مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شروع یک حرفه در کانادا

شروع یک حرفه در کانادا

اگر به تازگی از دانشگاه  فارغ التحصیل شده اید، مسیر جالب و هیجان انگیز زندگی و یافتن شغل پیش روی شما است. اگر تصمیم دارید در کانادا بمانید و شغل خودتان را داشته باشید، باید خود را آماده کنید. متن زیر را بخوانید تا بدانید چگونه باید خود را آماده کنید. کانادا با فراهم آوردن موقعیت های شغلی متفاوت، شرایطی را به وجود می آورد که به راحتی وارد بازار کار شوید. حتی اگر مطمئن نیستید که آیا می خواهید برای مدت طولانی در کانادا بمانید، کار در کانادا فرصتی عالی است که تجربه ایی با ارزش به دست آورید و برای اقامت دائم کانادا آماده شوید.

در طول دوران تحصیل

درگیر شدن در هیجان و چالش های زندگی دانشجویی آسان است اما لازم است درباره ی (به) زندگی خود بعد از فارغ التحصیلی زمانی که هنوز مشغول به تحصیل هستید، فکر کنید.  دانشجویان فعالی که پیشرفت شغلی در کانادا را در نظر می گیرند و در آن راستا حرکت می کنند، به طور معمول اولین افرادی هستند که شغل مناسبشان را بعد از فارغ التحصیلی پیدا می کنند.

شبکه ارتباطی: ارتباطات فاکتوری حیاتی در بازار کار کانادا است. بسیاری از فارغ التحصیلان کار خود را از طریق افرادی که می شناسند، پیدا می کنند و کارفرمایان ترجیح می دهند، افرادی را استخدام کنند که معرفی نامه داشته باشند تا بتوانند به آن ها اعتماد کنند. بعضی از موقعیت های شغلی، حتی آگهی نمی شوند زیرا کارفرما از طریق ارتباط فرد مناسب را انتخاب کرده است.

از مراکز مشاوره کمک بگیرید: در اکثر دانشگاه ها و کالج ها  مراکزی وجود دارد که به شما درباره ی بازار کار کشور کانادا مشاوره می دهند، فرصت هایی که برای رشته ی شما است یا چگونه کسب و کار خود را شروع کنید. بعضی از این مراکز با کارفرماهایی که به دنیال نیروی کار هستند، در ارتباطند یا می توانند شما را با یک مربی آشنا کنند.

پیدا کردن یک مربی: مربی فردی است که در زمینه ی کاری شما تجربه دارد و می تواند شما را برای موفقیت در کارتان راهنمایی کند.این فرد می تواند دانشجویی باشد که از شما زودتر وارد دانشگاه شده است، استاد، دوست خانوادگی،فردی که در کنفرانس یا در رویدادی صنعتی ملاقات کردید، باشد. از افرادی که می دانید در زمینه ی کاری شما دانش و آگاهی کافی را دارند، کمک بگیری حتی اگر آن ها را تا به امروز ملاقات نکرده اید.

LinkedIn: ما شما را تشویق می کنیم تا زمانی که می خواهید کاری را شروع کنید، از طریق LinkedIn با افرادی که در این حرفه هستند صحبت کنید، می توانید یکی دو سال مهم خود را از این افراد بپرسید.

در رویداد ها و همایش ها شرکت کنید: زندگی دانشجویی خیلی بیشتر از شرکت در کلاس ها است. دانشگاه ها و کالج های کانادا همانقدر که محیط آموزشی هستند، مراکز تحقیقاتی نیز می باشند و به صورت دوره ایی میزبان، کنفرانس ها، ورک شاپ ها و همایش ها هستند، دانشجویان در اکثر مواقع این اجازه را دارند که در این همایش ها شرکت کنند، با شرکت در این رویداد ها می توانید با اساتید دانشگاه های مختلف و کارفرمایان آشنا شوید.

نکته ایی که می خواهیم به شما بگوییم این است که شما نمی دانید کی و کجا با فردی مناسب رو به رو می شوید، از این رو از فرصت هایتان استفاده کنید..


برای شغل رویایتان در کانادا دست به شکار بزنید: کار واقعی بعد از فارغ التحصیلی شروع می شود. اولین قدم این است که مطمئن شوید، شما اجازه ی کار در کانادا را دارید. اگر دانشگاه شما DLI باشد، شما تا سه سال اجازه ی کار در کانادا (PGWP) دارید. 

مکان های زیادی برای شروع جستجو شما هست:

  • دانشگاه/ کالج شما ممکن است سایتی داشته باشد که در آن لیست موقعیت های شغلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان را در اختیار شما قرار دهد، فرصت های شغلی که در این سایت قرار داده می شود برای دانشجویانی است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند.
  • سایت هایی مانند Monster، Indeed و Craigslist لیستی از موقعیت های شغلی در سرتاسر کانادا را در اختیار شما قرار می دهند.

درخواست برای کار: رزومه ایی قوی آماده کنید که بتوانید برای کارفرمایان ارسال کنید، تمرکز را بر روی این موضوع بگذارید که cover letter خود را با در نظر گرفتن فرصت شغلی که برای آن درخواست می دهید، بنویسید. رزومه و cover letter شما باید به صورت خلاصه تجربیات شما را نشان دهد، بهتر است رزومه ی شما یک تا دو صفحه و cover letter شما تا یک صفحه باشد. هدف از ارائه مدارک این است که کارفرما برای شما تایمی برای مصاحبه در نظر بگیرند، نه اینکه دانستان زندگی تان را بگویید.

راه های مختلفی برای ارسال درخواست کار است. شما ممکن است، شرکتی ممکن است از شما بخواهد که اپلیکیشن خود را به صورت آنلاین ارسال نمایید، یا ممکن است اپلیکیشن خود را بتوانید با ایمیل برایشان ارسال کنید، در این صورت cover letter خود را به عنوان متن ایمیل ارسال کنید.

به عنوان فردی که به تازگی (اخیرا) فارغ التحصیل شده است، ممکن است سابقه ی کار طولانی مدت نداشته باشید که استعدادهای خود را نشان دهید، با این حال تجربه ی کار نیمه وقت نیز همچنان با ارزش است، اگر شغل پاره وقت خود را به صورتی مدیریت کرده اید، که علاوه بر نمرات خوب در دوران تحصیل، کار در گروه و تحت شرایط استرس زا را یاد گرفته اید و این موارد می توانند، نظر کارفرما را جلب کنند.

حتی اگر در دوران تحصیلتان تجربه ی کار پاره وقت را نداشته اید، فعالیت هایی وجود دارد که می توانید از آن ها برای نشان دادن توانای هایتان استفاده کنید، از جمله مدیریت پروژه های گروهی، مدیریت گروه های تحصیلی، روزنامه های دانشجویی و انجام کارهای دانشجویی داوطلبانه می توانند کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهد. مدیرانی که شما را استخدام می کنند از این موضوع آگاه هستند که شما یک دهه تجربه ندارید ولی می خواهند با شما کار کنند زیرا شما با آخرین دانش روز دنیا آموزش دیده اید. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی ویژگی دارید که باقی افراد ندارند و آن این است که شما کشور خود را ترک کرده اید و به کشوری دیگر آماده اید و خود را با فرهنگ و زبان کشورشان آشنا کرده اید. این مورد جدیت و تطبیق پذیری شما با محیط جدید را نشان می دهد.

در قرار مصاحبه

شما توانستید قرار مصاحبه بگیرید...این شانس بزرگی برای این است که بتوانید اولین تاثیر را بر روی کارفرما بگذارید.

هیچ وقت بدون آمادگی به قرار مصاحبه نروید، درباره ی شرکت، اهدافش، فعالیت های اخیر،تیم مدیریت اطلاعات کافی جمع آوری کنید. این نشان می دهد که شما برای استخدام در این شرکت ارزش قائل هستید. واقعیت این است که بخش مدیریت نیروی انسانی، رزومه های زیادی را دریافت می کند و قرار ملاقات هایی زیادی را هماهنگ می کنند، یکی از راه ها برای اینکه بهتر از بقیه کاندید ها باشید این است که نشان دهید درباره ی موقعیت شغلی که قراراست داشته باشید قبل از استخدام تحقیق کرده اید. 

قبل از استخدام جواب سوالات رایجی که ممکن است از شما پرسیده شود را آماده کنید، به جواب هایی فکر کنید که کاندیدهای دیگر نتوانند به این صورت پاسخ دهند، به طور مثال به جای آنکه بگویید می توانید تا ددلاین کار خود را تمام کنید(حرفی که همه خواهند گفت)،به موقعیتی فکر کنید که باید در آن با همکاری همکارانتان پروژه ایی را در زمان مقرر به پایان برسانید. چند داستان کوتاه آماده کنید که اگر درباره ی گذشته، موفقیت ها و شکست هایتان از شما پرسیدند، بتوانید پاسخ دهید.

نگران صحبت از شکست ها و ضعفهایتان نباشید. کارفرما این انتظار را ندارد که شما فردی کامل باشید . اگر از شما درباره ی نقطه ضعفتان سوالی پرسیده شد از جملاتی مانند ' من خیلی سخت کار می کنم یا کمال گرا هستم' استفاده نکنید این جملات فروتنی شما را نشان نمی دهند، آن ها می خواهند مدیریت شما در قبال شکست هایتان را بدانند و اینکه آیا از شکست هایتان درس گرفته اید یا خیر. 

و در آخر، صبور باشید، ممکن است زمان ببرد تا کار مناسب خود را پیدا کنید، اما اگر برای یافتن کار مورد نظرتان انگیره داشته باشید و تلاش کنید، جواب تلاش های دوران تحصیل خود را خواهید گرفت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: