مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی دانشجویی و تفریح در ترکیه

زندگی دانشجویی و تفریح در ترکیه

دانشجو بودن فقط مربوط به درس، ویزا و امتحان پایان ترم نیست! ترکیه به لطف تنوع فرهنگی و اجتماعی، کشوری است که طیف گسترده ای از فعالیت های غیر درسی را به دانشجویان ارائه می دهد. در مقاله برخی از این امکانات آورده شده است:

باشگاه ها و فعالیت های دانشجویی

در هر دانشگاه کلوپ های دانشجویی وجود دارد که در آن دانشجویان علاقه مندی های مختلف خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند و رویدادهایی را ترتیب می دهند. این رویداد ها می تواند ترتیب دادن تماشای خورشیدگرفتگی توسط انجمن نجوم و یا گشتن در تمام خیابان ها توسط انجمن عکاسی باشد. شما می توانید عضو انجمن باستان شناسی باشید که تورهایی را در مکانهای تاریخی بیشماری در ترکیه برگزار می کند و می توانید با ورود به انجمن جاز استعدادهای پنهان خود را کشف کنید. یا می توانید از یک انجمن gastronomy (مطالعه ی غذا و فرهنگ) تا از چشیدن طعم غذاهایی که آنچنان هم در دسترس نیستند، لذت ببرید. اگر علاقه مند به سینما هستید، ممکن است گروهی داشته باشید که فیلم های کلاسیک سینمای جهان و ترکیه و فیلم های امروز را دنبال می کند. اگر از طرفداران پر. پا قرص هری پاتر هستید، حتی ممکن است بتوانید Quidditch را بازی کنید. برای شرکت در چنین مسابقه ای، کافی ست فقط درخواست کنید!

سینما و تئاتر

تعداد سالن های سینما در ترکیه هر روز در حال افزایش است. برخی از سینماها در مرکز شهر واقع شده اند و برخی دیگر در مراکز خرید. سینماها بیشتر فیلم های محبوب را نشان می دهد و اکثر قریب به اتفاق فیلم ها تقریباً همزمان در ترکیه و جهان به نمایش در می آید. به غیر از فیلم های vision films، سالن هایی نسبتاً کوچکی نیز وجود دارد که فیلم های دیگری در آنها به نمایش در می آیند. فیلم ها معمولاً به زبان اصلی و با زیرنویس های ترکی نمایش داده می شوند.

شهرهای مختلف ترکیه در طول سال میزبان جشنواره های بزرگ فیلم هستند. جشنواره فیلم Golden Orange آنتالیا، جشنواره فیلم استانبول، جشنواره فیلم Golden Boll آدانا، جشنواره فیلم آنکارا، جشنواره فیلم های مستقل، جشنواره فیلم های موبایل و جشنواره بین المللی فیلم Malatya از جمله موارد برجسته هستند. در این جشنواره ها، فیلم ها به زبان اصلی نمایش داده می شوند و بیشتر با زیرنویس های ترکی و انگلیسی در دسترس هستند.

نمایش ها (تئاتر) را می توان به سه تئاتر دولتی، تئاترهای شهری و نمایش هایی که توسط تئاترهای خصوصی اجرا می شود تقسیم کرد. در این اجراها نمایشنامه های نویسندگان ترکیه و جهان به مخاطب ارائه می شوند. بلیط های اجراهای محبوب آنقدر سریع به فروش می روند که هفته ها پیش از اجرا تمام می شوند. بنابراین، زود برنامه ریزی کنید. نمایشنامه های تئاتری به زبان ترکی به روی صحنه می روند. برای سینما و تئاتر، دانشجویان حق تخفیف برای دریافت بلیط دارند. کارت دانشجویی خود را در گیشه نشان دهید.




کنسرت

اگر گوش دادن به موسیقی زنده از زندگی شما جدایی ناپذیر است، مکان های بسیاری را پیدا خواهید کرد که بتوانید به گروه های محلی در شهر یا به کنسرت های هنرمندان محبوب سراسر کشور گوش دهید. از موسیقی پاپ گرفته تا موسیقی کلاسیک ترکی، از موسیقی محلی ترکی تا هیپ هاپ، انواع مختلفی از موسیقی در انتظار شما است. این ایده خوبی خواهد بود که به انجمن موسیقی در دانشگاه خود بپیوندید یا یک دوست محترکیه ای پیدا کنید و از وی پیشنهاداتی دریافت کنید.

 موزه ها و اماکن تاریخی

ترکیه، به عنوان سرزمینی که در طول تاریخ میزبان تمدن ها و امپراطوری های بی شماری بوده، دارای موزه ها و اماکن تاریخی بیشماری است. علاوه بر موزه ها و اماکن تاریخی در شهر خودتان، مکانهایی نیز در ترکیه وجود دارد که حتما باید ببینید زیرا آنها نه تنها برای ترکیه بلکه برای تمدن جهانی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. 

رویدادهای ورزشی

ترکیه به معنای واقعی کلمه کشوری است که علاقه مند به ورزش است. محبوب ترین ورزش ها فوتبال، بسکتبال و والیبال است. مسابقات این ورزش ها در لیگ های ملی بسیار رقابتی و لذت بخش است. بلیط ها بیشتر به صورت اینترنتی فروخته می شوند. اگر شما نه تنها بیننده بلکه فرد ورزشکاری باشید، می توانید از زمین های ورزشی که دانشگاه شما بصورت رایگان یا با هزینه اندک ارائه می دهد استفاده کنید، در مسابقات برگزار شده در دانشگاه شرکت کنید یا اگر بلندپرواز هستید عضو تیم دانشگاه شوید.

مراکز خرید

تقریباً در هر شهر ترکیه می توانید یک مرکز خرید بزرگ پیدا کنید و در این مکان ها می توانید تمام نیازهای خرید خود را برآورده کرده و از مراکز تفریحی بازدید کنید. مراکز خرید، قبل از تعطیلات آخر هفته و تعطیلات جشن ها بسیار شلوغ هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: