مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پذیرش رشته ی پزشکی در کانادا

پذیرش رشته ی پزشکی در کانادا

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی در کانادا

رقابت برای اخذ پذیرش از دپارتمان های پزشکی در کانادا در میان دانشجویان و داوطلبین بسیار بالا است و افراد زیادی برای تحصیل در این رشته مشتاق هستند و تلاش می کنند، بنابراین برای اخذ پذیرش در این رشته باید تمامی مدارک لازم را جمع آوری کنید. نه تنها باید به مدارک لازم توجه کنید، بلکه لازم است Deadline ارسال مدارک را در نظر بگیرید که در صورت گذشتن این تاریخ شانس خود را برای اخذ پذیرش در مدارس پزشکی کانادا از دست داده اید.

دوره های پزشکی در کانادا به طور معمول بین 3 تا 5 سال است و این مدت زمان باتوجه به دانشگاه و پیش زمینه ی شما تغیر می کند. برای دوره ی 5 ساله پزشکی در کانادا، سال اول دوره ی آمادگی و برای دانشجویانی طراحی شده است که دوره ی کارشناسی خود را در رشته ایی مناسب نگذرانده اند (بله برای شرکت در دوره ی پزشکی در کانادا در ابتدا باید در دوره ی لیسانس شرکت کنید.). برای شرکت در دوره ی چهار ساله ی پزشکی،دانشجو باید مدرک لیسانس در رشته ی Biology یا رشته ایی مرتبط را داشته باشد.

کانادا حتی با داشتن 17 دانشگاه پزشکی که برنامه های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و ...) را به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند، همچنان تحصیل پزشکی در کانادا بسیلر رقابتی و سخت است. فقط 15 درصد از دانشجویان کانادایی در مقطع pre-Med می توانند پذیرش تحصیل در مدارس پزشکی کانادا را بگیرند. اکثر کانادایی ها برای پزشک شدن و دنبال کردن هدفشان به کشورهای Caribbean و یا اروپای شرقی می روند.




آزمون MCAT - پزشکی در کانادا

آزمون MCAT آزمونی استاندار و چند گزینه ایی است که دانش و مهارت شما را در حل مشکلات تفکر انتقادی و درس های مربوط به پزشکی ارزیابی می کند. این آزمون در آمریکا و کانادا و چند کشور دیگر به صورت کامپیوتری برگزار می شود، برای اشنایی با این آزمون به صفحه ی MCAT مراجعه کنید.

پزشکی در دانشگاهای کانادا برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی که می خواهند در کانادا پزشکی بخوانند باید این نکته را بدانند که همه ی دپارتمان های پزشکی، دانشجوی بین المللی نمی پذیرند و برعکس بعضی از دپارتمان های پزشکی با سایر کشورها قرار داد دارند که دانشجویان آن کشور را بپذیرند و هزینه ی تحصیلشان را بدهند و دانشجویان برای دوره ی residency در کانادا اقدام نمی کنند و به کشور خودشان باز می گردند.

برای کار به عنوان یک پزشک در کانادا، دانشجویان فارغ التحصیل در رشته ی پزشکی باید در آزمونی که توسط (Medical Council of Canada MCC) برگزار می شود، شرکت کنند که با واجد شرایط شدن می توانند، در این زمینه کار کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: