باید داستانی قانع‌کننده ایجاد کنید که خوانندگان‌تان را درگیر خود کند.

چطور می‌توانیم کمک‌کننده باشیم؟

نوشتن یک SOP تاثیرگذار، مستلزم انجام کارهای مشخصی است. یک نویسنده‌ی SOP باید در هنر گفتن حرف‌های بیشتر با استفاده از کلمات کمتر، استاد و ماهر باشد. او باید قواعد دستور زبان را همچون کف دست خود بشناسد. بعد از بررسی پروسه‌ی تائید ویزا برای چندین سال، ما اهمیت نوشتن یک SOP قدرتمند را درک کرده‌ایم. تیم ما از نویسندگان متخصص و باسابقه‌ی SOP  تشکیل شده که در نوشتن اس او پی موثر و خوب، به شما کمک می‌کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: